از گوشی های هواوی P40 و P40 پرو چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که هنوز جزئیات دقیقی از مشخصات، تاریخ معرفی یا عرضه گوشی هواوی P40 Pro منتشر نشده، اما با توجه به مشخصات گوشی هواوی P30 Pro می توان پیش بینی کرد غول چینی چه طرح و برنامه هایی برای خانواده گوشی های هواوی P40 خود دارد.

از گوشی های هواوی P40 و P40 پرو چه انتظاراتی داریم؟

گوشی های P30 و P30 Pro یکی از بهترین گوشی های هوشمند هستند که هواوی تاکنون ساخته و درحالیکه 6 ماه از تاریخ انتشار آن ها می گذرد، همچنان در وب سایت DxOMark، مدل P30 پرو بعد از نوت 10 پلاس در رده دوم بهترین گوشی از نظر کیفیت دوربین قرار گرفته است.

چند سالی است که صنعت گوشی های هوشمند با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده است و شرکت های تولیدنماینده این محصولات، با فاصله کمتری گوشی های خود را روانه بازار می نمایند تا از میدان رقابت خارج نشوند. در گذشته این رقابت تنها به دو یا حداکثر سه شرکت محدود می شد اما اکنون شاهد این هستیم که بیش از ده شرکت در سطح خود به شدت مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

هواوی نیز یکی از شرکت هایی است که به سرعت در حال رشد است و به همین دلیل گوشی های میان رده و پرچم دار خود را در مدل های مختلف وارد بازار می نماید. اگرچه هنوز فاصله نسبتا زیادی با عرضه گوشی هواوی P40 و احتمالا P40 Pro داریم، اما واضح است که هواوی این گوشی ها را با بروزرسانی های متعددی روانه بازار خواهد نمود. با توجه به اینکه گوگل پیکسل 4، آیفون 11 و هواوی میت 30 اواخر سال 2019 روانه بازار می شوند و سامسونگ نیز سری گلکسی نوت 10 خود را پیش تر عرضه نموده، دست هواوی برای مجهز کردن P40 و P40 Pro به جدیدترین و بهترین فناوری های روز کاملا باز است.

تست دوربین و نقد و آنالیز تخصصی هواوی P30 پرو

اما این بروزرسانی ها بیشتر به چه بخشی معطوف می شوند؟ در این متن می خواهیم با نگاهی بر شایعات اخیر پیرامون این گوشی و پیش بینی های مختلفی که در رابطه با آن صورت می گیرد، مشخصات احتمالی آن را مورد آنالیز قرار دهیم تا ببینیم هواوی چه برنامه ای برای گوشی های P40 و P40 Pro در سر دارد.

تاریخ انتشار و قیمت هواوی P40 و P40 Pro

از آن جایی که هواوی گوشی های سری P30 را در ماه مارس امسال و قبل از آن هم گوشی های پی 20 و پی 20 پرو را در همین ماه در سال 2018 معرفی کرد، انتظار می رود بار دیگر حوالی همان ماه در سال 2020، شاهد معرفی پرچم دار جدید از این سری باشیم. هرچند هنوز هیچ خبر قطعی در رابطه با تاریخ انتشار این گوشی منتشر نشده، ولی در حال حاضر دلیل منطقی وجود ندارد هواوی تاریخ معرفی P40 را تغییر دهد.

در رابطه با قیمت این پرچم دار هم بهتر است بار دیگر به P30 Pro نگاهی بیاندازیم. گوشی هواوی P30 با قیمت اولیه 910 دلار و گوشی P30 پرو نیز با آغاز قیمت از 1.140 روانه بازار شدند که به میزان قابل توجهی نیز از محصولات سری قبلی خود گران تر بودند! حال اگر انتظار این را داشته باشیم که هواوی گوشی های P40 و P40 Pro را با بروزرسانی های بیشتری روانه بازار کند، بنابراین می توان گفت آغاز قیمت این گوشی های از 1000 دلار خواهد بود.

اما در رابطه با محل عرضه این گوشی ها هم باید گفت هواوی به احتمال زیاد این گوشی ها را به طور رسمی در کشور آمریکا عرضه نخواهد نمود و دلیل آن هم به تحریم های اخیر دولت ترامپ علیه این شرکت بر می گردد.

دوربین قدرتمندتر

هنگامی که هواوی از P30 پرو با چهار دوربین در پشت گوشی رونمایی کرد، هیچ گوشی مجهز به این تعداد دوربین نبود! اما اکنون استفاده از چهار دوربین تقریبا به امری عادی در میان گوشی های هوشمند بدل شده و جالب اینجاست که استفاده از آن فقط به پرچم دارها محدود نمی گردد. بنابراین اگر هواوی بخواهد همچنان به سلطنت خود در بخش دوربین ادامه دهد، تنها ارتقا کیفیت دوربین کافی به نظر نمی رسد! این یعنی هواوی باید همانند نوکیا، به فکر استفاده از پنج دوربین در بخش پشتی گوشی خود باشد.

بهتر است لنز اضافه مشابه همان لنزی باشد که موتورولا در گوشی One Action از آن بهره برد. این لنز جدید که Action Cam نام دارد قادر است ویدئوهای 4K را با زاویه عریض 117 درجه ضبط کند! همچنین استفاده از لنز آنافورمیک هم می تواند ایده بسیار خوبی باشد. این لنزها که بیشتر در صنعت فیلم سازی مورد استفاده قرار می گیرند، بر نحوه تابیده شدن تصاویر به سنسور دوربین تأثیر می گذارند و می توانند طیف وسیع تری از نسبت های تصویر را که در قالب استاندارد قرار می گیرند پوشش دهند.

اما مسئله مهم تر در رابطه با کیفیت بزرگ نمایی دوربین های P40 و P40 Pro است. جایی که هواوی P30 قادر بود تا 3 برابر به صورت اپتیکال و 30 برابر به صورت دیجیتال بزرگ نمایی کند. اما در P30 Pro هواوی پا را فراتر از استاندارد گذاشت و بزرگ نمایی اپتیکال 5 برابری و دیجیتال 50 برابری را در نظر گرفت. اما خب رقبای نه چندان نامداری چون اوپو رنو با قابلیت زوم 60 برابری فعلا دست بالا را در این بخش دارند و با شناختی که از هواوی داریم، قطعا این شرکت در P40 و P40 Pro از دوربینی با قابلیت بزرگ نمایی خیره نماینده تر استفاده خواهد نمود.

در بخش دوربین سلفی نیز به احتمال زیاد شاهد استفاده از دو سنسور یا بیشتر خواهیم بود. چراکه اگر هواوی بخواهد از دو دوربین استفاده کند، می تواند با پرچم دارانی چون گلکسی اس 10 پلاس رقابت داشته باشد. اما برای فاصله دریافت از پرچم دار سامسونگ که یک نسل قدیمی تر از P40 خواهد بود، هواوی باید از لنز های بیشتر با قابلیت های فراوان تر استفاده کند.

تجربه 21 روز عکاسی با هوآوی P30 پرو در دامنه های آلپ

شارژر بی سیم

برخورداری از شارژر بی سیم کمترین چیزی است که معمولا کاربران در محصول مورد علاقه خود انتظار آن را دارند. چند سالی است که شرکت های بزرگ جهان این قابلیت را در گوشی های خود قرار می دهند و اگرچه بعضی از گوشی ها همچنان از این قابلیت پشتیبانی نمی نمایند، اما انتظار می رود هواوی در P40 و P40 Pro آن را فراموش نکند. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هواوی در گوشی های P30 Pro از این قابلیت استفاده نموده بود اما در P30 شاهد پشتیبانی از شارژر بی سیم نبودیم!

بهبود کیفیت نمایشگر

اگر بخواهیم نمایشگر P30 و P30 Pro را در یک کلمه توصیف کنیم، باید آن را خوب بنامیم، نه عالی. نمایشگر OLED با پشتیبانی از استاندارد HDR10 که از کیفیت خوبی برخوردار است اما نه به خوبی نمایشگرهای QHD یا 4K!

هواوی اخیرا سعی نموده در بخش دوربین، شرکت پیشرو باشد اما برای تماشای تصاویر با کیفیت تر، به یک نمایشگر با کیفیت تر نیز احتیاج خواهیم داشت. بنابراین اگر هواوی بخواهد در بخش نمایشگر هم حرف اول را بزند، منطقی است شاهد استفاده از یک نمایشگر امولد با کیفیت QHD یا 4K باشیم. هرچند باید در رابطه با باتری و قیمت تمام شده گوشی نیز فکری کرد.

افزایش مقاومت در برابر آب

هواوی P30 Pro از گواهی نامه IP68 برخوردار بود. به این معنی که این گوشی نه تنها از ورود گرد و غبار در امان است، بلکه می تواند تا نیم ساعت در عمق دو متری آب دوام بیاورد. هواوی P30 اما از گواهی IP53 بهره می برد. استانداردی که در گوشی HTC 10 و گوگل پیکسل شاهد آن بودیم. به عبارتی هم گرد و غبار و هم آب (زیر فشار) به نحوی درون این گوشی نفوذ می نماید.

بعید به نظر می رسد هواوی همین سیاست را در قبال پرچم داران آینده خود نیز حفظ کند. مسلما همه کاربران نهایت امنیت را برای گوشی گران قیمت خود می خواهند و هواوی نیز کاملا از این مسئله مطلع است. بنابراین انتظار می رود در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، هواوی P40 در بهترین حالت مقاومتی همانند هواوی P40 Pro از خود نشان دهد.

انتظارات شما از گوشی های هواوی P40 و P40 Pro چیست؟

مروری بر مهم ترین ویژگی های گوشی هواوی P30 پرو

منبع: techradar

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40054

به "از گوشی های هواوی P40 و P40 پرو چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی های هواوی P40 و P40 پرو چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید