از محرومیت حضور تماشاگران پرسپولیس تا جریمه نقدی برای فرهاد مجیدی و وریا غفوری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس با جرایمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شده است.

از محرومیت حضور تماشاگران پرسپولیس تا جریمه نقدی برای فرهاد مجیدی و وریا غفوری

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا رای مربوط به حاشیه سفر سرخپوشان پایتخت به شهر گوا و انتشار پستی تاریخی در خصوص فتح هند از سوی ایران را صادر کرد. در رای کنفدراسیون آسیا، باشگاه پرسپولیس به پرداخت 17 هزار و 500 دلار جریمه نقدی و برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگر بعد از اتمام پاندمی کرونا محکوم شد. لازم به ذکر است؛ پست یاد شده در زمانی منتشر شد که ارکان بخش رسانه ای باشگاه، درون هواپیما و مسافر هند بودند و آن پست بدون دخالت و نظر باشگاه، منتشر شده بود.

باشگاه پرسپولیس با حکم کمیته انضباطی ای اف سی و در پی شکایت باشگاه گوای هند، 17 هزار و 500 دلار جریمه شده و یک بازی خانگی را هم در لیگ قهرمانان آسیا باید بدون حضور تماشاگر سپری کند. این در حالی است که پیش تر ابراز امیدواری شده بود حکم نهایی ای اف سی به ضرر پرسپولیس نباشد و در واقع کمیته حقوقی قرمزها، دفاعیه ای را درباره این پرونده به ای اف سی ارسال نموده بود. باشگاه گوای هند پس از آن از پرسپولیس شکایت کرد که در پیج رسمی این باشگاه و پیش از سفر به هندوستان، پستی منتشر شد که حاوی جملاتی عجیب درباره حمله نادر شاه به هند و غلبه بر حکومت وقت است کشور داشت.

این پست مورد انتقاد بسیاری از کاربران در فضای مجازی نهاده شد و در نهایت با شکایت طرف هندی روبرو شد و حتی عذرخواهی رسمی پرسپولیس در اینستاگرام نیز باعث نشد تا گوآ از تصمیم خود صرف نظر کند. صفحات مجازی پرسپولیس در اختیار کارگزار این باشگاه است و مسئولان باشگاه این پست و تبعات آن را هم متوجه آتیه داده پرداز نموده بودند. پیش تر ابراهیم شکوری در این خصوص گفت: ما با انتشار یک پست ویژه، بابت اتفاقات گذشته از مردم هند عذرخواهی کردیم و خواهان برخورد شدیدی از سوی شرکت کارگزار با عوامل این اتفاق شدیم.

باشگاه پرسپولیس در اعلام خبر مربوط به حکم ای اف سی، اشاره نموده: پست یاد شده در زمانی منتشر شد که ارکان بخش رسانه ای باشگاه، درون هواپیما و مسافر هند بودند و آن پست بدون دخالت و نظر باشگاه، منتشر شده بود. پرسپولیس پیش از این یک بار هم در لیگ قهرمانان 2017 به دلیل رفتار هوادارانش در بازی با الوحده به یک بازی بدون تماشاگر محکوم شده بود. بازی قرمزها در مقابل لخویا در استادیوم خالی آزادی برگزار گشت و با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

اگر پرسپولیس استقلال تاجیکستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی برود و بازی ها متمرکز نباشند، احتمالا محرومیت در آن بازی اعمال می گردد. نکته جالب این که محتمل است بازی های مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار شوند که در این صورت، با صعود شاگردان یحیی گل محمدی به نیمه نهایی، این محرومیت آنجا دردسر بزرگی را برای قرمزها به وجود می آورد. آخرین بازی خانگی سرخپوشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2019 مقابل السد قطر بود که با پیروزی 2-0 همراه شد. پس از آن پرسپولیس در امارات، قطر و هندوستان ملاقاتهای خود را برگزار کرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه استقلال را نقره داغ کرد و برای بازیکن پرسپولیس هم جریمه نقدی در نظر گرفت. به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت وریا غفوری کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه بعد از بازی با الشرطه عراق و بی اعتبار کردن مسابقه مبلغ 5 هزار دلار جریمه شد. طبق حکم AFC کاپیتان استقلال باید مبلغ 1250 دلار را در مدت 90 روز به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کند و در صورت تکرار این رفتار بقیه مبلغ 3750 دلار قابل اجرا است.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال به دلیل عدم حضور در مصاحبه پیش از بازی با الدحیل قطر مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. مجیدی باید مبلغ 2500 دلار را در مدت 90 روز آینده به AFC پرداخت کند. بقیه مبلغ 7500 دلار در صورت تکرار این رفتار لازم الاجرا است. باشگاه استقلال به دلیل عدم حضور مجیدی در نشست خبری پیش از بازی الدحیل مبلغ 10 هزار دلار جریمه نقدی شد. باشگاه استقلال موظف است مبلغ 2500 دلار را در مدت 90 روز پرداخت کند و بقیه مبلغ در صورت تکرار لازم الاجراست. مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس به دلیل تاخیر در حضور کنفرانس خبری پیش از ملاقات با الوحده امارات 2 هزار دلار جریمه شد. بازیکن پرسپولیس موظف است 500 دلار را در مدت 3 ماه پرداخت کند. بقیه مبالغ هم در صورت تکرار پرداخت بقیه مبلغ لازم الاجراست.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146681

به "از محرومیت حضور تماشاگران پرسپولیس تا جریمه نقدی برای فرهاد مجیدی و وریا غفوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از محرومیت حضور تماشاگران پرسپولیس تا جریمه نقدی برای فرهاد مجیدی و وریا غفوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید