از مسائل اساسی دوچرخه سواران، نبود پارکینگ است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: از مسائل اساسی دوچرخه سواران نداشتن پارکینگ است که در کمیته دوچرخه سواری در حال آنالیز است و اگر لازم باشد، مصوباتی در این زمینه خواهیم داشت.

از مسائل اساسی دوچرخه سواران، نبود پارکینگ است

به گزارش خبرنگاران، سیدمحسن حسینی پویا در نشست آنالیز نقش سازمان های مردم نهاد در نهادینه سازی و اجرای منشور حقوق شهروندی و مسئولیت های شهرنشینی مشهد، اظهار کرد: از جلسه گذشته تا به امروز، دو سانحه در مسیرهای دوچرخه سواری داشتیم که یک از این سانحه ها منجر به فوت و دیگری در کما است.

وی بیان نمود: ما می خواهیم قبح دوچرخه سواری با هرلباسی شکسته شده و برای همه عادی گردد که با هر سن، ظاهر و لباس و جایگاهی می توان دوچرخه سواری کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مصوبات شهر همگان را در شورا پیگیری می کنیم و قرار است در شهرداری بخشی به نام شهر همگان راه اندازی گردد، اعلام کرد: در شهرهمگان بر روی چهار موضوع تاکید می گردد که یکی از آن ها پیاده مداری و دوچرخه سواری است. موضوع اتصال شبکه پیاده و دوچرخه و حمل ونقل عمومی در شهرداری متولی خاصی پیدا می نماید.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه امیدواریم مشهد تغییر محسوس در این زمینه داشته باشد، بیان نمود: در کنار این ها باید یک سری مسیرها نیز اضافه گردد که به موازات آن باید سرعت خودرو در خیابان ها نیز کاهش پیدا کند تا امنیت برای دوچرخه سواران بیشتر گردد.

وی اضافه نمود: بر سر کاهش سرعت خودرو در شهر مشهد بحث های زیادی شده است. شهر باید از سرعتی که دارد بکاهد تا امنیت عابرپیاده و دوچرخه سواران تامین گردد.

حسینی پویا اظهار کرد: حق عابر، حق زندگی طرحی است که امنیت عابرین پیاده و خط عابر پیاده فرهنگ سازی می گردد تا شهری آرام و امن برای شهروندان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه از مسائل اساسی دوچرخه سواران نداشتن پارکینگ است که در کمیته دوچرخه سواری در حال آنالیز است، گفت: اگر لازم باشد، مصوباتی در زمینه پارکینگ دوچرخه سواران خواهیم داشت، اما شهر همگان نیز باید به این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: ما برای هر پارکینگ ماشین چه میزان سرانه هزینه می کنیم؟ اگر برای پارکینگ دوچرخه بخواهیم هزینه ای بپردازیم، به مراتب کمتر از خودرو خواهد بود. ارزشمند است که شهرداری در این زمینه فعالیت کند و سعی گردد که این اتفاق ها در شهر رخ دهد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46032

به "از مسائل اساسی دوچرخه سواران، نبود پارکینگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مسائل اساسی دوچرخه سواران، نبود پارکینگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید