ارتباط قوی بین کمردرد و مرگ و میر

به گزارش مجله سرگرمی، یک تجزیه و تحلیل آینده نگر از کمردرد و اندازه ناتوانی ممکن است به شرح ارتباط بین کمردرد و مرگ و میر یاری کند.

ارتباط قوی بین کمردرد و مرگ و میر

کمردرد یکی از معضلات بسیار رایج است، که میلیون ها نفر در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. بعلاوه یکی از علل اصلی ناتوانی و روزهای کاری از دست رفته است.

عوامل خطری مانند حالت و شرایط بد بدن، سبک زندگی بی حرکت، افزایش وزن، چاقی و سن می توانند به توسعه این شرایط یاری نمایند.

موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی نشان می دهد که حدود 80 درصد بزرگسالان حداقل یک بار در طول زندگی خود، کمردرد را تجربه کردند.

یک نظرسنجی تلفنی در ایالات متحده نشان داد که شیوع کمردرد مزمن در دوره 14 ساله بین سال های 1992 تا 2006 دو برابر شده و در زنان بیشتر است.

کمردرد ممکن است حاد یا مزمن باشد. کمردرد حاد ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد و معمولا خود به خود خوب می گردد. تقریبا 20 درصد افراد مبتلا به کمردرد حاد، در آینده دچار کمردرد مزمن می شوند.

کمردرد مزمن 3 ماه یا بیشتر طول می کشد. درد مزمن کمر ممکن است به دلیل شرایط اساسی مانند پوکی استخوان و سرطان باشد.

میزان گیری اثرات کمردرد

محققان مرکز پزشکی بوستون در ماساچوست علاقه مند به دانستن بیشتر درباره اثرات کمردرد در زنان با توجه به شایع تر شدن این شرایط در زنان 40-80 ساله نسبت به مردان بودند.

این مطالعه که در مجله پزشکی داخلی عمومی منتشر شد، 8000 زن مسن را به مدت 14 سال دنبال کرد.

نویسنده ارشد تحقیق، اریک روزن می گوید: به اعتقاد ما، این مطالعه برای اولین بار برای میزان گیری ناتوانی پس از میزان گیری کمردرد است. این به تجزیه و تحلیل آینده نگر از کمردردی می پردازد که در طول زمان و بعد از آن ناتوانایی ها ادامه می یابد و ممکن است به شرح ارتباط بین کمردرد و مرگ و میر یاری کند.

دانشمندان میزان گیری های اولیه درد کمر را آغاز کردند و به مدت 2 سال در پی آن بودند. آنها از شرکت نمایندگان در خصوص فعالیت های روزمره شان سوال کردند و بسیاری از آنها با انجام وظایفی مانند راه رفتن، آماده کردن غذا و حرکات تکراری مشکل داشتند.

فعالیت هایی مانند راه رفتن در مسافت های کوتاه و آماده سازی غذا، تقریبا 50 درصد تأثیر درد مزمن کمر در مرگ و میر را شرح داد. سرعت پیاده روی مشاهده شده و بلند شدن تکراری از جایگاه حدود یک چهارم این ارتباط را شرح داد (به ترتیب 27 درصد و 24 درصد)

بیش از 50 درصد شرکت نمایندگان طی دوره پیگیری فوت کردند. حدود 65 درصد از زنان مبتلا به کمردرد مداوم در طول این زمان فوت کردند. بعلاوه 54 درصد از کسانی که درد کمر نداشتند نیز فوت کردند.

خطر مرگ و میر بالاتر

نتایج مطالعات تازه نشان می دهد که ممکن است ارتباط قوی میان کمردرد و مرگ و میر وجود داشته باشد. محققان معتقدند که عوامل دیگر مرتبط با کمردرد، ممکن است به مرگ زودرس یاری نمایند، گرچه دلایل این ارتباط هنوز نامشخص است.

کمردرد ممکن است به طور مستقیم فعالیت های روزانه را مختل کند، اما سالمندان به دلیل ترس از آسیب مجدد یا بدتر شدن علائم ممکن است از انجام فعالیت های روزانه اجتناب نمایند. عدم توانایی انجام یا اجتناب از فعالیت های روزانه می تواند منجر به افزایش وزن، رشد یا پیشرفت سایر بیماری های مزمن سلامتی، و در نهایت مرگ زودرس گردد.

جمعیت مسن در سراسر دنیا در حال افزایش است. حدود 8 درصد افراد بالای 65 سال سن دارند و برآورد ها نشان می دهد که این تعداد تا سال 2050 به حدود 17 درصد افزایش خواهد یافت.

با توجه به این آمار، بهینه سازی سلامت جسمی برای توسعه زندگی برای افراد مسن تر، تبدیل به یک اولویت برای موسسات و تحقیقات بهداشت عمومی شده است.

یافته های ما این پرسش را مطرح می نماید که آیا مدیریت بهتر کمردرد در طول عمر می تواند از ناتوانی ها جلوگیری کند و باعث بهبود کیفیت زندگی و در نهایت داشتن یک عمر طولانی تر گردد.

برای ارزیابی اثرات طولانی مدت کمردرد، تحقیقات بیشتری مورد احتیاج است، اما این یافته ها راه را برای مطالعات آینده باز می نماید که هدف آن یافتن درمان ها، دستورالعمل ها و استراتژی های بهتر برای رسیدگی به این شرایط است.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164385

به "ارتباط قوی بین کمردرد و مرگ و میر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط قوی بین کمردرد و مرگ و میر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید