اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!

به گزارش مجله سرگرمی، ترکیب دو کلمه sonic و mule کلمه جدید smule را ایجاد نموده که نام یکی از شرکت های بزرگ اما کمتر شناخته شده در عرصه موسیقی است. کسب وکار نوپای موسوم به اسمیول که از فعالان عرصه موسیقی است، نه فراوری کننده موسیقی و نه فروشنده یا تهیه کننده موسیقی است.

اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!

این شرکت مجموعه بزرگی از برنامک هایی را فراوری و روانه بازار نموده که در جهانی موسیقی دیجیتال پرآوازه هستند و به کاربران اجازه می دهند موسیقی خود را فراوری و منتشر نمایند.

یکی از بزرگ ترین محصولات این شرکت نرم افزاری به نام Sing! Karaoke است که امکان خوانندگی تعاملی را برای کاربران فراهم می نماید. این نرم افزار از چنان محبوبیتی بین کاربران برخوردار است که بر اساس آمارهای سال 2018 هر روز تعداد 20 میلیون آهنگ توسط کاربران آن خوانده می گردد و از آن جالب تر اینکه 50 میلیون کاربر در هر ماه دست کم یک مرتبه از این نرم افزار استفاده می نمایند که این تعداد تقریبا معادل جمعیت کشور کره جنوبی است.

بد نیست بدانیم که در آمریکا تنها 15درصد از کاربران این نرم افزار را از بین نرم افزارهای مشابه در این حوزه تشخیص می دهند.

شرکت اسمیول در حال خارج شدن از سایه است و نرم افزار اصلی خود را هم smule نامیده و کوشش می نماید برای کاربران نسبت به خدماتی که فراتر از موسیقی ارائه می نماید، شناخت ایجاد کند. در همین راستا شرکت چندین میلیون دلار سرمایه تبلیغات در نظر گرفته تا در تلویزیون، رادیو و آگهی های دیجیتال ظاهر گردد.

در سال 2008 وقتی که جفری اسمیت و شریکش جی وانگ شرکت را تاسیس کردند، تنها یک نام جذاب و آرزوهایی بزرگ داشتند. آنها می خواستند موسیقی را به ریشه هایش برگردانند و کاری نمایند که به هرکس قدرت لذت بردن از آن را بدهند.

در ادامه این راستا بود که اسمیول امروز تبدیل به یک جامعه بزرگ جهانی و پرجنب و جوش از علاقه مندان موسیقی شده اند که هر روزه میلیون ها نفر را از سراسر جهان با هم مرتبط می سازد تا اشتیاق و علاقه شان به موسیقی را با هم به اشتراک بگذارند، دوستی های جدید خلق نمایند، یکدیگر را تشویق نمایند و در نهایت سادگی از لحظاتشان لذت ببرند.

جف اسمیت، مدیرارشد اجرایی و یکی از بنیانگذاران اسمیول است. او در بیش از 26 سال راهنمایی کسب وکارهایی را که خودش پایه گذاشته بود، برعهده داشته که بعضی از آنها عبارت است از Envoy (که توسط شرکت Novel خریداری شد) و Tumbleweed (که سهام آن به صورت عمومی در بورس NASDAQ عرضه شد) و شرکت SimplifyMedia (که توسط گوگل خریداری شد).

او از کودکی درگیر موسیقی بود. مادرش وقتی که 4ساله بود، نخستین آموزش های پیانو را به او داد و جف آموختن و نواختن پیانو را تا سال 1989 که در دانشگاه استنفورد در رشته علوم رایانه تحصیل می کرد، ادامه داد.

او حتی وقتی که در سال 2013 برای دوره دکترای موسیق مبتنی بر رایانه در دانشگاه استنفورد تحصیل می کرد هم پیانو نواختن را ترک نکرد. جف پیش از آغاز به کار روی کسب وکار خودش در شرکت آی بی ام در بخش هوش مصنوعی و در مرکز علمی الو آلتو کار می کرد و پس از آن هم به عنوان مهندس معمار نرم افزار در شرکت ادوبی مشغول بود. جف کسی است که یکی از نخستین برنامک های تعاملی برای استفاده از میکروفن گوشی های هوشمند آیفون را خلق کرد. امروز بیش از 350 میلیون کاربر در سراسر جهان از یکی از محصولات رایانه ای فراوری شده توسط شرکت او استفاده می نمایند.

یک شرکت بزرگ چینی نرم افزاری را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری نموده که به کاربران اجازه می دهد صدای خود را با فیلم اجرای هنرمندان سازگار نمایند. اما جف اسمیت می گوید: آنچه ما خلق نموده ایم چیزی نیست که فیسبوک یا گوگل یک روز که از خواب بیدار می شوند بتوانند آن را تکرار نمایند.

شرکت اسمیول در واقع یک شرکت آمریکایی فراوری نماینده نرم افزار است که دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو قرار گرفته است. این شرکت را به عنوان شرکتی متخصص در زمینه فراوری نرم افزارهای فراوری موسیقی اجتماعی می شناسند که برنامک هایی را برای اندروید، آی او اس و محیط وب فراوری می نماید.

جف اسمیت مدیرارشد اجرایی شرکت می گوید: تا پیش از فیسبوک و اینستاگرام، موسیقی تنها شبکه اجتماعی اصیل بود. و شریکش جی وانگ ادامه می دهد: هدف نرم افزار این بود که کاربران را درگیر کند، زمانی که کاربر در حال ساخت موسیقی است، درمی یابد که درگیر فعالیتی لذت بخش شده. با همین هدف بود که آنها کار روی نرم افزارهای خود را آغاز نموده و در سال 2008 محصولاتی همچون Sonic Boom، Sonic Lighter، Sonic Vox، Zephyr و Orcania را فراوری و عرضه کردند.

فعالیت شرکت در واقع فراوری نرم افزار مناسب برای خلق موسیقی است. آنها نرم افزارهایی برای فراوری موسیقی می سازند که در همین حال امکان ارتباط بین کاربران را هم فراهم می نماید. بنای کار شرکت از ابتدا بر این بود که به همه این امکان را بدهد تا موسیقی را کشف نموده، در خلق آن سهیم شوند، به آن علاقه مند شده و از شنیدنش لذت ببرند.

شرکت در سال 2009 و 2010 هم فراوری برنامک های حوزه موسیقی را ادامه داده و نرم افزارهایی به نام World Stage ، Auto Tune، Magic Fiddle ، Glee Karaoke و Magic Piano HD را فراوری و روانه بازار کرد. آنها در سال 2011 پیروز به خرید یکی از توسعه دهندگان نرم افزارهای موسیقی به نام Khush شدند و کار فراوری نرم افزارهای متنوع حوزه موسیقی را در این سال هم ادامه داده و Songify ، Magic Piano Smuel و Magic Guitarرافراوری و عرضه کردند.

این راستا در سال های بعد هم ادامه یافته و منجر به خلق نرم افزارهای جدیدتری به نام Beatstream، Ocarina، CineBeat، AutoRap، Smule و Guitar by Smule شدند. به این ترتیب اسمیول در طی چند سال در مقام بزرگ ترین فراورینماینده نرم افزار موسیقی شد.

یک گزارش در سال 2012 نشان می دهد که نرم افزارهای فراوری شده توسط اسمیول تا آن سال 61 میلیون مرتبه نصب شده و در انتهای بهار همان سال تعداد کاربران فعال شرکت از مرز 15 میلیون گذشته و این تعداد کاربر 750 میلیون ترانه را خوانده و بارگذاری نموده اند.

در همان گزارش آمده که نرم افزار Magic Piano تا آن تاریخ به تنهایی 21میلیون مرتبه نصب شده و هر روز 730هزار کاربر فعال داشته. علاوه بر این، نرم افزار AutoRap که در بهار سال 2012 عرضه شد تا نیمه سال 2012 تعداد 3 میلیون نصب داشته و موجب ارتباط 350هزار کاربر فعال در هر روز شده.

شرکت اسمیول در سال های 2008 تا 2011 پیروز به جذب 25.5 میلیون دلار سرمایه از اجرای 4مرحله جذب سرمایه شد و با تکیه بر همین سرمایه بود که توانست شرکت Khush را هم خریداری کند و برنامه خود برای لذت بخش کردن و در دسترس قرار دادن موسیقی را دنبال کند، آنگونه که مدیر ارشد اجرایی آن شرکت گفته: هدف آن بود که به افرادی که قادر به استفاده از کلاس های موسیقی نیستند، امکان خلق موسیقی بدهیم.

در چند سال اخیر رقابت در بازار برنامک های موسیقی شدت گرفته، نرم افزارهای قدرتمندی وارد بازار شده و حتی یک شرکت بزرگ چینی نرم افزاری را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری نموده که به کاربران اجازه می دهد صدای خود را با فیلم اجرای هنرمندان سازگار نمایند.

اما جف اسمیت می گوید: آنچه ما خلق نموده ایم چیزی نیست که فیسبوک یا گوگل یک روز که از خواب بیدار می شوند بتوانند آن را تکرار نمایند. اسمیول امروز بیش از 50 میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد و 2 میلیون از این تعداد مبلغی معادل 20 دلار در ماه یا 99 دلار در سال حق عضویت می پردازند.

برای مقایسه بد نیست بدانیم در همین حال رقیب تازه وارد آنها Musical.ly در زمانی که به شرکت خریدار چینی به قیمت یک میلیارد دلار فروخته شد، 6میلیون کاربر داشت و شرکت Tidal که عرضه موسیقی را با پشتیبانی جی زی و بیانسه و کانی وست و تعداد دیگری از ابرستاره های موسیقی انجام می دهد، مدعی است که 3 میلیون کاربری را در اختیار دارد که حق عضویت می پردازند.

شرکت اسمیول طبق آخرین گزارش سال 2017 با تعداد 190 کارمند توانسته 101 میلیون دلار درآمد را ثبت کند و در مجموع تا سال 2018 معادل 156.5 میلیون دلار سرمایه توسط سرمایه گذاران به این شرکت تزریق شده.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: مجله شنبه
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50499

به "اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسمیول چگونه 50 میلیون نصب گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید