ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

به گزارش مجله سرگرمی، اگر قصد مهاجرت دارید و می خواهید بهترین کشور و شهر را برای زندگی خود انتخاب نمایید، پیشنهاد می کنیم مطلب ارزان ترین شهرهای جهان برای زندگی را تا پایان مطالعه کنید. در اینجا سعی نموده ایم کشورها و شهرهایی را به شما معرفی کنیم که هزینه زندگی در آن ها پایین بوده و با درآمد کم نیز می توانید زندگی راحتی را برای خود و خانواده تان بسازید. در معرفی شهرهای ارزان جهان علاوه بر زندگی ارزان، امکان پیدا کردن کار نیز در نظر گرفته شده است. این لیست توسط کارشناس مجله آمریکایی فوربز جمع آوری شده و با توجه به اعتبار این مجله، مورد تائید هست. با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شهرهای جهان برای زندگی آشنا شوید.

ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟

سن شینیان

اگر به دنبال جایی هستید که علاوه بر کار و زندگی ارزان، محیطی زیبا و دوست داشتنی نیز داشته باشد، پیشنهاد می کنیم منطقه سن شینیان در بخش جنوبی فرانسه را انتخاب نمایید. هزینه زندگی در این منطقه کمی گران تر از سایر گزینه های معرفی شده در مطلب شهرهای ارزان دنیا بوده، اما زیبایی فوق العاده آن ارزش این گرانی را دارد. منطقه زیبای سن شینیان در نزدیکی مرز اسپانیا قرار داشته و دسترسی آسانی نیز به شهر دیدنی پاریس دارد. از دیگر ویژگی های سن شینیان می توان به سیستم حمل و نقل عمومی آن اشاره نمود که خدمات خوبی را به ساکنان این بخش ارائه می دهد تا جایی که بدون ماشین شخصی می توانید رفت و آمد آسانی را در این شهر تجربه نمایید. همانطور که می دانید، فرانسه یکی از گران ترین کشورهای اروپایی است و زندگی در آن هزینه بالایی دارد، اما این منطقه از فرانسه و شهرهای آن، جز ارزان ترین شهرهای دنیا محسوب می شوند. پس اگر دوست دارید تا فرانسه را برای زندگی انتخاب نمایید، بهترین و ارزان ترین گزینه شهرهای بخش سن شینیان است. اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در سن شینیان تجربه کنید، ماهیانه چیزی حدود 1,628 دلار خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود.

شهر لیسبون

لیسبون (Lisboa) بزرگترین شهر پرتغال و پایتخت این کشور است که در سواحل زیبای اقیانوس اطلس واقع شد. در کنار جاذبه های طبیعی و سواحل دیدنی لیسبون، رستوران، کافه، پارک، موزه، گالری و امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری در این شهر دیده می شود. سقف های شیب دار و نارنجی رنگ خانه ها در شهر مدرن لیسبون جلوه ای دیگر به آن داده و یکی از جذابیت آن محسوب می شود. پرتغال یکی از کشورهای قدرتمند عضو اتحادیه اروپاست، اما هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین تر هست. در خصوص هزینه های زندگی در این شهر باید بگوییم، اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در لیسبون داشته باشید، ماهیانه چیزی حدود 1300 دلار خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود. اگر قصد خرید خانه داشته باشید، نیز می توانید مبلغی حدود 90,000 دلار یک آپارتمان 50 متری در یکی از شهرهای ارزان دنیا خریداری نمایید. در واقع لیسبون یک شهر رویایی با امکانات فوق العاده و هزینه زندگی پایین به حساب می آید.

شهر لیوبلیانا

اسلوونی یکی از کشورهای اروپای مرکزی بوده که با کشورهایی چون کرواسی، مجارستان، اتریش و ایتالیا همسایه هست. اسلوونی یک کشور کوهستانی است که به دلیل طبیعت سرسبز و بی نظیری که دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا نهاده شد. شاید برایتان جالب باشد که نام شهر لیوبلیانا، پایتخت این کشور زیبا را در بین ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی می بینید، اما این واقعیت دارد! زندگی در شهری مدرن با بهترین امکانات، در کنار ساحل، باغ های زیتون و اقامتگاه های اسکی، تقریبا یک رویاست. آن هم زمانی که بدانید هزینه های زندگی در این شهر نیز نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در لیوبلیانا تجربه کنید، ماهیانه چیزی حدود 1,060 دلار خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود.

شهر دانانگ

دانانگ شهری بندری است که در سواحل دریای جنوبی چین قرار گرفته است. این شهر به دلیل قرار دریافت در کنار دریا و همجواری با کوه های زیبای مرمرین دارای مناظر طبیعی فوق العاده ای بوده که آن را به یک شهر دوست داشتنی و پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل نموده است. این شهر در مرکز ویتنام واقع شده و سومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. مسئولین تحصیل نموده و مدیران آینده نگر در کنار روحیه کارآفرینی مردمان آن، ویتنام را به یک کشور در حال رشد تبدیل نموده اند. با توجه به اینکه اقتصاد این کشور روز به روز در حال پیشرفت بوده، می توان ویتنام را به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین مقاصد برای زندگی معرفی کرد. در خصوص هزینه های زندگی باید بگوییم، اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در دانانگ داشته باشید، ماهیانه چیزی حدود 1,175 دلار یا حتی کمتر از آن خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود.

شهر سانور

بالی یکی از جزایر کوچک کشور اندونزی است که دو اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند می دهد. آب و هوای گرجهتی، سواحل دیدنی و طبیعت بکر این جزیره در کنار جاذبه های گردشگری آن از جمله تفریحات آبی، رستوران و هتل های لوکس، گالری های هنری، جذابیت های بومی از جمله مواردی است که باعث شده تا این جزیره به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دنیا مطرح شود. جزیره بالی یک مکان رمانتیک برای سفر ماه عسل و سفرهای دونفره محسوب می شود. در جزیره زیبای بالی شهر کوچکی با نام سانور (sanur) وجود دارد که برخلاف دیگر نقاط این جزیره، حجم کمتری از گردشگر را در خود جای داده و مکان خلوت و آرامی برای زندگی به حساب می آید. از این رو، اگر دوست دارید در یک محیط جذاب با طبیعتی دوست داشتنی زندگی کنید، می توانید این شهر را انتخاب نمایید. سانور تمامی امکانات یک شهر لوکس را داشته و هزینه زندگی در آن نیز پایین هست. اگر بخواهید یک دید نسبی در خصوص هزینه های زندگی در سانور داشته باشید، باید بگوییم که زندگی یک زوج در این شهر ماهیانه چیزی حدود 1,670 دلار هزینه خواهد داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود.

شهر کالی

کالی (Cali) سومین شهر بزرگ کلمبیا و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای آن است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. آب و هوای این شهر، خصوصا در زمان های صبح و عصر، بسیار دلنشین بوده و یک نسیم خنک و دوست داشتنی به همراه دارد. فضای شهر نیز به شکلی بسیار زیبا طراحی شده و درختان سرسبز و بلند نخلی که در کنار خیابان ها و بلوارهای آن کاشته شده اند، تصاویری زیبا و چشم نواز ایجاد نموده اند. زمانیکه در هوای این شهر و در خیابان های زیبای آن قدم می زنید، مردم کالی را می بینید که بسیار گرم و مودب بوده و با یک سلام، آماده آغاز مکالمه ای صمیمی با شما هستند. این ویژگی ها در کنار هم باعث شده تا کالی به یکی از بهترین و ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی تبدیل شود، ضمن اینکه هزینه اجاره ملک در کالی نیز پایین است. در خصوص هزینه های زندگی در کالی باید بگوییم که اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در این شهر تجربه کنید، ماهیانه چیزی حدود 987 دلار خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود. اگر قصد خرید خانه داشته باشید نیز می توانید مبلغی حدود 45,100 دلار بپردازید و یک آپارتمان شیک سه خوابه در بهترین نقطه شهر را خریداری نمایید.

شهر سن پدرو

بلیز (Belize) نام کشوری در آمریکای مرکزی است که در شرق آن و در کرانه های دریای کارائیب واقع شد. بلیز، کشور بسیار زیبایی بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی فوق العاده ای که دارد، جاذبه های طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. در کنار طبیعت سرسبز و چشم اندازهای بی نظیر این کشور، مکان های تاریخی و فرهنگی فراوانی نیز در این منطقه به چشم می خورند که باعث شده تا گردشگران زیادی به سمت آن کشیده شوند. سن پدرو (San Pedro) یکی از شهرهای ارزان دنیا بوده که به دلیل استقبال بی نظیر گردشگران از آن، رستوران های لوکس، هتل های 5 ستاره مجلل، گالری های هنری و مراکز خرید و سوپرمارکت های متنوعی نیز در آن راه اندازی شدند. در خصوص هزینه های زندگی در شهر سن پدرو باید بدانید که این منطقه نسبت به سایر شهرهای ساحلی دریای کارائیب بسیار مناسب تر است. اگر بخواهید یک زندگی دو نفره به همراه همسرتان را در این شهر داشته باشید، ماهیانه چیزی حدود 1,965 دلار خرج خواهید داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود. البته توجه داشته باشید که خرید ملک در این منطقه چندان ارزان نیست و اگر قصد انجام چنین کاری را داشته باشید، باید هزینه بالایی را به آن اختصاص دهید.

سانتو دومینگو

سانتو دومینگو (Santo Domingo) پایتخت جمهوری دومینیکن بوده که یکی از کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود. سانتو دومینگو یکی از ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی بوده که از قرن 15 میلادی بنا شده و همچنان نیز شکل و شمایل سنتی خود را حفظ کرد. از این رو، اگر به این مورد از شهرهای ارزان دنیا سفر کنید با ساختمان هایی با معماری کلاسیک اسپانیایی روبرو خواهید شد. در کنار این زیبایی های تاریخی، قرار دریافت سانتو دومینگو در کنار دریا نیز یکی از جذابیت های آن محسوب شده و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. به همین دلیل، سانتودومینگو در زمینه گردشگری بسیار زیرکانه و پیروز عمل نموده و سعی نموده تا تمامی امکانات و تفریحات مورد احتیاج گردشگران را تا حد فوق العاده ای فراهم نماید. بنابراین، شما در این شهر رستوران های لوکس، هتل های مجلل با چشم اندازی رو به دریا، سالن های سینما، مراکز خرید و تفریحی فراوانی را خواهید دید که مملو از گردشگران و مسافران هستند. دومینیکن از لحاظ مالی نیز در حال رشد بوده و به سرعت این جهت را طی می نماید. یکی از مهمترین ویژگی های این کشور این است که به راحتی مهاجران را می پذیرد و از لحاظ پذیرش و اقامت بسیار سریع عمل می نماید. از این رو، می توان پایتخت این کشور را بهترین انتخاب برای زندگی دانست. اگر بخواهید اطلاعاتی در خصوص هزینه های زندگی در این شهر نیز داشته باشید، باید بدانید که یک زندگی دو نفره، ماهیانه چیزی حدود 1,450 دلار هزینه خواهد داشت که این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را تامین خواهد نمود.

پلایا دل کارمن

پلایا دل کارمن (playa del carmen)، یکی از شهرهای ارزان دنیا بوده که در ایالت کوینتانا رو (Quintana Roo) در شرق مکزیک واقع شده است. این شهر در امتداد دریای کارائیب قرار گرفته است، از این رو دارای سواحلی زیبا و دیدنی بوده و صخره های مرجانی آن در کنار نخل های جذابش، چشم انداز بی نظیری را برای گردشگران ایجاد نموده اند. در این منطقه تفریحات و سرگرمی های متنوع و امکانات فوق العاده ای برای بازدیدکنندگان فراهم شده که از آن جمله می توان به هتل ها و اقامتگاه های کوچک و بزرگ، کشتی های کروز اشاره نمود. جالب است بدانید که حدود 7 درصد شهر کوچک پلایا را مهاجران تشکیل داده و این استقبال به دلیل اقتصاد پایدار منطقه و موقعیت های شغلی مختلف است. مهاجران اغلب به کارهایی چون تدریس زبان انگلیسی، کار در کافه و مشاور املاکی مشغول هستند و زندگی خود را با این فعالیت ها به راحتی می گذرانند. ویژگی دیگری که در خصوص پلایا می توان گفت، وجود بهترین مدرسه های بین المللی در این شهر بوده که باعث شده تا بسیاری از خانواده ها ترجیح دهند این شهر را برای بزرگ کردن و پرورش فرزندان خود انتخاب کنند. از این رو در این شهر شاهد حضور رده های سنی مختلفی خواهید بود. اگر بخواهید یک دید نسبی در خصوص هزینه های زندگی در سانور داشته باشید، باید بگوییم که زندگی یک زوج در این شهر ماهیانه چیزی حدود 2,000 دلار هزینه خواهد داشت. این مبلغ تمام هزینه های اجاره خانه، خورد و خوراک و دیگر احتیاجهای ضروری زندگی شما را در یکی از شهرهای ارزان دنیا تامین خواهد نمود.

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: همگردی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57535

به "ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین شهرهای دنیا برای زندگی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید