اسپر بر آمادگی واشنگتن برای یاری به حل بحران لیبی تاکید نمود

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دفاع آمریکا در ملاقات با رئیس جمهوری تونس تاکید نمود که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راه حلی مسالمت آمیز در لیبی است، رئیس جمهوری تونس نیز آماگی کشورش برای فراهم کردن تمامی امکانات جهت دستیابی به سازشی سیاسی را بیان کرد.

اسپر بر آمادگی واشنگتن برای یاری به حل بحران لیبی تاکید نمود

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به تونس و ملاقات با قیس سعید، رئیس جمهوری تونس خاطرنشان کرد که واشنگتن آماده مشارکت در تحقق راهکاری مسالمت آمیز است که بتواند به بحران در لیبی انتها داده و تاثیری در برقراری ثبات در منطقه داشته باشد.

اسپر در اولین سفری که به آفریقا داشت، وارد تونس شد و قرار است پس از آن به الجزایر و مراکش رفته و مسایل مربوط به مبارزه با تروریسم و بحران لیبی را مورد بحث و آنالیز قرار دهد.

وزیر دفاع آمریکا در ملاقات خود با قیس سعید اظهار کرد: آمریکا از موضع گیری تونس که خواستار ایجاد یک راهکار سیاسی لیبیایی-لیبیایی بدون هیچ گونه دخالت خارجی است، حمایت می نماید.

مسائل حاکمیتی در لیبی از زمان برکناری دولت معمر قذافی در سال 2011 ادامه داشته و این موضوع در کنار خطر نفوذ افراطی ها از مرزها و قاچاق اسلحه، به یک تهدید امنیتی تبدیل شده است.

قیس سعید نیز در این ملاقات گفت: تونس برای فراهم کردن تمامی امکانات لازم جهت تحقق سازشی سیاسی که وحدت و ثبات لیبی را حفظ کند، آمادگی دارد به ویژه که تونس از جمله کشورهایی است که بیشترین آسیب را از شرایط بحرانی لیبی دیده است.

اسپر یک توافق همکاری نظامی را با وزیر دفاع تونس به امضا رساند، این توافق که از آن با عنوان نقشه راه همکاری برای 10 سال آینده یاد شد، شامل تعهداتی نسبت به افزایش آمادگی نیروهای مسلح تونسی و توسعه توانمندی های آنها برای مقابله با خطرات و چالش های امنیتی است.

همچنین وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به تونس از آرامگاه سربازان آمریکایی که در جنگ جهانی دوم در تونس کشته شده و در این کشور دفن شدند، بازدید کرد. ، ایسنا

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 111847

به "اسپر بر آمادگی واشنگتن برای یاری به حل بحران لیبی تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپر بر آمادگی واشنگتن برای یاری به حل بحران لیبی تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید