افزایش خشونت علیه پرستاران، فرهنگسازی سلامت مورد غفلت است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ناصر مظفری پیش از ظهر جمعه در همایش بزرگ پیاده روی اردبیل توضیح داد: به دلیل حجم و نوع کار پرستاران بروز اشتباهاتی در این حیطه نباید باعث زیرپاگذاشتن اخلاق و قوانین گردد و هر گونه مشکل و نواقص از سوی بیمار یا همراهان می بایست با آرامش کامل از مسئولان رده بالاتر پیگیری گردد.

افزایش خشونت علیه پرستاران، فرهنگسازی سلامت مورد غفلت است

به گفته وی فراهم شدن زمینه ناامنی برای پرستاران در وهله اول باعث وارد آمدن آسیب به خود بیماران خواهد شد و باید با فراهم آوردن فضای آرام، زمینه خدمت رسانی بهتر در حوزه سلامت را فراهم کرد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر به اورژانس های استان اردبیل مراجعه کردند، شرح داد: توسط پرستاران اردبیلی 40 هزار ماموریت کاری در قالب عملیات فوریت های پزشکی انجام پذیرفته و چنین حجمی از خدمات رسانی شایسته تقدیر است.

فرهنگسازی مهمترین راه حل برای ارتقای سلامت جامعه است

مظفری یادآور شد: ارتقای سواد سلامتی، نهادینه کردن راه های افزایش نشاط و تندرستی و پیشگیری از بیماری ها از نیازهای مهم جامعه امروزی است.

به گفته وی رواج بیماری های مختلف در جامعه هزینه های گزافی را به نظام سلامت کشور وارد نموده و باعث کاهش کیفیت زندگی در سطوح مختلف خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اردبیل به نقش مهم پرستاران در ارتقای نظام سلامت نیز اشاره نمود و اضافه کرد: به دلیل تراکم کاری بالای پرستاران وجود اشتباهات و نواقص در ارائه بعضی از خدمات ناگزیر خواهد بود.

وی پرستاری را شغلی تعطیل ناپذیر توصیف کرد و اضافه کرد: با وجود فشار بالای کاری و کمبود نیروی انسانی با کوشش جهادگونه پرستاران برای یاری به بیماران همراه هستیم.

مظفری یادآور شد: نظام پرستاری علاوه بر اینکه نماینده پرستاران در دفاع از حقوق این قشر است، بلکه در مقابل مردم نیز وظیفه داشته تا آگاهی سلامتی آحاد جامعه را ارتقا دهد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 10073

به "افزایش خشونت علیه پرستاران، فرهنگسازی سلامت مورد غفلت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خشونت علیه پرستاران، فرهنگسازی سلامت مورد غفلت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید