ائتلاف کم ثمر شرکت های اروپایی

به گزارش مجله سرگرمی، اروپا بشدت احساس می نماید باید در جنگ مالی اش با امریکا و چین بپا خیزد و در غیر این صورت عقب افتادگی سال های اخیرش از این دو رقیب ویژه بیش از پیش خواهد شد.

ائتلاف کم ثمر شرکت های اروپایی

این یک حقیقت هشدار دهنده است که هر 20 کمپانی پیشرو تکنولوژیک و صنعتی دنیا یا چینی یا امریکایی هستند و در یکی دو دهه پیش رو این وضعیت به سازمان های تأمین نماینده سلامتی و بهداشت در سطح دنیا هم بسط خواهد یافت. این رجحان چینی - امریکایی در عین این که نشانگر کوشش و سزاواری بیشتر آنها است از کمبود کوشش اروپایی ها هم برای رسیدن به سطح لازم می گوید.

اقدام مشترک فرانسه و آلمان

اتحادیه اروپای (EU) از هر جهت کوشیده است وسایل هماوردی مالی این قاره را با دو کشور فوق فراهم آورد ولی کوشش های این نهاد حس رقابت جویی قاره سبز را که مدتی است به حداقل ها رضایت نشان می دهد، تشدید ننموده است. در روز 19 فوریه بود که وزیران اقتصاد فرانسه و آلمان در اقدامی مشترک اعلام کردند که از قواعد محدود نماینده ائتلاف های مالی در اروپا خواهند کاست تا قدرت انعطاف بیشتری را به اروپایی ها برای رسیدن به مدارج و دستاوردهای اقتصاد امریکا و چین ببخشند. شاید کمیسیون اروپا با استقبال از چنین طرح هایی قصد تقویت اقتصاد این قاره را داشته است اما در عین حال با برخی قواعد خود از امکان همکاری کمپانی های بزرگ آلستوم و زیمنس کاسته و دلیل این اقدام را ترس از افزایش نرخ وسایل تولیدی سنگین در سطح اروپا شامل قطارهای سریع السیر و برخی وسایل ارتباطی دیگر اعلام نموده است.

حق عبور از قواعد

EU می گوید بیم آن دارد که ائتلاف هایی از این دست فقط بر قیمت برخی کالاها در سطح اروپا بیفزاید و تأثیری بر رقابت این شرکت ها با سازمان های تجاری اروپا نداشته باشد. اروپایی ها هنوز تکلیف خود را معین ننموده اند و اغلب با سبقت جویی از یکدیگر به نفع رقبای چینی و امریکا عمل نموده و اسباب تقویت هر چه بیشتر آنها شده اند. حالا براساس پیشنهاد مشترک آلمان و فرانسه مقرر شده هر یک از شرکای تجاری اروپا قادر باشند هر جا که قواعد EU موجب جلوگیری از ابتکارات مالی کمپانی های این گونه کشورها باشد آنها حق عبور از این قواعد را داشته باشند و بتوانند معاملات مورد نظر خود را انجام بدهند. البته اعتبار EU بر اثر ملاحظات و آزادی های تازه نفی نخواهد شد و کمیسیون اروپا همچنان مشخص نماینده ترین عامل خواهد بود اما اگر سیاستمداران ارشد کشورها به فکر تشکیل یک همکاری و ائتلاف تجاری مؤثر باشند، بدون دریافت تأییدیه کمیسیون اروپا هم قادر به انجام کار مورد نظر خویش خواهند بود. مقام های EU و کمیسیون اروپا مدعی اند کشورهای عضو این سازمان ها ایرادات زیادی از موضع گیری های مالی آنها داشته اند اما هرگز خودشان ارائه طریق معینی نداشته و بر سرگردانی ها افزوده اند.

گرهی گگردده نمی گردد؟

همین حالا چندین و چند کارشناس برجسته مالی دنیا در EU شاغل و فعال اند اما کشورهای عضو هنوز باور ننموده اند که پیشنهاد آنها به این کشورها گرهی را از کار آنها می گشاید زیرا گاهی شرایط اقلیمی و ویژه این کشورها مورد توجه تصمیم گیران و مشاوران EU قرار نمی گیرد و فقط کلی گویی می نمایند. رابطه مالی و گفت و گوهای سیاسی بین اکثر شرکت های اروپایی و دولت های آنها با کشورهای در حال رشد معمولاً یک ارتباط معقول و مثبت است ولی به سبب نامعین بودن برنامه کاری EU برای اهدای یک سری امتیاز به کشورهای در حال رشد این امر معمولاً شکل نمی گیرد و چه بسیار ائتلاف ها و مانورهای مالی که از این طریق عقیم و در نهایت منقضی می گردد.

مدارک توفیق کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا سیاهه بلندی را که حاوی سال ها مشارکت مؤثر این نهاد در شکل گیری مانورهای مالی پرسود برای هر یک از کشورهای عضو است و معینه ها و طول مدت بسیاری از این همکاری ها را در بر دارد ارائه نموده و بواقع نیز برخی از این همکاری ها بدون خدشه و سودساز بوده است اما همه بیلان های اروپایی برای تاریخ و زمانه فعلی که در ماه سوم از سال 2019 بسر می بریم ناکافی نشان می دهد و اقتصاد پویای چین با وجود نزول اخیرش و برتری فرصت های شغلی در صنایع سنگین امریکا گوی سبقت را از رقبای اروپایی شان ربوده و کار این قاره را سخت تر نموده است. سران EU می گویند کشورهای عضو با ناسپاسی هر چه بیشتر صدها طرح و معامله مالی پرسود پیشنهاد شده توسط این نهاد و اجرا شده توسط برخی کشورهای عضو را نادیده گرفته و حرف از نداشتن استقلال عمل درسلسله اقدامات تجاری خویش زده اند.

بی سپاسی های مکرر

این در حالی است که حتی آلمان سلطان مالی سال های اخیر اروپا به لنگی هایی اقتصاد که برخاسته از کمبود توجه کشورها به بافت و مکانیسم EU و کمیسیون اروپا است. بواقع اروپایی ها با بی سپاسی های مکرر نسبت به یکدیگر رقبای اصلی شان را قادر به رهگیری هرچه بهتر ادوات رسیدن به سودهای مورد نظرشان می نمایند بدون اینکه خودشان از الگوی چین بدرستی بهره گیرند و از اسلوب فعالیت کارخانه های دولتی این کشور ویژه شرق آسیایی یک الگو برداری ولو سست انجام بدهند.

* منبع: Project syndicate

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15107

به "ائتلاف کم ثمر شرکت های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف کم ثمر شرکت های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید