آیین نامه ای که 5 ماه در کشتی خاک خورد ؟ ،فدراسیون بی خبر از قانون

به گزارش مجله سرگرمی، این سوال به وجود آمده که مقصر ساساری چه کسی بوده ؟ شاید حالا که تعیین شده که آئین نامه اتحادیه جهانی به فدراسیون 5 ماه پیش ابلاغ شده اما این آئین نامه ترجمه نشده باقی مانده، جواب تعیین شده باشد.

آیین نامه ای که 5 ماه در کشتی خاک خورد ؟ ،فدراسیون بی خبر از قانون

محسن وظیفه - پس دریافت مدال محمد باقر یخشکی به داستان عجیبی تبدیل شده و حالا هر روز زوایای جدیدی از این ماجرا نمایان می شود. یک روز بعد از اینکه هادی حبیبی سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با ایران ورزشی از وجود آئین نامه ای مبنی بر اینکه حتما کشتی گیران باید با گرمکن برای دریافت مدال خود روی سکو حاضر شوند، اظهار بی اطلاعی کرد، حالا تعیین می شود این آئین نامه وجود داشته و در ژانویه 2019 به فدراسیون های ملی ابلاغ شده است. یعنی حدود 5 ماه پیش این آئین نامه به فدراسیون ایران ابلاغ شده و تعیین نیست که چرا در این مدت این موضوع به مربیان و مسوولان تیمها اطلاع داده نشده است.

ماجرای عجیبی شده است. کشتی گیر ایران روی سکو مدالش را به سینه انداخته اما وقتی از روی سکو پائین می آید مدالش از سوی مسئول برگزاری مسابقات ضبط می شود! دلیل این اتفاق عمل نکردن به قانون اتحادیه جهانی برای رفتن روی سکو با لباس کامل و بی توجهی به تذکرهای مسئول برگزاری مسابقات در این باره است. در این بین سرپرست و سرمربی تیم ملی هم بی خبر از قانون اتحادیه جهانی حاضر به پذیرش گفته های مسئول برگزاری مسابقات نیستند. حالا سوال این است که چرا نباید سرپرست و همچنین سرمربی تیم ملی در جریان این قانون نباشند؟ آن هم قانونی که پنج ماه پیش به فدراسیون ابلاغ شده و پنج ماه است که در کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی خاک می خورد. آیین نامه ارسالی از سوی اتحادیه جهانی برای جزیی ترین موراد هم تعیین تکلیف کرده و در بندی به صراحت می گوید ورزشکار باید با موهای مرتب و گرمکن در مراسم اهدای مدال حاضر شود.

بنی تمیم بی اطلاع از قانون اتحادیه جهانی

چه کسی باید کادر فنی و سرپرستی کشتی را در جریان این قانون قرار می داد؟ حمید بنی تمیم سرپرست قبلی فدراسیون کشتی که در دوره او این قانون به فدراسیون ابلاغ شده چرا در جریان این ماجرا نبوده و چرا این قانون را به مربیان تیم ملی ابلاغ نکرده است؟ اولین مقصر این ماجرا او بوده چرا که این نامه در دوره مدیریت او آمده و باید بلافاصله مربیان تیم ملی و سرپرست تیم را در جریان ماجرا می گذاشت. در همان روزهایی که این قانون به فدراسیون کشتی ابلاغ شده بود، قرار بود تیم ملی کشتی با دستور سرپرست وقت فدراسیون با تی شرت به مسابقات بین المللی اعزام شود که سرمربی تیم ملی مانع از آن شد. حتی برای مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم بدون گرمکن اعزام شد که این نشان دهنده عدم اطلاع مسولان فدراسیون کشتی از این قانون است. با این شرایط حالا این سوال را می توان پرسید که چرا مسوولان وقت فدراسیون از این موضوع بی اطلاع بودند و یا حداقل چرا این آیین نامه را جدی ندریافتد؟ شاید حواشی انتخابات بیش از اندازه وقت مسولان کشتی را گرفته بود که نتوانستند به دقت به این ماجرا رسیدگی کنند.

تیم ملی گرمکن نداشت

ممکن بود اتفاقی که برای محمد باقر یخشکی در ساساری ایتالیا رخ داد، برای رضا یزدانی در چین رخ بدهد اما مسولان برگزاری مسابقات خیلی پیگیر و خواهان اجرای قانون جدید

اتحادیه جهانی در آن مسابقات نبودند و گرنه باید با توجه به مدارکی که وجود دارد، مدال رضا یزدانی و برخی دیگر از کشتی گیران تیم ملی هم که برای مراسم توزیع مدال با تی شرت روی سکو حاضر شدند، پس گرفته می شد. یک اشتباه مدیریتی در دوره سرپرستی حمید بنی تمیم رخ داد که به بهانه صرفه جویی در هزینه ها، لباس تیم ملی را کم کردند و دیگر گرمکن به کشتی گیران تیم ملی نمی دادند و حالا می بینیم که این صرفه جویی چه پیامدهایی داشته است.

یعنی حتی اگر در ساساری هم مربیان تیم ملی می پذیرفتند که یخکشی باید گرمکن بپوشد، تیم ملی اصلا گرمکنی نداشته که در اختیار ورزشکاران قرار گیرد. البته این بار بحث مالی شنیده نمی شود و سرپرست تیم می گوید به خاطر گرما، گرمکن همراه کاروان ایران نبوده است!

بی خبری روابط بین الملل

نکته عجیب بعدی در مصاحبه هادی حبیبی است. سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات بین المللی ساساری عنوان نمود که با محمد ابراهیم امامی و سالار توکلی تماس گرفته تا از طریق آن ها از وجود این قانون مطلع شود. امامی که به عنوان ناظر اتحادیه جهانی در چند مسابقه بین المللی حضور داشته از این قانون بی اطلاع بوده و از همه مهمتر سالار توکلی هم که مدیر روابط بین الملل فدراسیون در آن زمان بوده از این قانون اظهار بی اطلاعی کرده است. چطور ممکن است که مدیر روابط بین الملل فدراسیون کشتی در جریان این نامه قرار نداشته باشد؟ سالار توکلی با حکم حمید بنی تمیم در اولین روزهای دی ماه سال 97 جای فرحناز پناهی زاده را گرفت. یعنی حدود 10 روز قبل از ابلاغ این آئین نامه به فدراسیون کشتی، توکلی به جای پناهی زاده مسئولیت گرفته و باید در جریان این آئین نامه قرار می گرفت. توکلی چند ماه بعد هم راهی کانادا شد و دوباره جای خود را به طور موقت به پناهی زاده داد و جالب است که از سوی هیچ کدام از این افراد، این قانون به مسوولان تیم های ملی ابلاغ نشده است.

در فدراسیون کشتی چه خبر است؟

یکی از ابتدایی ترین وظایف کمیته روابط بین الملل در کشتی و یا هر فدراسیون دیگر همین است که بلافاصله بعد از آمدن آئین نامه جدید از سوی نهاد جهانی آن را ترجمه کند و در اختیار مسولان فدراسیون قرار بدهد. حتما در ترجمه این آئین نامه کوتاهی اجرا شده است که حالا شاهد بی اطلاعی همه اعضای فدراسیون هستیم. با استناد به مصاحبه هادی حبیبی اصلا کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی در جریان این نامه قرار نداشته و این در حالی است که کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی کم هم کارمند ندارد اما متاسفانه این فدراسیون در ماه های گذشته بیش از اندازه درگیر اتفاقات انتخابات بوده و ظاهرا از موضوعات دیگر غافل شده است.

آیین نامه ای برای ایران

آیین نامه جدید اتحادیه جهانی در برگزاری مسابقات مختلف بین المللی کشتی که زیر نظر این اتحادیه هست، دارای 7 صفحه است و بندهای مختلفی دارد که فقط یکی از آن ها به حضور کشتی گیران در مراسم توزیع مدال با گرمکن مربوط است. این آیین نامه بندهای مهم و مختلف زیادی دارد که اگر به آن توجه نشود، حتما می تواند برای کشتی ایران دردسر ایجاد کند. فقط به یک بند دیگر از این آیین نامه می توان اشاره کرد و آن هم مربوط به نوع شادی کردن بعد از کسب مدال است که بر اساس این آئین نامه از این پس فقط کشتی گیرانی می توانند روی تشک خوشحالی کنند که مدال طلا کسب کرده باشند. به نظر می رسد باید این آئین نامه در روزهای آینده به طور کامل ترجمه کنند و آن را در اختیار مربیان و سرپست های تیم ملی قرار دهند. بسیاری از مواردی که در این آئین نامه وجود دارد فقط از کشتی ایران سر می زند و نوع نگارش آئین نامه به نحوی است که گویا فقط برای ایران نوشته شده است.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25495

به "آیین نامه ای که 5 ماه در کشتی خاک خورد ؟ ،فدراسیون بی خبر از قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه ای که 5 ماه در کشتی خاک خورد ؟ ،فدراسیون بی خبر از قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید