اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد، حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید

به گزارش مجله سرگرمی، اعتراضات به خشونت پلیس آمریکا در ایالت ها و شهرهای مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد، حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید

به گزارش ، پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی دفاع سیاه پوست را که مدعی بود کلاهبرداری نموده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می بندد. در این لحظه فلوید فریاد می زند که نمی تواند نفس بکشد و التماس می نماید که او را نکشند. اما بی توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می گردد باعث خفگی این شهروند بی دفاع می گردد.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتارهای نژادپرستانه پلیس است. حتی موج این اعتراضات به بعضی کشورهای دیگر از جمله آلمان، کانادا و ... نیز رسیده است.

پلیس برای سرکوب معترضان به روش های غیراخلاقی و غیرانسانی مختلفی همچون زیر دریافت افراد با ماشین و تیراندازی مستقیم روی آورده است.

آخرین خبرها درباره اعتراضات مردم آمریکا علیه نژادپرستی را در اینجا بخوانید:

تشدید تدابیر امنیتی در زندان های آمریکا برای جلوگیری از شورش

1399/03/13 - 22:50

اداره زندان های آمریکا دستور تشدید تدابیر امنیتی برای جلوگیری از شورش زندانیان آمریکایی در اعتراض به قتل شهروند سیاه پوست این کشور به دست پلیس نژادپرست، صادر کرد.

خبرنگار المیادین در واشنگتن گزارش داد اداره زندان های دولت فدرال دستورات تندی را برای بستن و کنترل زندان ها به منظور جلوگیری از شورش صادر نموده است.

درخواست مجلس آلمان برای تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت درباره اعتراضات آمریکا

1399/03/13 - 22:39

خانم سویم داگدلن، عضو فراکسیون چپ ها و همچنین عضو کمیسیون امور خارجه مجلس فدرال آلمان با انتشار بیانیه ای خشونت پلیس آمریکا در برخورد با معترضان به نژادپرستی پلیس این کشور را محکوم و خواهان تشکیل جلسه فوق العاده در این باره در شورای امنیت سازمان ملل شد.

عضو کمیسیون امور خارجه مجلس فدرال آلمان تاکید نمود: وزیر امور خارجه (آلمان) باید هر چه سریعتر در جلسه ویژه این کمیسیون درباره واکنش های دولت آلمان در قبال خشونت نژادپرستانه و سرکوب بی رحمانه معترضان از سوی دولت آمریکا شرح دهد. باید این بی رحمی ها و رفتار سرکوبگرانه پلیس آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ تدابیر لازم مطرح گردد.

فرماندار ویرجینیا از دستور ترامپ سرپیچی کرد

1399/03/13 - 22:01

رالف نورتام، فرماندار ویرجینیا از دستور ترامپ برای ارسال نیرو های گارد امنیتی به واشنگتن سر باز زد.

پیش از این مارک اسپر از فرماندار ویرجینیا خواسته بود تا بین 3 تا 5 هزار نیروی امنیتی کمکی به واشنگتن اعزام کند.

کانادا: با وحشت و حیرت در حال تماشای حوادث آمریکا هستیم

1399/03/13 - 21:15

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در پاسخ به سوالی درباره دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات، به مدت بیش از 20 ثانیه سکوت کرد و سپس هشدار داد کانادا با وحشت و حیرت در حال تماشای اتفاقات آمریکاست.

ترودو گفت: اکنون زمان کنار هم آوردن مردم است. اکنون زمان گوش دادن و فهمیدن آن است که بی عدالتی به رغم پیشرفت در سال ها و دهه ها هنوز هم ادامه دارد.

1399/03/13 - 20:53

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیان کرد محتمل است نیرو های بیشتری از گارد ملی به ایالت های این کشور جهت مقابله با اعتراضات اعزام شوند.

سرویس مخفی آمریکا خیابان های منتهی به کاخ سفید را مسدود کرد

1399/03/13 - 20:32

همزمان با شعله ور شدن اعتراضات در سراسر آمریکا و در واشنگتن در حاشیه کاخ سفید سرویس مخفی این کشور در راستای حفاظت از جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و همچنین خانواده وی، خیابان های اطراف کاخ سفید را بسته است.

به گفته یک مأمور سرویس مخفی آمریکا خیابان های اطراف کاخ سفید تا زمان بازگشت آرامش ادامه خواهد یافت.

کشته شدن یک نیروی پلیس در لاس وگاس

1399/03/13 - 18:38

رسانه های محلی آمریکا از کشته شدن یک نیروی پلیس در شهر لاس وگاس خبر دادند. بر اساس اعلام این رسانه ها، یک نیروی پلیس نزدیک مقر دادگاه فدرال در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نهاده شد و کشته شد.

پیش از این پلیس شهر سنت لوئیس در ایالت میزوری اعلام نموده بود چهار نیروی پلیس بر اثر اصابت گلوله در اعتراضات در این شهر زخمی شدند.

ثبت بیش از 100 مورد نقض آزادی مطبوعات و حمله به خبرنگاران در اعتراضات آمریکا

1399/03/13 - 15:13

کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) که در آمریکا مستقر است امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای بیان کرد از 29 ماه مه (آدینه 9 خرداد) دست کم 125 مورد نقض آزادی مطبوعات در سراسر آمریکا علیه روزنامه نگارانی که اخبار مربوط به تظاهرات ضدنژادپرستی را پوشش می دهند، گزارش شده است.

1399/03/13 - 13:53

نقشه استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا

توئیت خبرنگار سی ان ان درباره متفرق کردن انبوه معترضان قبل از سخنرانی ترامپ

1399/03/13 - 13:30

کایتلان کالینز، خبرنگار سی ان ان در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت ظرف 10 دقیقه، قبل از شروع سخنرانی رئیس جمهور در رُز گاردن، همه معترضان مقابل کاخ سفید منتقل شدند. هنوز می توان صدای نارنجک های شوک دهنده (نارنجکی که افراد را دچار گیجی لحظه ای بینایی و شنوایی می نماید) را شنید.

بیش از 4400 نفر در اعتراضات آمریکا بازداشت شدند

1399/03/13 - 12:41

طبق تحلیل های خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیرو های امنیتی آمریکا دستکم چهار هزار و 400 نفر از معترضان به خشونت های پلیس در سراسر آمریکا را بازداشت نموده اند.

1399/03/13 - 11:53

خبرنگار ان بی سی نیوز در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت حدود 400 نفر امشب بازداشت شدند، اکثریت بازداشتی ها ناقضان حکومت نظامی و 26 نفر نیز افرادی بودند که به غارت اموال مشغول بودند. به شش مغازه خسارت وارد شد. چهار افسر پلیس در لس آنجلس زخمی شدند. هیچ یک از معترضان آسیب ندیدند.

احتمال اجرایی شدن قانون شورش در آمریکا

1399/03/13 - 11:28

چهار منبع مطلع از مسائل داخلی کاخ سفید گفتند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، میخواهد از یک قانون فدرالی که 213 سال پیش تصویب شده است برای مقابله با اعتراضات سراسری در این کشور استفاده کند و نیرو های فعال ارتش را به خیابان ها بیاورد.

بنا به گفته این افراد، ترامپ استفاده از قانون شورش مصوب سال 1807 را در دست آنالیز دارد. بر اساس این قانون او می تواند برای برخورد با معترضان نیرو مستقر کند. آخرین بار این قانون در جریان شورش رادنی کینگ در سال 1992 در کالیفرنیا و بنا به درخواست پیت ویلسون، فرماندار وقت، اجرایی شد

جو بایدن: به پایشان شلیک کنید، نه قلبشان

1399/03/13 - 11:05

جو بایدن، نامزد اصلی دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا برای کنترل و مدیریت اعتراضات جاری در این کشور به نیروهای نظامی و امنیتی توصیه کرد: برای اینکه مرتکب قتل شهروندان معترض نشوید، هنگام درگیری به پایشان شلیک کنید و نه قلبشان.

1399/03/13 - 10:58

در شهر سنت لوئیس ایالت میسوری آمریکا 4 افسر پلیس در جریان اعتراضات به مرگ جورج فلوید مورد اصابت گلوله قرار دریافتد.

ترامپ: اعتراضات کنونی جنایتی علیه خداست

1399/03/13 - 10:42

رئیس جمهور آمریکا معترضان به نژادپرستی را به بهره گیری از خشونت متهم کرد و گفت: این اقدامات اعتراضات مسالمت آمیز نیست. این ها تروریسم داخلی است. نابودی جان ها و ریختن خون بی گناهان، توهینی به انسانیت و جنایتی علیه خداست.

استقرار 12 هزار نیروی گارد ملی دیگر آمریکا برای مهار اعتراضات

1399/03/13 - 10:37

وال استریت ژورنال گزارش داد: گارد ملی آمریکا بیان کرد 12 هزار نیروی دیگر خود را برای واکنش به ناآرامی های مدنی در 23 ایالت و واشنگتن مستقر نموده است.

بدین ترتیب هم اکنون 67 هزار نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با اعتراضات در خیابان ها حضور دارند. این بیشترین تعداد نیروی گارد ملی است که تا به امروز در آمریکا به حال فعال درآمده اند.

رئیس پلیس فلوریدا مردم را به استفاده از اسلحه برای سرکوب معترضان تشویق کرد

1399/03/13 - 10:26

رئیس پلیس ایالت فلوریدای آمریکا روز گذشته از مردم این ایالت خواست برای مقابله با معترضانی که ایجاد آشوب می نمایند از اسلحه های خود استفاده نمایند.

مقام ارشد دیده بان حقوق بشر: سیستم حاکم بر آمریکا به برابری انسان ها باور ندارد

1399/03/13 - 10:18

کنت راث، مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در توئیتی نوشت: قتل جورج فلوید سیستمی را در آمریکا نشان می دهد که به برابری انسان ها باور ندارد. کشته شدن جورج فلوید موضوعی فراتر از چند افسر پلیس است که در آن دخالت داشتند. موضوع، سیستم مجری قانونی است که به همه به طور برابر ارزش نمی دهد و اجازه می دهد زندگی سیاه پوستان آمریکا قربانی آن گردد.

1399/03/13 - 10:03

سنگر دریافت عکاس رویترز در مینیاپولیس آمریکا

کالبدشکافی فلوید حاکی از مشارکت چند افسر پلیس در مرگ اوست

1399/03/13 - 10:01

وکیل خانواده جورج فلوید بیان کرد نتایج کالبدشکافی مستقل او نشان می دهد علاوه بر قاتل او، دیگر افسران پلیس نیز در مرگ او نقش داشته اند.

وکیل خانواده فلوید بیان کرد امیدوار است دادستان ایالت مینه سوتا نتایج این کالبدشکافی مستقل را در نظر بگیرد.

1399/03/13 - 09:27

تصویر یکی از محافظان ترامپ هنگام سخنرانی اش مقابل کلیسای جان اپیسکوپال

1399/03/13 - 09:02

پاکسازی معترضان از اطراف کاخ سفید با گاز اشک آور دقایقی قبل از سخنرانی ترامپ

1399/03/13 - 08:44

پلیس ایالت کالیفرنیا صدها تن از معترضان را در شهرهای اوکلند و لس آنجلس بازداشت کرد.

انتقاد تند پلوسی و شومر از سخنان ترامپ

1399/03/13 - 08:40

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با صدور بیانیه ای مشترک، تاکید نمودند مردم آمریکا علیه ظلم و وحشی گری اعتراض می نمایند.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت احتیاج دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می نماید. در این شرایط سخت، کشور به رهبری واقعی احتیاج دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.

سناتور آمریکایی: سخنان ترامپ کلمات یک دیکتاتور بود

1399/03/13 - 08:35

کامالا هریس، عضو مجلس سنای آمریکا گفت: سخنان دونالد ترامپ درباره تظاهرات، سخنان رئیس جمهور آمریکا نیست، بلکه کلمات یک دیکتاتور است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می کرد، گفت: از همه اختیارات قانونی خود برای سرانجام دادن به ناآرامی در کشور استفاده خواهم کرد و از نیرو های گارد ملی خواسته ام تا به تعداد کافی در ایالت های مختلف مستقر شوند.

شهردار واشنگتن: یورش پلیس به تظاهرنمایندگان ننگ آور است

1399/03/13 - 08:34

شهردار واشنگتن، پایتخت آمریکا بیان کرد نیروهای پلیس، به تظاهرات مسالمت آمیز در برابر کاخ سفید یورش بردند و این موضوع ننگ آور است.

حمله پلیس آمریکا به معترضان در اطراف کاخ سفید

1399/03/13 - 08:23

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه که در پی تشدید اعتراضات سراسری در ایالات متحده به قتل جورج فلوید، مرد سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس نژادپرست پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید سخنرانی کرد.

نیرو های امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و باتوم شهروندان معترضی که همزمان با سخنرانی رئیس جمهورشان در بیرون کاخ سفید تظاهرات مسالمت آمیز برپا نموده بودند را متفرق کردند.

1399/03/13 - 08:15

استفاده از بالگرد نظامی بلک هاوک (شاهین سیاه) توسط ارتش آمریکا برای متفرق کردن تظاهرنمایندگان در واشنگتن

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93892

به "اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد، حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد، حمله پلیس به معترضان در اطراف کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید