ارزیابی مربی تیم وزنه برداری بانوان از اولین حضور آسیایی این تیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، بیست و نهمین دوره رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی به میزبانی چین برگزار گردید که این مسابقات برای زنان ایران رنگ و بویی دیگر داشت. تیم ملی با ترکیب 7 نفره پوپک بسامی، مریم زارع، ابریشم ارجمند خواه، الناز باجلانی، سیده الهام حسینی، مرضیه قنبری و پریسا دنیا فکریان و با راهنمایی مریم امرالله در این رویداد حضور داشتند.

ارزیابی مربی تیم وزنه برداری بانوان از اولین حضور آسیایی این تیم

104 شرکت نماینده از 21 کشور در این دوره مسابقات قهرمانی آسیا حاضر بودند. تیم های ژاپن، چین و کره جنوبی سه تیمی بودند که با ترکیب کامل تیمی و 10 وزنه بردار حضور داشتند. در خاتمه نیز چین با 785 امتیاز، کره جنوبی با 615 امتیاز و کره شمالی با 524 امتیاز به ترتیب در صندلی های اول تا سوم ایستادند و تیم 7 نفره بانوان ایران با 319 امتیاز در مکان نهم نهاده شد.

مریم امرالله مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص این رقابت ها و حضور تیم ایران در آنگفت: خداراشکر همه چیز خوب بود و تجربه بزرگی برای ملی پوشان به دست آمد. بانوان وزنه بردار ایران در این مسابقات خوب ظاهر شدند. مربیان و پیشکسوتان وزنه برداری سایر کشورها بر این باور بودند که بانوان ایرانی بسیار خوش تکنیک ظاهر شدند و در آینده می توانند از رقبای جدی آنها محسوب شوند.

وی در پاسخ به این سوال که رکورد ملی پوشان به رکوردهای تمرینی آنها نزدیک بود یا خیر؟ گفت: تقریباً رکوردها نزدیک بود و کمی از رکوردهای تمرین پایین بود که این طبیعی است. مخصوصاً که ملی پوشان برای نخستین بار حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می کردند.

امرالله درباره ادامه روند حمایت فدراسیون از بانوان وزنه بردار گفت: این موضوع کاملاً به سیاست فدراسیون بر می شود. تا جایی که اطلاع دارم قرار بر حمایت از این تیم و اعزام به میادین مختلف است.

مربی تیم ملی وزنه برداری بانوان در پاسخ به این سوال که آینده وزنه برداری زنان ایران را چگونه می بیند؟ گفت: از نظر فرهنگی که به تک تک خانواده های ایرانی نگاه کنید متوجه خواهید شد که مادران قطب اصلی خانواده هستند. مادران ایرانی دخترانی از جنس خود تربیت می نمایند. وزنه برداری رشته بسیار سختی است اما جدیت و پشتکار را در بانوان وزنه بردار دیدم. از مردم تقاضای حمایت داریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

مریم امرالله در خاتمه گفت: از فدراسیون وزنه برداری تشکر می کنم که در یک سال گذشته تیم بانوان را حمایت کرد. امیدوارم حمایت ها ادامه دار باشد تا بتوانیم وزنه برداران را به حقشان برسانیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22068

به "ارزیابی مربی تیم وزنه برداری بانوان از اولین حضور آسیایی این تیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی مربی تیم وزنه برداری بانوان از اولین حضور آسیایی این تیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید