اپل در iPadOS 15 مالتی تسکینگ را بهبود خواهد داد

به گزارش مجله سرگرمی، به نظر می رسد که سیستم عامل iPadOS 15 دارای بهبود هایی در زمینه مدیریت و باز کردن اپ های مختلف به صورت هم زمان و طراحی جدیدی برای بنر نمایش داده در زمان دریافت نوتیفیکیشن خواهد بود. البته باید بگوییم که اپل از این بنر نمایش دهنده نوتیفیکشن با طراحی جدید، در iOS 15 هم استفاده نموده است.

اپل در iPadOS 15 مالتی تسکینگ را بهبود خواهد داد

این اطلاعات جدید توسط تحلیلگر نشریه بلومبرگ Mark Gurman منتشر شده اند. این شخص با منتشر کردن گزارش جدیدی با عنوان چه انتظاری از اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در روز دوشنبه داشته باشیم، علاوه بر تکرار گفته های قبلی خودش درباره این کنفرانس، اطلاعات جدیدی را هم درباره کنفرانس WWDC مطرح نموده است.

این تحلیلگر در گذشته گفته بود که تغییرات اتفاق افتاده در iPadOS 15 به کاربران این اجازه را می دهند تا ویجت های دلخوه اشان را در هر جایی از صفحه هوم که می خواهند قرار دهند. علاوه بر این، Gurman در گزارش جدید خود به مطرح کردن اطلاعات بیشتری درباره iPadOS 15 پرداخت و گفت که اپل در این نسخه از سیستم عامل iPadOS بهبود هایی را هم در زمینه مالتی تسکینگ ایجاد خواهد نمود.

Gurman درباره iPadOS 15 می گوید که اپل می خواهد تا صفحه هوم آیپد را به گونه ای تغییر دهد تا صفحه هوم این تبلت از ویجت ها هم پشتیبانی کند. در واقع در iPadOS 15 کاربران می توانند ویجت های دلخواه خود را در هر جایی از صفحه هوم که می خواهند، قرار دهند.

این تحلیلگر در ادامه می گوید: رخ دادن این اتفاق و اضافه شدن ویجت ها به صفحه هوم یکی از ویژگی های درخواستی کاربران است و اضافه شدن این قابلیت به سیستم عامل iPadOS 15 باعث می گردد که آیپد اپل از این لحاظ هم بتواند با رقبای اندرویدی خود رقابت کند. ضمناً اپل در حال کار کردن بر روی بهبود قابلیت مربوط به مالتی تسکینگ آیپد است تا کاربران بتوانند به شکل راحت تر با اپ های مختلف کار و آن ها را مدیریت نمایند.

البته اطلاعات مطرح شده توسط این تحلیلگر به همین دو موضوع خلاصه نمی گردد. این شخص می گوید که علاوه بر تغییرات گسترده اتفاق افتاده در اپ iMessage و اضافه شدن روش های جدید برای تغییر شرایط کاربر در این نسخه از سیستم عامل iPadOS، این سیستم عامل و سیستم عامل iOS 15 دارای بنر های با طراحی جدید برای نوتیفیکیشن های دریافتی هستند.

این شخص درباره این موضوع می گوید: در نسخه بعدی سیستم عامل iOS و iPadOS کاربران می توانند شرایط خود را از حالت های مانند در حال رانندگی، خواب، در حال کار کردن و دیگر حالت ها انتخاب و تعیین نمایند که در هر یک از این حالت ها، نوتیفیکیشن ها را به چه صورتی دریافت نمایند.

همچنین این نسخه از این سیستم عامل ها دارای بهبود هایی با تمرکز بر روی پاسخ اتوماتیک به پیغام های دریافتی است و اپل در این نسخه ها طراحی بنر نمایش داده شده در زمان دریافت نوتیفیشکن را تغییر داده و آن را به روز نموده است.

Gurman در بخش دیگری از گزارشش به این موضوع اشاره می نماید که اپل در حال توسعه صفحه قفل با طراحی جدید برای آیپد و آیفون است. با وجود مطرح شدن این صحبت ها توسط این شخص، او عنوان می نماید که بعضی تغییرات اتفاق افتاده در این قسمت در نسل بعدی این سیستم عامل ها وجود ندارد و سال آینده و با رونمایی از iOS 16، شاهد اضافه شدن تمامی این تغییرات به صفحه قفل آیفون و آیپد خواهیم بود.

Gurman در گزارش منتشر شده می گوید: اپل همچنین در حال کار کردن بر روی صفحه قفل به روز و بهبود یافته ای برای آیفون و آیپد است. البته بعضی از این تغییرات انجام شده در نسل بعدی این سیستم عامل وجود ندارد و اپل در سال آینده از تمامی تغییرات اتفاق افتاده در صفحه قفل آیفون و آیپد رونمایی خواهد نمود.

همان گونه که می دانید اپل در کنفرانس سالانه WWDC علاوه بر iOS و iPadOS، دیگر سیستم عامل های محصولات خود را هم به روزرسانی می نماید. در نتیجه انتظار داریم که در مراسم فردا شاهد رونمایی از سیستم عامل هایی مانند macOS 12، tvOS 15 و watchOS 8 باشیم.

Gurman می گوید که تغییرات اتفاق افتاده در watchOS 8 اندک هستند و این سیستم عامل دارای بعضی بهبود ها در رابط کاربری و قابلیت های مربوط به آنالیز سلامت کاربر است. همان گونه که در خبر ها خوانده اید کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در روز دوشنبه، 7 ژوئن (17 خرداد) و در ساعت 21:30 به وقت ایران برگزار می گردد.

منبع: MacRumors

اخذ ویزا: اخذ ویزا | مجله گردشگری و مسافرتی ویزارو

وبسایت دانشجویی: وبسایت دانشجویی، اینجا محلی برای فعالیت دانشجویان علاقمند به تکنولوژی است

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146612

به "اپل در iPadOS 15 مالتی تسکینگ را بهبود خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در iPadOS 15 مالتی تسکینگ را بهبود خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید