استخدام روبات لیبی در کتابخانه پرتوریا

به گزارش مجله سرگرمی، روبات Libby با وزنی برابر 19 کیلوگرم و 90 سانتی متر قد، در کتابخانه یکی از بزرگترین دانشگاه های آفریقای جنوبی مستقر شده و کار خدمت رسانی به دانشجویان را بر عهده گرفت.

استخدام روبات لیبی در کتابخانه پرتوریا

روبات هوشمند لیبی برای اولین بار در کتابخانه دانشگاه پرتوریا مستقر شده تا کار سرویس دهی به بازدیدکنندگان از کتابخانه را به تنهایی انجام دهد. به گفته ایزاک ون در والت مدیرهوشمندسازی کتابخانه پرتوریا، این روبات به عنوان یک کارمند رسمی در این کتابخانه مشغول به کار شده و سعی شده است تا ساختار و عملکرد آن بر پایه تکامل در انقلاب صنعتی طراحی و ساخته گردد. لیبی به زبان انگلیسی آشنایی داشته و تمام مکالمات خود با دانشجویان را با این زبان انجام می دهد.

محققان این روبات اعلام کردند به زودی دو زبان دیگر به الگوریتم هوش مصنوعی آن افزوده می گردد. این سیستم با قدی برابر 90 سانتی متر به راحتی با دانشجویان و بازدیدکنندگان و همچنین افراد نشسته در جایگاه چرخ دار ارتباط برقرار نموده و کار خدمت رسانی به آن ها از جمله یافتن قفسه ها، کتاب ها و .. را انجام می دهد.

این روبات با داشتن بیش از 60 سنسور هوشمند و دوربین های پیشرفته تمامی دستورات و درخواست های کاربران را دریافت نموده و پس از پردازش به نحو احسن انجام می دهد. این سیستم به محض ورود کاربران به کتابخانه به انها نزدیک شده و پس از دادن سلام، از آنها سئوال می نماید که در چه زمینه ای می توانم شما را یاری کنم؟

روبات لیبی دارای یک نمایشگر در قسمت جلویی بدن خود است تا با ثبت دستی درخواست ها از سوی دانشجویان خدمت رسانی بهتر و سریع تری را انجام دهد. مقامات شهر پرتوریا اعلام کردند روبات لیبی یکی از فناوریهای نوین در قرن 21 بشمار می رود که با حضور فعال در کتابخانه زمینه خدمات پیشرفته به بازدیدکنندگان را فراهم می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25888

به "استخدام روبات لیبی در کتابخانه پرتوریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام روبات لیبی در کتابخانه پرتوریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید