اروپا و آمریکا در ماراتن پیشرفت تکنولوژی نفس کم آوردند ، رشد خیره کننده جنوب شرقی آسیا در حوزه روباتیک

به گزارش مجله سرگرمی، جدیدترین آنالیز ها نشان می دهند کشورهای جنوب شرقی اسیا با سرعتی خیره کننده در حال حرکت به سمت استفاده هر چه بیشتر از روبات ها هستند. این سرعت رشد حتی اروپا و آمریکا را پشت سر گذاشته است.

اروپا و آمریکا در ماراتن پیشرفت تکنولوژی نفس کم آوردند ، رشد خیره کننده جنوب شرقی آسیا در حوزه روباتیک

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها روبات ها به عنوان نیروی کار رسمی در سراسر دنیا شناخته می شوند. اما همزمان با افزایش تعداد روبات ها، کوشش برای سبقت دریافت از یکدیگر نیز بین کشورهای مختلف در جریان است.کوششی که گاهی بسیار سخت و چالشی است.

رایج ترین و استاندارد ترین منبع برای اندازه گیری رشد کشورها در حوزه روباتیک، آماری است که هر سال توسط فدراسیون بین المللی رباتیک (IFR) ارائه می گردد. بر اساس این آمارها، میانگین استفاده از روبات های صنعتی به ازای هر 10 هزار روبات به 85 روبات رسیده است و این در حالی است که روبات ها در کره پرچمدارند.

درواقع کره جنوبی به ازای هر 10 هزار کارگر 710 روبات دارد و مقام های بعدی در اختیار سنگاپور با 658 روبات، آلمان با 322 روبات است. این در حالی است که در هند تنها 3 روبات به ازای 10 هزار کارمند وجود دارد.

اما آیا این بهترین راه برای اندازه گیری انقلاب روباتیک دنیا است؟ گزارش جدیدی از(ITIF)؛ بنیاد فناوری اطلاعات و نوآوری، استدلال می نماید که کشورهای دارای اقتصادهایی با دستمزد بالاتر بیشتر مشتاق استفاده از روبات ها هستند. چرا که درست است هزینه اولیه به کار گیری روبات ها بالاست اما روبات ها در برابر انسان ها یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شوند که در نهایت بدون دستمزد خدمات ارائه می نمایند.

در گزارش جدید،ITIF تصمیم گرفت حضور روبات ها را در 27 کشور آنالیز کند، تا بتواند بر اساس تعداد روباتهایی که انتظار می رود بر اساس ثروت فعلی آنها در دسترس باشد، نمودار رشد را طراحی کند.

با این روش اندازه گیری، آنها کشف کردند که کشورهای جنوب شرقی آسیا حتی بیشتر از آنچه تصور می شد در این حوزه موفق هستند. نمودارهای صعودی کره جنوبی و سنگاپور در بالاترین سطح با نرخ پذیرش حدود 2.4 و 1.7 (برابر آنچه که از میانگین دستمزد فعلی انتظار می رود) باقی مانده اند. اما تجزیه و تحلیل های بعدی نشان داد برخی کشورهای دیگر نیز پتانسیل بالایی برای رشد دارند برای مثال کشورهایی مانند تایلند، که اگر چه تنها 48 ربات صنعتی برای هر 10 هزار کارگر تولیدی در اختیار دارد، اما نرخ رشدش تا 159 درصد بالاتر از حد معینی است که پیش بینی می شد.

از سوی دیگر، بسیاری از کشورهای آمریکایی و اروپایی در حوزه روباتیک بسیار ضعیف تر از حدی که انتظار می رفت ظاهر شده اند. برای مثال رشد روباتهای صنعتی در ایالات متحده و انگلستان به ترتیب 49٪ و 68٪ است که کمتر از حد انتظار ارزیابی می گردد.

بر اساس این گزارش، آسیا یکی از مدعیان جدی حوزه روباتیک طی سالهای آتی خواهد بود. همانطور که نویسنده این تحقیق؛ رابرت دی اتکینسون به عنوان مدیرعامل ITIF، گفت: اگر این شکافها همچنان ادامه داشته باشد ، این امر برای بهره وری و رقابت در آینده در سطح اروپا و امریکا در سطح اقتصاد، بسیار مهم است و هر دو منطقه باید به شناسایی نقاط ضعف خود و اتخاذ سیاست هایی برای افزایش روباتها اقدام نمایند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7350

به "اروپا و آمریکا در ماراتن پیشرفت تکنولوژی نفس کم آوردند ، رشد خیره کننده جنوب شرقی آسیا در حوزه روباتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا و آمریکا در ماراتن پیشرفت تکنولوژی نفس کم آوردند ، رشد خیره کننده جنوب شرقی آسیا در حوزه روباتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید