آموزش ساخت گل کاغذی تزیینی (3 مدل جذاب)

به گزارش مجله سرگرمی، از گل های کاغذی برای تزییناتی مثل دکوراسیون خانه، جعبه کادو و دسته گل می توانید استفاده کنید. ساخت گل کاغذی کاری ساده و دوست داشتنی است. در اینجا روش درست کردن سه مدل گل با کاغذ مدل رز آبی، محمدی و صد برگ یاد داده شده است.

آموزش ساخت گل کاغذی تزیینی (3 مدل جذاب)

خبرنگاران در این آموزش روش ساخت گل کاغذی در مدل های مختلف را با کاغذ ساده و کشی به شما می آموزد. با خواندن این مطلب و آشنا شدن با ساخت این مدل گل های کاغذی متوجه خواهید شد که درست کردن آنها سخت نیست و با کمی تمرین و ایده پردازی می توانید گل های تزیینی زیبایی درست کنید.

1- روش ساخت گل با کاغذ کشی

برای ساخت این گل کاغذی به کاغذ کشی صورتی و سبز، ساقه گل و چسب برق سبز نیاز دارید. ابتدا یک الگوی قلب بکشید و آن را روی کاغذ کشی قرار دهید و چند عدد از آن درست کنید. سپس یک الگوی برگ بکشید و حدود پنج برگ با آن درست کنید.

حالا گلبرگ ها را از وسط کمی بکشید و حالت برجسته به آن بدهید. بعد دو تا از ساقه های گل را کنار هم بگذارید و دور آن ها را چسب برق بپیچید.

گلبرگ اول را دور ساقه بپیچید و پایین آن را چسب بزنید. سپس گلبرگ بعدی را دور گلبرگ اول بپیچید و چسب بزنید و بالای آن را کمی باز کنید و به بیرون حالت دهید. تا چسباندن آخرین گلبرگ به همین ترتیب عمل کنید.

وقتی همه گلبرگ ها را چسباندید شروع کنید به چسباندن برگ ها، برای این کار باید برگ ها را طوری دور گل قرار بدهید که حدود دو سوم برگ روی گل قرار بگیرد و سپس پایین آن را با چسب به ساقه وصل کنید.

اکنون ساخت گل با کاغذ کشی تمام شد و گل زیبای شما آماده است.

هرچه تعداد برگ ها بیشتر باشد گل بزرگتر و زیباتر خواهد شد.

2- روش ساخت گل کاغذی صد برگ

برای درست کردن گل صد برگ کاغذی به چسب، دو یا سه کاغذ رنگی مختلف، دستگاه پانچ طرح دار و قیچی نیاز دارید.

می توانید به سادگی گلبرگ ها را با استفاده از دستگاه پانچ درست کنید و اگر این دستگاه را ندارید، الگوی گلبرگ ها را مثل تصویر زیر روی کاغذ بکشید و 5 عدد از گلبرگ بزرگ و 1 عدد از الگوهای دیگر درست کنید.

حالا باید روی هر پر گلبرگ دو خط تا مثل تصویر زیر درست کنید. وقتی همه گلبرگ ها را آماده کردید آنها را طوری روی هم قرار دهید که با گلبرگ زیری خود، در حد دو میلی متر فاصله داشته باشند.

بعد دو گلبرگ دیگری که درست کردید را روی گل قرار دهید و وسط گل را سوراخ کنید. سپس یک دکمه پرسی وسط گل بزنید تا گلبرگ ها به هم وصل شوند. اگر دکمه پرسی ندارید یک پونز در گل فرو کنید و در پشت گل به ته پونز یک تکه پاک کن کوچک وصل کنید.

اکنون ساخت گل کاغذی شیپوری شما به اتمام رسیده است و می توانید برای انواع تزیینات مثل تزیین و بسته بندی هدیه از آن استفاده کنید.

3- روش ساخت گل کاغذی مدل رز آبی

درست کردن این گل کاغذی زیبا ساده است. شما تنها به کاغذ رنگی آبی و چسب نیاز دارید. برای درست کردن گلبرگ ها می توانید از دستگاه پانچ طرح دار استفاده کنید و یا خودتان الگوی آن را روی کاغذ کشیده و به تعداد مورد نیاز برش بزنید.

حالا باید به گلبرگ ها حالت برجسته بدهید. برای این کار می توانید با قیچی آرام روی برگ ها بکشید تا کمی حالت برجسته پیدا کنند. بعد 5 عدد از گلبرگ ها را مثل تصویر زیر در کنارهم قرار داده و بچسبانید.

برای این بخش به 4 عدد گلبرگ نیاز دارید. ابتدا پایین گلبرگ ها یک برش کوچک بدهید بعد دو طرف برش خورده را کمی روی هم بیاورید و چسب بزنید تا حالت جمع شدن پیدا کنند. سپس آن ها را مثل مرحله قبل در کنار هم قرار دهید و روی گلبرگ های قبلی بچسبانید.

برای درست کردن ردیف بعدی به 3 گلبرگ نیاز دارید. این گلبرگ ها را نیز مثل مرحله قبل برش داده و بچسبانید و سر آن ها را کمی به بیرون حالت بدهید.

سپس گلبرگ ها را مثل تصویر زیر روی گل بچسبانید. برای درست کردن وسط گل باید دو الگو مثل مرحله 8 تصویر زیر درست کنید. بعد آن ها را از طول گرد کنید و روبروی هم داخل گل بچسبانید.

در مرحله آخر باید دو گلبرگ کمی کوچکتر از الگوی مرحله 8 درست کنید و آنها را به حالت بسته و نیمه بسته لوله کنید. بعد گلبرگ نیمه بسته را داخل گل چسبانده و گلبرگ بسته را داخل آن قرار دهید و بچسبانید.

اکنون گل رز کاغذی شما به زیبایی آماده شده است.

منبع: setare.com
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 129260

به "آموزش ساخت گل کاغذی تزیینی (3 مدل جذاب)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت گل کاغذی تزیینی (3 مدل جذاب)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید