اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری ها تا 15 مرداد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران آلاین: علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح جزییات تعداد شرکت کنندگان و داوطلبان انتخابات شورایاری ها از اعلام نتیجه قطعی این انتخابات تا 15 مردادماه اطلاع داد.

اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری ها تا 15 مرداد

به گزارش ایسنا، علی اعطا در نشست خبری امروز، سه شنبه 8 مرداد، ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در انتخابات شورایاری ها و کوشش شهرداری و شورا برای برگزاری آن گفت: جلسات هیات مرکزی نظارت انتخابات شورایاری ها شروع شده است تا اعتراضاتی که پس از انتها رای گیری به دست این هیات برسد مورد آنالیز قرار گیرد البته تا کنون هیچ اعتراضی از هیچ یک از محله های شهر تهران به ما نرسیده و همچنین اعلام نظر منفی از سوی هیات نظارت مناطق هم به هیات مرکزی نرسیده است که اگر اینگونه باشد اصل بر تایید انتخابات است. در حقیقت اگر از سوی داوطلبین و هیات نظارت مناطق اعتراضی به هیات مرکزی نرسد، هیات مرکزی می تواند انتخابات را تایید کند.

وی اضافه کرد: هیات نظارت مرکزی تا 15 مرداد ماه گزارشات احتاقتصادی ارسالی را آنالیز و در این تاریخ نتایج قطعی این انتخابات را اعلام خواهد نمود.

وی با تقدیر از هیات اجرایی و همه کسانی که در این انتخابات مشارکت جدی داشتند اضافه کرد: علی رغم موانعی که بر سر برگزاری این انتخابات وجود داشت و اشکالاتی که سازمان بازرسی به برگزاری آن گرفته بود که البته در دوره های قبل نیز این اشکالات وجود داشت اما این دوره با جدیت بیشتری مطرح شده بود، چرا که تلقی عمومی این بود که ظرف چهار سال گذشته این موانع باید حل و فصل می شد اما خوشبختانه دولت و به ویژه معاونت حقوقی ریاست جمهوری یاری کردند و با تشکیل جلسه ای که با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، شورا و وزارت کشور برگزار گردید، مقرر شد این انتخابات برگزار گردد، البته در خود شورا نیز مصوبه ای برای برگزاری این انتخابات داشتیم که راهبردهای ویژه ای را جهت افزایش مشارکت در انتخابات معین کرد.

  • 4 محله ای که انتخابات شورایاری ها در آنجا برگزار نشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آمار برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: تعداد کاندیداها در مناطق 21، 22، 3، 13، 16 و 19 زیر 400 نفر بوده است. در مناطق 18، 17، 10، 11، 12، 7 و 8 بین 400 تا 500 نفر بوده و در مناطق 6، 14 و 20 بین 500 تا 600 نفر بوده و در مناطق 1، 2، 4، 5 و 15 نیز بالای 600 نفر بوده است. همچنین از بین 352 محله شهر تهران، در چهار محله انتخابات شورایاری ها به دلیل نرسیدن به حد نصاب برگزار نشد که این محلات شامل محله زینبیه منطقه 13، قصر فیروزه منطقه 14، فرودگاه منطقه 9 و مسگرآباد منطقه 15 بوده است. به این ترتیب در 348 محله شهر تهران پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها برگزار گردید.

وی ادامه داد: این انتخابات در 1631 شعبه و با بهره گیری از 7000 صندوق در تهران در حالی برگزار گردید که پس از کم کردن کاندیداهای چهار محله ای که انتخابات در آنها برگزار نشد 11 هزار و 970 نفر به عنوان کاندیدا در این انتخابات حضور داشتند که از این میان 25 درصد را زنان تشکیل می دادند. تعداد کل رای دهندگان 509 هزار و 161 نفر بود که میزان مشارکت زنان حدود 39 درصد بود.

  • منطقه 4 و 5 دارای بیشترین داوطلبین انتخابات | سهم 16 درصدی زنان از این انتخابات

اعطا در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه بیشترین داوطلبین در منطقه 4 با 1192 نفر و در منطقه 5 با 1172 نفر بوده اند اضافه کرد: رنج سنی بیشتر داوطلبین 33 سال بود که 507 نفر 33 سال و 40 درصد یعنی معادل 4833 نفر در رنج سنی 30 تا 40 سال قرار داشته اند. همچنین در میان منتخبین دو نفر بیش از 1500 رای داشتند که یکی از این افراد در محله نعمت آباد منطقه 19 با 1771 رای و دیگری در محله مشیریه منطقه 15 با 1667 رای بوده است. همچنین محله گلشن در منطقه 4، 8387 نفر، محله نعمت آباد منطقه 19، 6113 نفر، محله شکوفه منطقه 19 با 5666 نفر بیشترین میزان مشارکت مردم در محلات را به خود اختصاص داده بودند.

وی ادامه داد: در این انتخابات 3119 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب شدند که از این میان 507 نفر یعنی معادل 16 درصد زنان و 2612 نفر یعنی معادل 84 درصد را مردان تشکیل می دهند. رنج سنی افرادی که به عنوان عضو اصلی انتخاب شدند 28 درصد 30 تا 40 سال بوده اند. همچنین 1342 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شده اند که از این میان 327 نفر یعنی معادل 34 درصد زنان و 1015 نفر یعنی معادل 76 درصد مردان بوده اند. همچنین رنج سنی اعضای علی البدل 20 درصد 30 تا 40 سال سن داشتند.

  • نحوه معین تکلیف منتخبانی که آرای مساوی دارند

وی تاکید نمود: 98 نفر از افراد منتخب شده به دلیل مساوی بودن تعداد آرا که باید مدرک تحصیلی آنها ملاک انتخابشان قرار گیرد منتظر رای هیات نظارت مرکزی هستند. همچنین در این انتخابات جوانترین فرد 22 سال و مسن ترین فرد 74 سال سن دارد. 19 درصد منتخبین اصلی مجرد و 81 درصد آنها متاهل هستند، البته پس از اعلام نتیجه قطعی توسط هیات مرکزی نظارت آمار قطعی این انتخابات اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری الکترونیک پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران گفت: این انتخابات بسیار کم هزینه بوده؛ هزینه ای که توسط شورای شهر تهران در سال 97 مصوب شده بود و باید طبق آن عمل می شد 6 میلیارد تومان بوده است؛ البته باید گزارش های اقتصادی برگزاری این انتخابات به شورا ارسال گردد تا اگر تغییری از این رقم مصوب وجود داشته مورد آنالیز قرار گیرد.

  • گزارشی از تخلف سازماندهی شده نداشتیم

وی در خصوص نظارت بر تخلفات احتاقتصادی و روند آنالیز آن ها گفت: در هر انتخاباتی ممکن است تخلفاتی صورت بگیرد اما گزارشی از تخلف سازماندهی شده تاکنون در هیئت مرکزی نظارت نداشته ایم. بعضی گزارش ها مربوط به داوطلبان بوده که یا طبق آیین نامه عمل نکردند یا رفتار شبه برانگیز داشته اند، برای مثال مجموعه ای از افراد از محله ای به محله دیگر رفتند که در این مورد آیین نامه سکوت نموده اما با روح انجمن محلی شورایاری سازگار نیست. این انتخابات در مجموع به لحاظ سلامت بسیار خوب برگزار گردیده و با الکترونیکی بودن آن ضریب اطمینان نسبت به دوره های قبل بسیار افزایش یافت.

  • انتخابات براساس مجوز دولت برگزار گردید | منتظر رای دیوان هستیم

اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت سازمان بازرسی به دیوان عدالت اداری در راستای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها، گفت: رقمی که شورای اسلامی شهر تهران برای برگزاری این انتخابات مصوب نموده بود در مهلت قانونی 14 روزه توسط هیأت تصویب مورد اعتراض قرار نگرفت، لذا این مصوبه قانونی و لازم الاجراست، با این حال باید منتظر رأی دیوان عدالت اداری بمانیم و هر آنچه که رأی دیوان باشد اعم از اینکه این انتخابات ابطال گردد و یا اینکه پس از این اجازه برگزاری آن داده نگردد؟ باید ابتدا اعلام گردد و بعد براساس رأی صادره شورا عمل خواهد نمود. برگزاری این انتخابات براساس مجوز بوده که دولت داده و هر زمان که رأی دیوان صادر شد، شورا به قانون پایبند است و براساس رأی صادر شده عمل خواهد نمود.

وی تأکید کرد: در انتخابات شورایاری ها هیچ مداخله ای در ائتلاف هایی که شکل گرفت و یا گرایش های سیاسی نداشتیم. شروطی برای کاندیدا شدن در این انتخابات وجود داشت که بر اساس همان صلاحیت افراد مورد آنالیز نهاده شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در خصوص روند آنالیز حسابرسی های سال 1393 شهرداری تهران در شورای شهر گفت: قطعا حسابرسی مهمترین ابزار نظارتی شورای شهر تهران است که سال ها به تعویق افتاده و در حال حاضر حسابرسی سال 1393 در شورا مطرح است. شاید در سال های اخیر باید نسبت به حسابرسی توجه بیشتری انجام می شد به ویژه دو سال اخیر شاید ما باید با شتاب بیشتری در این حوزه عمل می کردیم. به هر ترتیب حسابرسی های سال 93 در کمیسیون برنامه و بودجه مورد آنالیز نهاده شده و اعضا نظرات خود را اعلام کردند. قطعا مواردی که در آن ها تخلف برای ما محرز گردد برای معین تکلیف به مرجع قضایی ارسال خواهیم کرد.

  • انتظار شورای شهر برای همکاری شهرداری جهت انتشار اسناد در سامانه شفافیت

اعطا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عدم دقت اسناد منتشر شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: باید به وسیله شهرداری همکاری بیشتری انجام گردد به ویژه معاونت منابع انسانی باید در راستای تحقق اهداف سامانه شفافیت همکاری بیشتری را داشته باشد تا اطلاعات با دقت قابل قبولی در سامانه بارگذاری گردد. موارد فعلی در حال حاضر از سامانه جامع منابع انسانی شهرداری برداشته می گردد و در حقیقت به عنوان مرجع سامانه شفافیت مطرح می گردد. قطعا اگر اطلاعات سامانه جامع منابع انسانی دقیق نباشد همین اطلاعات در سامانه شفافیت نیز منتشر می گردد لذا شورا پیگیر این موضوع است که منبع اصلی انتشار اسناد دقیق باشد و البته در این جهت بعضی مقاومت های موجود در بخش هایی از شهرداری نیز باید حذف گردد. در این جهت شورا انتظار همکاری بیشتر از سوی شهرداری تهران را دارد.

  • ابلاغ چارچوب های جدید برای ساخت و ساز در باغ ها

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص مصوبه استثنا شدن 62 باغ و اجرای مصوبه برج باغ برای آن ها، گفت: این 62 ملک طبق حقوق مکتسبه ای که برای آن ها ایجاد شده بود مقرر شد روند قبلی برای آن ها یعنی مصوبه برج باغ ها اجرا گردد اما این مصوبه را هیأت تطبیق و نهادهای مختلف ایراد گرفتند لذا این بحث در حال حاضر از کنترل ما خارج است و علیرغم اینکه می دانیم تعدادی از شهروندان در این راستا با مشکل روبرو شدند از شهرداری خواستیم مشکل آن ها را با راهکارهایی همچون تهاتر حل نمایند.

وی اضافه کرد: البته این 62 ملک همه باغ نیستند. در تصاویر هوایی تعیین است تعداد قابل توجهی از آن ها باغ نیست اما به دلیل مختلفی باغ تشخیص داده شده اند. ما از شهرداری خواسته ایم مشکل این شهروندان حل گردد و البته باغ نیز از بین نرود.

اعطا تأکید کرد: چارچوب های جدید برای ساخت و ساز در باغ ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده که براساس همان مصوبه خانه باغ، شورای شهر تهران این کار صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص نحوه عملکرد سامانه های نظارتی شهرداری تهران شامل سامانه 137 و 1888 شهرداری تهران گفت: در بهار سال 1398، 323 هزار و 386 درخواست در بانک اطلاعاتی سامانه 137 یعنی در مدت سه ماه ثبت شده که 65.6 درصد این پیغام ها به درخواست تبدیل شده است. به این ترتیب مابقی پیغام ها پیگیری درخواست و یا کسب اطلاع بوده است.

سخنگوی شورای شهر با تأکید بر اینکه میزان درخواست ها در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل روند صعودی داشته است، اضافه کرد: در فروردین سال 98 نسبت به سال قبل 7.6 درصد تعداد درخواست ها افزایش پیدا نموده و در اردیبهشت ماه نیز نسبت به سال گذشته تعداد درخواست ها 12.8 درصد افزایش داشته است.

اعطا ادامه داد: پیغام های سامانه 137 شامل سه گروه نگهداشت شهر با بیش از 77 درصد، کنترل عملکرد حدود 14.2 درصد و همچنین مسائل توسعه ای شامل نصب تجهیزات بهداشتی است. در حوزه خدمات شهری 68.6 درخواست های شهروندان را شامل می گردد. حوزه فنی، عمرانی 16.1 درصد، حوزه شهرسازی 12.8 درصد و حوزه فرهنگی و اجتماعی 0.8 درصد درخواست های شهروندان از سامانه 137 را به خود اختصاص می دهد. در حقیقت پنج موضوع نخست که توسط شهروندان به سامانه 137 اعلام می گردد به ترتیب برطرف سد معبر، آلودگی صوتی، نظافت معابر، لکه گیری آسفالت معابر و لایروبی معابر است. بر همین اساس احتیاج است که شهرداری تهران با توجه به آمار منتشر شده نسبت به درخواست های شهروندان جدیت بیشتری داشته باشد و این موضوع نیز از سوی شورای شهر تهران به طور جد پیگیری خواهد شد.

اعطا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران نیز گفت: نباید در این جهت ادغام معاونت های شهرداری به گونه ای باشد که زیرمجموعه معاونت ها همانند روند گذشته عمل کند. قطعا روند اجرای این موضوع به شورا ارسال خواهد شد و مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. من در حال حاضر از لایحه پیشنهادی شهرداری در این خصوص اطلاعی ندارم. باید این لایحه به شورا ارسال گردد و پیشنهاد شهرداری مورد آنالیز قرار گیرد. در حال حاضر چهار معاونت کارهای موازی دارند که اگر ادغام شوند توضیح وظایف آن ها نیز باید اصلاح گردد چرا که بدون اصلاح توضیح وظایف آن ها و تنها ادغام معاونت ها کاری را از پیش نمی برد.

وی در خصوص مصوبه مدیریت تعارض منابع که توسط دیوان عدالت اداری در دستوری موقت اجرای آن متوقف شده است، اضافه کرد: در شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای داشتیم که عنوان آن مدیریت تعارض منابع در شهرداری تهران بود. در ماده هفتم آن که حکم دیوان مربوط به همین ماده است و اجرای این ماده را به صورت موقت متوقف نموده است، آمده کارکنان شهرداری و واحدهای تابعه که به صورت حقیقی و حقوقی فعالیت می نمایند تا زمانی که رابطه استخدامی آن ها با شهرداری پابرجاست حق بهره برداری از پروانه مهندسی خود را ندارند. در حقیقت اجازه بهره برداری پروانه مهندسین که با شهرداری رابطه استخدامی دارند در این ماده گرفته شده است. ریاست شورای اسلامی شهر تهران رأی دیوان را به شهرداری ابلاغ نموده و باید طبق این ابلاغ از این پس عمل کنیم. به این ترتیب مهندسانی که در شهرداری هستند می توانند از پروانه خود استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: در سه سال اخیر یعنی از سال 96 تاکنون مهندسانی که در شهرداری تهران مشغول به کار بوده اند نمی توانستند از پروانه خود بهره برداری نمایند. براساس آمار، مهندسان ناظر در سال 1396 کلا در شهر تهران 9096 نفر بودند که از این میان 399 نفر در شهرداری تهران مشغول به کار بودند. در بهترین حالت در هر سال 2700 متر امکان اخذ نظارت بر پروژه توسط هر مهندس وجود دارد. براساس توافقی که در سال 95 میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی صورت گرفت، یک مهندس به عنوان شخص حقیقی در یک پروژه تنها می تواند 3600 متر مساحت را برای نظارت بر عهده بگیرد اما در حال حاضر با کسانی روبرو هستیم که در شهرداری تهران در این حوزه مسئولیت مستقیم بر عهده دارند و از این توافقات عبور و در حقیقت از موقعیت خود در شهرداری استفاده می نمایند و حد متوسط و میانگین ها را رعایت نمی نمایند.

اعطا ادامه داد: به این ترتیب مهندسی که بیرون از ساختار شهرداری قرار گرفته است این امکان را ندارد و ممکن است در اینجا تضییع حقوق صورت بگیرد. بر همین اساس مصوبه مدیریت تعارض منابع توسط شورا مصوب شده بود. بی تردید این مصوبه مهمی است و امیدواریم در دیوان عدالت اداری استدلال های شورا به صورت دقیق مد نظر قرار گیرد و مصوبه شورا باطل نگردد.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34811

به "اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری ها تا 15 مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام نتیجه قطعی انتخابات شورایاری ها تا 15 مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید