امینی فرد: مردم از برخورد تخلفات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مطمئن باشند

به گزارش مجله سرگرمی، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که وضعیت نگران کننده ای در حوزه تامین دارو وجود ندارد و ذخیره استراتژیک داریم گفت: این اطمینان و اعتماد را به مردم می دهیم که تخلفات در حوزه دارو و بعضا تجهیزات پزشکی را مورد رسیدگی قرار می دهیم.

امینی فرد: مردم از برخورد تخلفات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مطمئن باشند

محمد نعیم امینی فرد در گفت وگو با خبرنگاران، درباره ورود کمیسیون بهداشت و درمان به موضوع فساد در حوزه بهداشت و درمان، اظهار کرد: وزیر بهداشت ملاحظات جدی دارند که بعضی فسادها در زمینه واردات دارو، چرخه نظام دارویی کشور و بعضا تجهیزات پزشکی وجود دارد که گزارشی هم به کمیسیون بهداشت داده است.

وی اضافه نمود: کمیسیون بهداشت از بعد انجام وظایف نظارتی اش موظف به پیگیری این موارد است ما از وزیر خواسته ایم که گزارش جزییات این موضوع را به ما ارائه کند این اطمینان و امید را به مردم می دهیم که به تخلفات رسیدگی گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بعضی نگرانی ها از کمبود دارو در کشور، ادامه داد: ما همیشه مقداری از اقلام دارویی را در کشور کم داریم و مقداری هم در لیست اضطرار واقع شده است ولی به طور کلی اکنون وضعیت نگران نماینده وجود ندارد و طبق گزارش وزیر بهداشت ذخیره سازی استراتژیک داریم.

امینی فرد با این شرح که حدود 95 درصد داروها در داخل کشور فراوری می گردد، اظهار کرد: حدود پنج درصد داروها را وارد می کنیم که البته رقم آن از نظر ارزی قابل توجه است. ما نگرانی درباره تامین مواد اولیه در 95 درصد داروی فراوری داخلی نداریم ولی مسائلی درباره واردات دارو پیش آمده است.

وی یادآور شد: طبق قانون اگر دارویی در داخل کشور فراوری می گردد باید از واردات نمونه مشابه آن جلوگیری گردد. موضوعی که به فرهنگ سازی بین مردم و پزشکان نیاز دارد دارو براساس فارماکوپه تجویز گردد و این اطمینان وجود داشته باشد که کارخانه های فراورینماینده دارو باید دارویی با کیفیت استاندارد فراوری نمایند که قوانین متقنی در این رابطه وجود دارد به طوری که اگر اشکالی در وجود داروی فراوریی ثابت گردد مسائل جدی برای آن شرکت به وجود می آورد البته از آن سو اگر کسی ادعای بی پایه ای را در این رابطه بیان کند هم قانون برای برخورد تسریع شده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که به بعضی از اقلام دارویی عدم اعتماد وجود دارد، اظهار کرد: وزارت بهداشت موظف به اظهارنظر صریح در این باره است باید با ادله جامعه علمی را به این نقطه برساند که داروی ساخت داخل حداقل معیارها را داراست. این که افراد درخواست داروی خارجی با نمونه داخلی را می نمایند و نبود آن در بازار را تعبیر به کمبود دارو می نمایند، درست نیست چون قانون می گوید که داروی خارجی با نمونه مشابه نباید وارد گردد و این را نمی توان به معنای کمبود بیان کرد.

وی در انتها گفت که البته دراین بین شرکت های واردنماینده دارو هم با مسائلی مثل نقدینگی مواجهند که ثبت سفارش می نمایند اما نمی توانند پول را به موقع پرداخت نمایند در این باره هم باید اقدامات لازم صورت گیرد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34327

به "امینی فرد: مردم از برخورد تخلفات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مطمئن باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امینی فرد: مردم از برخورد تخلفات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی مطمئن باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید