انگلیس آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، منابع نزدیک به دفتر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام نموده اند که او تصمیمی برای سفر به دیگر کشورهای اروپایی ندارد و برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده می گردد.

انگلیس آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می گردد

در همین ارتباط نیز گفته شده، نخست وزیر انگلیس تا دو هفته قبل از موعد خروج از اتحادیه اروپا در آبان ماه، هیچ گونه گفتگویی با رهبران اروپایی نخواهد داشت.

همین منابع اعلام نموده اند این رویکرد بوریس جانسون و عدم سفر به دیگر کشورهای اروپایی در راستای آمادگی او برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا است.

همچنین گفته شده مذاکرات اخیر بوریس جانسون با رهبران کشورهای اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا نتیجه ای برای اروپا در بر نداشته و نخست وزیر انگلیس بر خروج سخت و کامل از اتحادیه اروپا تاکید دارد.

قطع مذاکرات نخست وزیر جدید انگلیس با رهبران اروپایی در حالی است که پیش از این نیز معاون صدراعظم آلمان از بوریس جانسون خواهان بازگشت به میز مذاکره شده بود.

در حالی که جانسون توافق پیشین ترزا می با رهبران کشورهای اروپایی را غیرقابل قبول خوانده و خواهان مذاکره مجدد بر سر این توافق است، کشورهای اروپایی بر اجرای توافق پیشین که در آن درباره عدم ایجاد تاسیسات سخت مرزی میان دو ایرلند توافق شده بود، تاکید دارند.

جانسون پیش از این هشدار داده بود در صورت عدم پذیرش مذاکره مجدد از سوی اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت، به دنبال خروج بدون توافق از این اتحادیه خواهد بود و حال قطع مذاکرات لندن و اتحادیه اروپا حاکی از آن است که انگلیس خود را برای خروج بدون توافق از اروپا آماده می نماید.

ایجاد مرز میان ایرلند شمالی و کشور ایرلند مهمترین موضوع مورد اختلاف لندن و بروکسل است و در حالی که نخست وزیر جدید انگلیس خواهان ایجاد تاسیسات مرزی میان ایرلند شمالی و کشور ایرلند است، اتحادیه اروپا و شهروندان ایرلند شمالی به عنوان بخشی از بریتانیا با ایجاد مرز از سوی لندن میان دو ایرلند مخالف هستند و همین موضوع به بن بست در روش اجرای برگزیت منجر شده است.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34573

به "انگلیس آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس آماده خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید