ایده های طراحی اتاق خواب زیرشیروانی

به گزارش مجله سرگرمی، ­آیا تاکنون فکر کرده اید فایده اتاق زیرشیروانی برای شما چیست؟ خوشبختانه افرادی که دارای فضای زیرشیروانی بزرگ هستند می توانند در خانه های خود طراحی واقعا معرکه ای انجام دهند. ما فرض می کنیم شما هیچ تصمیم گیری درباره اینکه چگونه اتاق زیرشیروانی را به اتاق خواب تبدیل کنید ندارید، ما برای شما چندین ایده درباره اتاق خواب زیرشیروانی جمع آوری کرده ایم که می توانند به شما کمک کنند. طراحی یک اتاق خواب مستر در قسمت زیرشیروانی خانه شما، هم به اتاق هویت میبخشد و هم چشم اندازی زیبا خواهد داشت و علاوه بر آن بر قیمت خانه شما نیز اثر خواهد گذاشت.

ایده های طراحی اتاق خواب زیرشیروانی

آیا برای تبدیل اتاق زیرشیروانی به اتاق خواب مستر آماده اید؟ پس بیایید مراحل مهم بازسازی اتاق زیرشیروانی را شروع کنیم:

آیا اتاق زیرشیروانی قابل سکونت است؟

آیا اتاق خواب های زیرشیروانی برای سبک زندگی شما مناسب هستند؟ داشتن یک اتاق زیرشیروانی واقعا محشر است، اما شما باید مطمئن باشید که تغییر دادن این اتاق از حالت سنتی واقعا امکان پذیر میباشد. این کار یک راه چاره راحت و آرامش بخش است اما آیا واقعا شما آماده اید که هر زمان به وسایل شخصی خود نیاز دارید از پله بالا بروید؟ مورد دیگری که می تواند این کار را محدود کند داشتن بچه ها کوچک است که باید اتاق آنها تا حد امکان به اتاق شما نزدیک باشد. وقتی بچه ها بزرگ می شوند شما فضای بیشتری برای برپا کردن فضاهای شخصی برای خود دارید و می توانید ایده های طراحی اتاق زیرشیروانی را اجرا نمائید.

آیا بررسی های حرفه ای را انجام داده اید؟

چقدر مطمئن هستید که اتاق زیرشیروانی شما برای افرادی که در آن می خوابند مناسب است؟ از امن بودن اتاق اطمینان حاصل کنید و از یک پیمانکار بخواهید محل را بررسی کند تا امکان بازسازی اتاق زیرشیروانی را ارزیابی نماید. پیمانکار ارزیابی می کند که آیا اتاق خواب مستر برای زیرشیروانی ایده خوبی است یا نه و نظرات دیگری برای نصب تجهیزات امنیتی و ایده های بهتر ارائه می دهد.

حمام اتاق زیر شیروانی به چه شکل است؟

فرض کنید شما یک فضای کافی برای حمام اتاق زیرشیروانی دارید، حمام را درست در بالای حمام طبقه پایین قرار دهید. چنین برنامه بازسازی اتاق زیرشیروانی برای اجرا کردن خیلی راحتتر و مقرون به صرفه تر است و شما را از نصب لوله و تهویه جدید معاف می کند.

چگونه می توانید شرایط اتاق زیر شیروانی را بهبود ببخشید؟

قبل از انتقال مبلمان و وسایل با ارزش به اتاق زیرشیروانی، باید فکر کنید آیا روشی وجود دارد که سازه و ظاهر اتاق زیرشیروانی را بهبود بخشد. برای بازسازی اتاق زیرشیروانی خاتمه باید از متخصص کمک بگیرید. یک روش خوب برای شروع بازسازی اتاق زیرشیروانی بررسی کف اتاق است. نه تنها باید به فکر بهبود نمای بصری در اتاق باشید بلکه باید استحکام تیرهای کف اتاق را نیز محک بزنید تا تعیین شود چقدر می توانند وزن تحمل کنند. تاکنون، در این اتاق ها فقط جعبه، لباس و صندلی های قدیمی قرار داشته است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی قدرت دارند که وزن اتاق مستر را تحمل کنند و باید بهترین راه چاره ها را اتخاذ کنید تا ایده های بازسازی اتاق زیرشیروانی را عملی کنید. تقویت سازی می تواند هزینه بازسازی کلی اتاق زیرشیروانی را افزایش دهد اما حتی وقتی به نظر میرسد کف اتاق تحمل بار را دارد، بررسی مقاومت آن الزامی است. اگر بخواهید یک حمام در اتاق داشته باشید به کمک لوله کش نیاز دارید تا لوله ها را تعمیر کند یا عملیات نصب را انجام دهد. نهایتا شما می توانید خودتان جزئیات را بررسی کرده تا مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل پیدا کنید.

آیا راه پله را در نظر گرفته اید؟

بهترین روش برای دسترسی ایمن به اتاق زیرشیروانی، ساختن یک راه پله دائمی است. ما راه پله مارپیچ را پیشنهاد می کنیم چون فضای زیادی اشغال نمی کند (تقریبا 5 فوت از زمین). برخلاف راه پله های مستقیم که 10 تا 15 فوت هستند، می توان از راه پله دو طرفه با پاگرد استفاده کرد. با توجه به فضای موجود، شما می توانید اتاق خواب های زیرشیروانی را با دیوارهای شیب دار طراحی کنید.

آیا این اتاق گرم/سرد خواهد بود؟

قبل از خیال پردازی های زیاد در مورد ایده های رویایی طراحی اتاق خواب زیرشیروانی به یاد داشته باشید که اتاق زیرشیروانی بخشی از خانه شماست که بیشتر از جاهای دیگر در معرض شرایط آب و هوایی قرار گرفته است، یعنی هوای گرم/سرد را خیلی سریعتر از اتاق های دیگر از دست می دهد. در یک فضای زیرشیروانی تکمیل شده، شما نیاز به نصب سیستم تهویه هوا، سیستم گرمایشی و عایق های قوی خواهید داشت.

آیا استطاعت مالی برای انجام این کار دارید؟ هزینه تکمیل اتاق زیرشیروانی چقدر است؟

قبل از شروع بازسازی اتاق لازم است که برنامه ریزی مالی دقیقی انجام دهید و هزینه های بازسازی را محاسبه کنید. برای مثال، اتاق های زیرشیروانی قدیمی برای سیستم سرمایشی گرمایشی و تهویه مطبوع کار بیشتری نیاز دارند، یعنی کارهای نصابی زیادی باید انجام شود. به علاوه، وقتی شما برنامه ریزی می کنید که اتاق زیرشیروانی را به اتاق نشیمن تبدیل کنید یا برای آن راه پله بسازید این هزینه ها به طور قابل ملاحظه ای بالا میرود.

بنابراین، بستگی به شما دارد که تصمیم بگیرید آیا این سرمایه گذاری برای پیاده سازی ایده های اتاق زیرشیروانی ارزش راحتی که بعد از آن به دست می آورید را دارد یا نه. به خاطر داشته باشید که اگر تصمیم به فروش خانه خود دارید این کار قیمت خانه را افزایش می دهد. بهترین راه این است که برای هر مورد بازسازی نزد متخصص بروید تا هزینه کارهای بازسازی را برای شما تخمین بزند.

آیا برنامه شما فرار از قانون است؟

یک ایده خوب این است که قوانین محلی ساختمان و طراحی های زیرشیروانی را که مطابق با الزامات ساخت پنجره و استاندارد اتاق خواب هستند را رعایت کنید. امیدواریم که هرگز در موقعیت خطرناکی قرار نگیرید اما بهتر است الزامات ایمنی را رعایت کنید تا پشیمان نشوید. به علاوه، پنجره های اتاق مزیت های زیادی دارند: این پنجره ها نور خورشید را به داخل اتاق خواب مستر زیرشیروانی شما می آورند.

آیا به نور طبیعی دسترسی دارید؟

ازآنجایی که اتاق های زیرشیروانی معمولا محل های محصور شده زیر سقف خانه شما هستند، آوردن نور طبیعی به داخل اتاق واقعا می تواند برای برنامه های تبدیل اتاق های زیرشیروانی خیلی قدیمی به اتاق خواب مساله ای جدی باشد. بعضی مالکان خوش شانس پنجره رو به بام از پیش ساخته شده دارند اما افراد دیگر باید قطعا فضایی برای حداقل یک پنجره ایجاد کنند.

از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

نکته اساسی که باید موقع تبدیل اتاق زیرشیروانی به اتاق خواب رویایی یا حتی یک دفتر کار در زیرشیروانی به خاطر داشته باشید این است که یک پالت رنگ طبیعی انتخاب کنید. تاثیر رنگ های تیره این است که فضا را کوچک و غیر محبت آمیز نشان می دهند یعنی آنها فضا را بیشتر محصور می کنند. از طرف دیگر، رنگ های روشن ظاهر اتاق زیرشیروانی بازسازی شده را بزرگتر و ریلکس تر نشان می دهند. ما به شما توصیه می کنیم از رنگ های سفید، بژ، زرد و خاکستری روشن استفاده کنید چون آنها نور طبیعی را منعکس میکنند.

سقف چگونه باید باشد؟

استفاده نکردن از رنگ های تیره برای سقف اتاق خواب، یک قانون است زیرا اتاق بدون رنگ های تیره با طراوت خواهد بود و حسی مثبت منتقل میکند. سطوح تیره دربالای سر آزار دهنده هستند و فضا را کوچکتر از چیزی که هست نشان می دهند. بنابراین، اگر اندازه دیوارها متوسط یا کمی تیره تر از سقف باشد یا اتاق خواب زیرشیروانی سقف کوتاهی داشته باشد، از رنگ روشن برای سقف استفاده کنید تا اتاق روشن و بزرگ به نظر برسد.

تختخواب باید به چه شکل باشد؟

برای طراحی اتاق خواب زیرشیروانی، تختخواب را در موقعیت ایده آل قرار دهید، ترجیحاً آن را نزدیک به دیوار و دور از راه پله بگذارید. سقف بالای تخت نباید زیاد کوتاه باشد به این ترتیب هر بار که از روی تخت بلند می شوید سرتان به سقف برخورد نمی کند. طبق معمول، تخت را با یک یا دو پاتختی و یک میز کوچک یا آباژور که سبک خاصی به اتاق شما می دهد ست کنید.

استفاده از پنل چگونه باید باشد؟

پنل کاری عمودی برای فضاهای کوچک و محدود مخصوصا برای اتاق خواب زیرشیروانی کوچک می تواند راه چاره خوبی باشد. پنل های عمودی، ارتفاع اتاق را زیاد نشان می دهند و باعث می شوند ارتفاع اتاق بلندتر از مقدار واقعی به نظر برسد. از طرف دیگر، پنل کاری افقی اتاق های زیرشیروانی فضا را عریض تر نشان می دهد یعنی برای فضاهای باریک واقعا مفید است.

دکوراسیون اتاق باید چگونه باشد؟

اگر سرگردان مانده اید که چگونه دکوراسیون اتاق زیرشیروانی را به اتمام برسانید حس راحتی را با انواع بالشت های راحت، فرش های نرم، شمع های معطر و آینه های سه طرفه تجربه کنید. زیرشیروانی تنها نقطه در خانه است که واقعا خصوصی میباشد، بنابراین از هر آیتمی که شما را ریلکس می کند و ابتکاری میباشد استفاده کنید.

وقتی اتاق زیرشیروانی قابل سکونت باشد می تواند به شگفت انگیزترین اتاق خواب مستر تبدیل شود. هزینه بازسازی اتاق زیرشیروانی بسته به میزان کار و زیربنای موجود متفاوت است. بهترین ایده های اتاق خواب مستر زیرشیروانی می تواند این فضا را به یک جای امن و دور از سروصدا تبدیل کند که نمای زیبایی از فضای بیرون خانه دارد. بنابراین، قبل از اینکه بچه ها تصمیم به استفاده از این مکان برای تمرین موسیقی بگیرند به فکر تبدیل اتاق زیرشیروانی فراموش شده به یک اتاق خواب دنج باشید. اتاق خواب زیرشیروانی یک فضای خصوصی است اما در عین حال چشم انداز بسیار زیبایی هم دارد. تصور کنید زیر یک پنجره سقفی رو به آسمان می خوابید و با نوازش نور ملایم خورشید بیدار می شوید. آیا این صحنه بهترین تصویر برای شروع روزتان نیست؟

زیرشیروانی، فضایی است که اغلب نادیده گرفته می شود یا از آن استفاده نادرست می شود. از فضای بزرگ کنار گذاشته شده اتاق زیرشیروانی می توان استفاده خاص کرد. آیا می دانید که اتاق زیرشیروانی می تواند به یک اتاق خواب رویایی جادار که در مکان خاصی در خانه قرار گرفته است تبدیل شود؟ اگر به دنبال تبدیل این فضای نادیده گرفته شده به مکانی خاص هستید ایده های زیادی برای دکوراسیون اتاق خواب زیرشیروانی وجود دارد که به شما کمک می کند. یک اتاق زیرشیروانی بازسازی شده، ارزش خانه شما را هم بالاتر می برد.

اگر به دنبال تبدیل اتاق زیرشیروانی بی مصرف خود به مکانی فوق العاده هستید این ایده ها برای شما الهام بخش بوده و به شما انگیزه می دهند. این ایده های الهام بخش به شما برای ایجاد یک اتاق خواب منحصر به فرد و مکانی که همه آن را دوست خواهند داشت کمک خواهند کرد. مهم نیست شما به دنبال چه سبکی برای بازسازی اتاق زیرشیروانی هستید، مهم هم نیست که مشتری شما چه سبکی را دوست دارد، ایده های موجود در این نوشته به شما کمک می کنند که یک مکان خاص ایجاد کنید. اتاق خواب زیرشیروانی این مزیت را دارد که فضاهای بی استفاده را به کار می گیرد، با استفاده از این ایده ها می توانید اتاق خواب خود را حتی بهتر از اتاق های موجود در طبقات اصلی بسازید. با الهام دریافت از این ایده ها برای بازسازی زیرشیروانی، شما قادر خواهید بود یک اتاق خواب با هر سبک و طرحی که می خواهید بسازید. ساختن یک اتاق خواب یا هر مکان دیگر در زیرشیروانی، یک پروژه جالب و سرگرم کننده است و ایده هایی که در این نوشته هستند به شما در مورد کاری که می خواهید انجام دهید کمک می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62426

به "ایده های طراحی اتاق خواب زیرشیروانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی اتاق خواب زیرشیروانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید