اصلاح ساختار پلیس روی میز سنای امریکا

به گزارش مجله سرگرمی، در روزی که مراسم خاکسپاری جورج فلوید، مرد سیاهپوست قربانی خشونت پلیس امریکا در کلیسایی در شهر هیوستون تگزاس با حضور بیش از 6 هزار و 400 نفر برگزار می شد، جمهوریخواهان کنگره امریکا که به خاطر مواضع نژادپرستانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از نظر مقبولیت و محبوبیت مردمی در سراشیبی تندی قرار گرفته اند، ناگهان از قصد خود برای اصلاح ساختار پلیس خبر دادند.

اصلاح ساختار پلیس روی میز سنای امریکا

در حالی که پیش از آنها، دموکرات ها چنین اصلاحاتی را در دستور کار خود قرار داده و حتی لایحه های پیشنهادی خود را آماده نموده بودند.

به گزارش نیویورک تایمز، سالیان سال بود، جمهوریخواهان ایالات متحده امریکا خود را پایبند به نظم و قانون موجود در کشور خود معرفی می کردند و حتی برای منافع حزبی هم حاضر نمی شدند از این اصل عدول نمایند اما روز سه شنبه تحت فشار مطالبات مردمی فزاینده مبنی بر مبارزه با نژادپرستی سیستمی و خشونت پلیس و البته برای آنکه در سال انتخابات ریاست جمهوری بازی را به دموکرات ها نبازند، به عدول از این اصل حزبی خود تن دادند و به طور ناگهانی اعلام کردند، طرح ها و لوایحی برای اصلاح ساختار پلیس ایالات متحده امریکا دارند. این در حالی است که پیشتر و در روزهای گذشته دموکرات های کنگره اعلام نموده بودند، در حال تهیه بسته پیشنهادی برای اصلاح ساختار پلیس هستند و این بسته پیشنهادی تا 20 روز آینده به رأی گذاشته خواهد شد.

یکی از اصلی ترین دلایلی که جمهوریخواهان را واداشت یک اصل مهم حزبی را زیرپا بگذارند و از اصلاح ساختار پلیس ایالات متحده سخن بگویند، چالش هایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جمهوریخواه امریکا برای این حزب به وجود آورد و افکار عمومی ایالات متحده را نسبت به این حزب بشدت بدبین کرد. ترامپ نه تنها به جنبش جورج فلوید که در امریکا به راه افتاده پاسخ مناسبی نداد و بیشتر در آتش ناآرامی ها دمید بلکه مدام از نظم و قانون حمایت کرد و از ارتش و پلیس خواست معترضان را سرکوب نمایند. او به جای ابراز همدردی با خانواده جورج فلوید با مطرح کردن مداوم تئوری های توطئه بار دیگر دموکرات ها را متهم کرد که می خواهند پلیس را ضعیف نمایند. این رفتارهای ترامپ باعث شد جمهوریخواهان خودشان دست به کار شوند و برای نجات حزب یک چرخش عظیم از مواضع سنتی شان بنمایند و اعتراف نمایند که پلیس امریکا احتیاج به اصلاحات ساختاری دارد.

سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا روز سه شنبه درباره طرح جمهوریخواهان برای ایجاد اصلاحات در پلیس امریکا گفت، برای اجرای این طرح تیم اسکات، تنها عضو سیاهپوست جمهوریخواهان سنا را مسئول نموده ایم تا رهبری گروهی از سناتورها را برعهده بگیرد و یک لایحه محافظه کارانه در این زمینه تهیه کند. مک کانل اما به سؤالات مکرر خبرنگاران که از او پرسیدند، نظر ترامپ در این باره چیست، پاسخ نداد و فقط گفت، طرح سناتورها پاسخ مناسبی به اتفاق های روزهای اخیر خواهد بود؛ ادعایی که بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی نسبت به آن بدبین هستند و معتقدند، اگر سال جاری سال انتخابات ریاست جمهوری نبود و اگر شرایط ترامپ و حزب جمهوریخواه در افکار عمومی امریکا تا این حد بد نبود، جمهوریخواهان دست به چنین اقدامی نمی زدند.

بدرقه 6 هزار و 400 نفری خاکسپاری جورج فلوید

در مراسم تشییع جنازه جورج فلوید که روز سه شنبه در کلیسایی در شهر هیوستون تگزاس با حضور بیش از 6 هزار و 400 نفر برگزار گردید، هیچ شخصیت شناخته شده جمهوریخواهی حضور نداشت یا پیغام تسلیت نفرستاده بود. در حالی که جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات یک پیغام ویدئویی ضبط شده ارسال کرد و یک روز قبل از آن هم با خانواده فلوید ملاقات نموده بود. بایدن در این پیغام ویدئویی ضمن انتقاد تند از ترامپ گفته بود: وقتی عدالت در خصوص پرونده جورج فلوید اجرا شد، آن وقت است که واقعاً در راستا برابری نژادی در امریکا نهاده شده ایم.

ال گرین، نماینده دموکرات در کنگره امریکا هم در مراسم تشییع جنازه فلوید سخنرانی کرد و گفت: زندگی جورج فلوید بی ارزش نبود - برای همین است که اینجا هستیم. جرم او این بود که سیاه به جهان آمده بود. تیم والز، فرماندار ایالت مینه سوتا، ایالتی که فلوید در آن هدف خشونت پلیس نهاده شد و کشته شد هم در این مراسم از مردم خواست هشت دقیقه و 46 ثانیه (مدت زمانی که فلوید پیش از مرگ زیر زانوی مأمور پلیس گرفتار بود) سکوت نمایند. ال شارپتون از رهبران برجسته جنبش حقوق مدنی امریکا هم در مراسم فلوید حضور داشت و سخنرانی تندی کرد و گفت، اقدامات ترامپ در مواجهه با مرگ فلوید شرارت در بالاترین حد بود.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96498

به "اصلاح ساختار پلیس روی میز سنای امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح ساختار پلیس روی میز سنای امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید