اجرای موسیقی ایرانی با کلارینت!
به گزارش مجله سرگرمی، آلبوم عشق است و پیداست با آهنگسازی، اجرای کلارینت و آواز سیامک جهانگیری و کتاب دستور مقدماتی نِی منتشر شد.

به گزارش خبرنگاران، سیامک جهانگیری درباره آلبوم عشق است و پیداست که با آهنگسازی، اجرای کلارینت و آواز او و همراهی سازهای کوبه ای بهزاد میرزای همراه است، گفت: آنچه پیش روی شماست تجربه ای است آشنا بر بستر موسیقی دستگاهی ایران که تنها در روایت آن از سازی دیگر و بیانی دیگر استفاده شده است. به کارگیری ساز کلارینت با مشخصات صوتی ویژه اش در اجرای قطعاتی بر بستر موسیقی ایرانی که برای این ساز ساخته و اجرا شده، ضمن ایجاد فضای موسیقایی آشنا از جهتی، با اجرای جواب آواز در بین قطعات، با رنگ صوتی و گستره صوتی اش سعی در ارائه فضایی دیگرگون در بستر موسیقی آوازی دارد.
وی در ادامه گفت: هدف من از خواندن آوازها و تصانیف نه خوانندگی بلکه خواندن آنچه می اندیشم و آنچه می خواهم، فارغ از صدایی در گستره صوتی مرسوم و بیشتر در جهت ارائه موسیقی درون شعر است از دو جهت: موسیقی کلام و کلمات موسیقایی، که با طراحی آواز کوشش در ارائه آن فارغ از گستره صوتی موسیقی آوازی رایج را داشتم با صدایی بین زمزمه و خواندن. از این جهت اجرای بخش آوازی را نیز با این خواسته انجام دادم. و سر آخر دوست عزیزم بهزاد میرزایی نیز با سازهای کوبه ای در رنگ آمیزی این اثر مرا همراهی کرد.
جهانگیری همچنین در مقدمۀ کتاب دستور مقدماتی نی نوشته است: ساز نی، با وجود ساختارِ آکوستیکیِ به ظاهر ساده، دارای پیچیدگی های بسیار در فراوری صدا و اجرای کارگان موسیقی دستگاهی است. به دلیل وجود همین پیچیدگی ها، آموزشِ این ساز، به منظورِ کسب مهارت در اجرای کارگان موسیقی ایرانی با بهره برداری از توانایی های بالقوه و بالفعلِ این ساز، می بایست مبتنی بر روشی هدفمند و برنامه ریزی شده باشد. کتابِ حاضر، که دستورِ مقدماتیِ آموزش این ساز است، کوشش می کند تا، با درنظرگرفتنِ این موارد، توانایی های اولیه ی هنرجو را تقویت نموده او را برای نواختنِ بخش های دشوارتر آماده کند. برحسب این ضرورت، این کتاب در دو بخش طراحی و نوشته شده است: در بخش نخست به فراگیری ظرفیت های تکنیکی ساز به لحاظِ صدادهی و انگشت گذاری، آشنایی با قواعد نوشتاریِ زبانِ موسیقی، شناخت علائم و کاربرد آنها با نگاه به ساختار، ترکیب بندیِ دانگ ها و مایه های موسیقیِ دستگاهی و انطباق آنها با سازِ نی پرداخته شده است. بخش دوم بر اجرای کارگانِ موسیقی در فرم های رایجِ سازی و آوازی، به منظورِ بهره برداری از خصوصیات سازِ نی و ترکیبِ آنها و نیز شناختِ محتوای موسیقیِ دستگاهی متمرکز است.
این اثر از سوی مؤسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری ایسناcanadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا
indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان