اتمام عملیات مرمت و سامان دهی برج و محوطه کبوترخانه رارا در اصفهان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان از اتمام عملیات مرمت و سامان دهی برج و محوطه کبوترخانه رارا در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان در مرکز استان اصفهان اطلاع داد.

اتمام عملیات مرمت و سامان دهی برج و محوطه کبوترخانه رارا در اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، حافظ کریمیان مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان فلاورجان، امروز چهارشنبه 14 آذر با اعلام این خبر اضافه کرد: عملیات مرمت و ساماندهی برج کبوترخانه رارا ابتدا با تملک بنا و آزاد سازی محوطه مجاور برج و با پی گیری بخشداری پیربکران و توسط دهیاری روستای رارا انجام پذیرفت.

او اضافه کرد: پس از تملک برج و محوطه پیرامون آن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و مسئولین محلی با برنامه ریزی به عمل آمده عملیات مرمت این برج تاریخی از 6 ماه قبل شروع شد.

کریمیان گفت: عملیات مرمت این برج شامل: استحکام بخشی بدنه و شالوده برج، بازسازی طاق طبقه دوم، اجرای سبک سازی و عایق کار سنتی سقفها، اجرای آجر فرش روی بام، فلفل دانها و جان پناه برج، اجرای قطاربندی و کاهگل نمای بیرونی برج بوده است.

مدیر میراث فرهنگی فلاورجان توضیح داد: در ادامه این برنامه، عملیات ساماندهی محوطه پیرامون برج نیز با عنایت به ساختار تاریخی برج به مساحت تقریبی 700 مترمربع شامل اجرای خاکبرداری، اجرای پلکانها، اجرای آجرفرش در کف محوطه، اجرای نماچین سنگی، احداث حوض و باغچه، ایجاد سرویس بهداشتی، اجرای تاسیسات برق و نورپردازی بود که با مشارکت اداره کل و دهیاری روستا به مبلغ 2میلیارد و 800میلیون ریال به پایان رسید.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45545

به "اتمام عملیات مرمت و سامان دهی برج و محوطه کبوترخانه رارا در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات مرمت و سامان دهی برج و محوطه کبوترخانه رارا در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید