استاد دانشگاه: گفت و گوی تمدن ها باعث نزدیکی ملت ها می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، پکن- خبرنگاران- پژوهشگر و استاد دانشگاه شهید بهشتی تاکید نمود: گفت و گوی تمدن ها علاوه بر اینکه باعث شناخت بیشتر فرهنگ ها از یکدیگر می گردد موجب نزدیکی تمدن ها و ملت ها نیز خواهد شد.

استاد دانشگاه: گفت و گوی تمدن ها باعث نزدیکی ملت ها می گردد

ابوالقاسم اسماعیل پور روز پنجشنبه در اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیایی در پکن با اشاره به چالش های پیش روی تنوع تمدن ها توضیح داد: احترام و حفاظت از تمدن ها و فرهنگ های متفاوت و برگزاری گفت وگو و ایجاد تبادل بین تمدن ها در دنیا معاصر حائز اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به اینکه تمدن های آسیایی همیشه دارای وحدت بوده اند گفت: این اجلاس، بار دیگر باعث تکرار ارتباطات بین المللی قدیمی میان چین و کشورهای این جهت شد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به قدمت دیرینه روابط ایران و چین تاکید نمود سفر تجار ایرانی به چین علاوه بر اینکه باعث تقویت روابط مالی دو کشور شد منجر به تبادل افکار و اندیشه میان فعالان دو عرصه نیز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و قدمت طولانی تمدن های کشورهای آسیا بر لزوم تقویت تبادلات تمدنی و فرهنگی بین این کشورها تاکید نمود و گفت: تمدن های آسیایی بسیار متنوع و متکثر هستند؛ به این دلیل که بیشتر کشورهای آسیایی فرهنگ و تمدن های باستانی و چند هزار ساله دارند.

اسماعیل پور که در نشست حفاظت از تنوع تمدن های آسیا اجلاس گفت و گو تمدن ها سخنرانی می کرد با اشاره به اینکه کشورهای مختلف آسیایی باید بتوانند با شناخت تمدن ها و فرهنگ ها به همدیگر نزدیکتر شوند و دوستی و روابط فرهنگی بیشتر ایجاد نمایند گفت: در گذشته نیز راه ابریشم فرصتی برای معرفی دو ملت به یکدیگر بوده است.

اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز چهارشنبه در پکن پایتخت چین شروع شد.

از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناک در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های کهن آسیا، دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در بخش حفاظت از تمدن ها و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شرکت نموده اند.

موضوع اصلی این اجلاس مبادلات و درک متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک است.

هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های کشورهای آسیا و دنیا، ایجاد سکوی یادگیری متقابل و توسعه مشترک تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی است.

یاری به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترک توسعه آسیا و تحریک استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترک و جامعه بشری با سرنوشت مشترک و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس است.

در حاشیه این اجلاس نیز چندین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی در موضوعات مختلف توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین از جمله نمایشگاه گردشگری و فرهنگی آسیایی، نمایشگاه تمدن های آسیایی و نمایشگاه هنر دیجیتال آسیا دایر شده است.

**آساق**1904**

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23935

به "استاد دانشگاه: گفت و گوی تمدن ها باعث نزدیکی ملت ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد دانشگاه: گفت و گوی تمدن ها باعث نزدیکی ملت ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید