استمرار 12ساله نمایشگاه صنایع دستی نشان موفقیت برای سال های آینده

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، خسرو نشان عصر امروز در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در محل نمایشگاه بین المللی اهواز اظهار کرد: این رویداد کلکسیونی از هنر ایرانی از سرزمین ها و گوشه و کنار کشور از شمالی ترین تا جنوبی ترین و از شرقی ترین تا غربی ترین نقاط کشور را در برمی گیرد.

استمرار 12ساله نمایشگاه صنایع دستی نشان موفقیت برای سال های آینده

وی افزود: سال جاری دوازدهمین سالی است که نمایشگاه صنایع دستی در ابعاد ملی برگزار می گردد و به طور طبیعی استمرار 12 ساله چنین رویدادی نشان از موفقیت آن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان توضیح داد: بازدید از نمایشگاه فرصت مغتنمی است که کمتر پیش می آید و مجموعه بسیار ارزشمندی از هنرهای دستی است.

نشان با بیان اینکه ایران کشور بسیار وسیع، پهناور و با ویژگی های گوناگون فرهنگی و رنگ آمیزی های متعدد از فرهنگ، تاریخ و تجربه زندگی است، افزود: مواد و مصالحی که در هنرهای دستی به کار رفته ما را به بخشی از این هنرهای دستی سوق می دهد. این نمایشگاه در واقع نمایانگر ذوق و سلیقه تاریخی مردم ایران است.

وی مطرح نمود: اگر دقت کنیم یک نوع زیبایی شناختی خاص در ذهن مردم وجود دارد و این محصول صدها و هزاران سال فرهنگ، تاریخ و تمدن و هنری است که زنان و مردان این سرزمین موقعیت تجربه آن را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اعلام کرد: خوشبختانه سال جاری برای اولین بار 31 استان کشور در این نمایشگاه حضور دارند که این خود نشانه موفقیت نمایشگاه است و مطمئن هستم که در سال های آینده با یک برنامه ریزی وسیع تر می توانیم نمایشگاه را در ابعاد بهتر و مناسب تر برگزار کنیم.

نشان با اشاره به برگزاری جشنواره اقوام به عنوان بخش مکمل نمایشگاه صنایع دستی مطرح نمود: بخش دیگری هم که پیوستگی زیادی با موضوع دارد بخش اقوام در قالب جشنواره اقوام است و موسیقی محلی این اقوام رنگ و رونق دیگری به نمایشگاه داده است.

وی یادآور شد: آثاری در نمایشگاه عرضه شده که مهر اصالت یونسکو را دریافت نموده و با حضور خودمان می توانیم پاسخ مثبتی به این ذوق و قریحه ای که شکل گرفته بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان تأکید کرد: ایجاد خلاقیت و ابتکار در هنرهای دستی کار بسیار سختی است که هنرمندان ما این کار را نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73610

به "استمرار 12ساله نمایشگاه صنایع دستی نشان موفقیت برای سال های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استمرار 12ساله نمایشگاه صنایع دستی نشان موفقیت برای سال های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید