ضرورت جدی برای توسعه مجموعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان وجود دارد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعد از انتشار ویروس کرونا و احتیاج به اینترنت و زیرساخت های ارتباطات در موضوع آموزش، دانشگاه ها، بهداشت و درمان، فعالیت های مالی، بازار و از همه مهم تر فرهنگ سازی ضرورت جدی برای توسعه مجموعه ارتباطات در این استان را بیش از پیش نمایان کرد.

ضرورت جدی برای توسعه مجموعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان وجود دارد

احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید اظهارداشت: استان به گفته رییس جمهوری مهمترین و استراتژیک ترین منطقه کشور بوده و در این ایام به صورت خاص نقش آفرینی ویژه داشته و دارای اهمیت است.

وی اضافه نمود: یکی از دولت هایی که به صورت ویژه فرمایش رهبر معظم انقلاب و 2 کلید واژه(گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد) را به عینیت بخشید دولت تدبیر و امید بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان نمود: در اسناد بالا دستی ویژگی های مهمی برای استان اشاره شده که مهمترین آن ها ترانزیت و تجارت بوده که برای تحقق این موضوع سرمایه گذاری بسیار خوبی در بندر شهید بهشتی چابهار رخ داده و ظرفیت 2.5 میلیون تن مجموعه بندر به 8.5 میلیون تن رسیده اما در واقع 15 میلیون تن امکان بارگیری دارد.

وی خاطر نشان کرد: برای پشتیبانی از بندر شهید بهشتی راه آهن چابهار به زاهدان و در ادامه به میلک و خراسان های جنوبی و رضوی در دستور کار است و امیدواریم تا انتها سال بخشی از این پروژه تا خاش به بهره برداری برسد و این پروژه با 300 میلیون یور که پیشنهاد و مصوبه دولت در هشتم اسفند 97 و موافقت رهبر معظم انقلاب بود فعالیت خوبی را شروع نموده است.

موهبتی با اشاره به توجه به بزرگراه های سیستان و بلوچستان گفت: در سالجاری نسبت به سال قبل اعتبار بزرگراه ها 13 برابر شده و بخشی از پروژه های در سطح استان از چابهار تا زابل شروع شده که نشان از توجه جدی به این مهم است.

وی اضافه نمود: براساس سند آمایش سیستان و بلوچستان نگاه به موضوع راه ها به عنوان اولویت توجه شده و بیش از 40 درصد اعتبارات استان در این حوزه هزینه می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در موضوع گازرسانی در سطح استان اقدامات خوبی انجام شد و استان های مختلف تعیین شده و این مهم شتاب بسیار خوبی گرفته اظهارداشت: البته به دلیل اهمیت خط لوله نفت جاسک 6 ماه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان با تاخیر روبرو شد اما در ماه جاری با توجه به اتمام پروژه جاسک فراوری لوله های گاز مجددا شروع و امیدواریم در نیمه اول سال آینده گاز به زابل، میرجاوه، خاش و چابهار نیز برسد.

وی توضیح داد: در موضوع توجه به حاشیه نشینی در سالجاری و سال گذشته بیش از 67 میلیارد تومان در حاشیه نشینی زابل هزینه شد و پنج محله حاشیه نشین این شهر از متن آن شرایط بهتری پیدا نموده است.

موهبتی اعلام کرد: در حوزه مسکن محرومان از سوی بنیاد مسکن و کمیته امداد اقدامات خوبی اجرا شده و از مجموعه این اقدامات در حوزه مسکن سازی سیستان و بلوچستان در زمینه مسکن محرومان، حاشیه نشینی، سیل و اقدام ملی حدود 70 هزار واحد در استان ساخته می گردد که به اشتغال و رونق دادن شبکه مالی یاری خواهد نمود.

وی گفت: در طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین در منطقه سیستان هم اینک بیش از 70 هزار هکتار این منطقه زیر کشت رفته که 12 هزار هکتار آن از محل چاهک ها و بقیه از محل طرح 46 هزار هکتاری بوده که آب بیش از اندازه ای رها شده و کشاورزی اجرا شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: نیروگاه بادی منطقه میل نادر یکی دیگر از پروژه های مهم در منطقه سیستان بوده که از سال 92 تا 98 حدود 450 مگاوات مجوز صادر شده بود که زیر ساخت لازم وجود نداشت اما در سال 98 تا 99 هم جاده 26 کیلومتر، پست برق و هم ارتباطات آنجا برقرار شد.

وی اعلام کرد: به ظرفیت مهم سیستان و بلوچستان که تجارت و ترانزیت بوده توجه ویژه شده به گونه ای که منطقه ویژه چابهار با 27 سال از عمر خود مرزهای دریایی، هوایی و زمینی نداشت که با افزایش 14 هزار هکتار به 82 هزار هکتار مرز دریایی بندر شهید بهشتی و بندر کلانتری وارد این محدوده شدند و مرز زمینی ریمدان با پیوست 6 هزار هکتار یپیش بینی شده و برای مرز هوایی فرودگاه بین المللی چابهار مد نظر است.

موهبتی گفت: 2 منطقه ویژه مالی مصوب 10 سال پیش در سیستان و بلوچستان وجود داشت که هر2تعطیل بودند که در این زمینه در رامشار و میرجاوه مطالعات لازم اجرا شده است.

وی بیان نمود: مرز پیشین در ماه های آینده و تا قبل از انتها سال با توجه به توافقاتی که با پاکستان اجرا شده راه اندازی می گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه چهار شهرستان جدید در این استان ایجاد شده و 30 شهرستان جدید نیز مصوب خواهد شد اضافه نمود: یکی از مسائل جدی استان ساخت فیلم هایی بوده که چهره آن را نامناسب نشان می داد و بنیادی را برای حمایت از کارهای فرهنگی تاسیس کردیم.

وی تاکید نمود: در حوزه کوتاه مدت بنیاد برکت فعالیت های اشتغالزایی خوبی را در سطح سیستان و بلوچستان شروع کرد و بنیاد مستضعفان تحت عنوان بنیاد علوی محرومیت زدایی 2 شهرستان زهک و قصر قند را به عهده گرفت.

موهبتی اضافه نمود: حدود 500 میلیارد تومان در موضوعات کرونا، یاری به بهزیستی، کمیته امدا و اقدامات اشتغالزایی در سطح استان در 2 سال گذشته هزینه شده است.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 127759

به "ضرورت جدی برای توسعه مجموعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت جدی برای توسعه مجموعه ارتباطات در سیستان و بلوچستان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید