آموزش ترشی فلفل خانگی با روشی آسان و فوری

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگارانـ ترشی ها ازجمله مخلفات خوشمزه ای هستند که در کنار وعده های غذایی سرو می شوند و تنوع بالایی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است؛ ولی بعضی از ترشی ها هستند که می توان مواد مورد استفاده آن ها را در همه فصول سال تهیه کرد. ترشی فلفل یکی از انواع ترشی های خوش عطر، خوشمزه، تند و پر هوادار است که با انواع فلفل سبز تهیه می گردد و طعم دلچسبی همراه با غذا خواهد داشت. این ترشی محبوب را علاوه بر اینکه در کنار غذا سرو می نمایند، در ترکیب بعضی سالادها، اردور ها و ساندویچ ها نیز استفاده می گردد.

آموزش ترشی فلفل خانگی با روشی آسان و فوری

به گزارش خبرنگاران، در این مطلب برآنیم تا طرز تهیه ترشی فلفل هالوپینو را با روشی بسیار آسان و بدون اتلاف وقت با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

مواد لازم برای تهیه ترشی فلفل

فلفل هالوپینو: 1 کیلو

سیر درشت: 10 حبه

سرکه قرمز: 2 لیوان

شکر: 6 قاشق سوپ خوری

نمک: 3 قاشق غذاخوری

آب جوش: 1 لیتر (4 لیوان)

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به فلفل

فلفل سبز سرشار از مواد مغذی و ویتامین c است که در تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی رگ های قلب، کنترل دیابت، پاک سازی ریه و افزایش اشتها نقش مهمی دارد. فلفل هالوپینو یکی از خوشمزه ترین نوع فلفل سبز است که طعم تند و طبع گرمی دارد و برای تهیه انواع ترشی گزینه بسیار مناسبی است. برای تهیه ترشی فلفل می توانید از هر نوع فلفل تند یا شیرین که مطابق ذائقه شما باشد، بهره ببرید.

نکات مربوط به سرکه

سرکه ها انواع گوناگونی دارند و برترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم تری نسبت به سرکه سفید دارد.

طرز تهیه ترشی فلفل

ابتدا فلفل ها را خوب بشویید و توی آبکش بریزید تا آب اضافی آن ها خارج گردد. سپس یک پارچه تمیز پهن کنید و فلفل ها را روی آن بریزید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند و نم و رطوبت نداشته باشند. فلفل ها را روی تخته کار بگذارید و با یاری یک چاقوی تیز سر آن ها را جدا کنید؛ سپس همه را به صورت حلقه ای برش بزنید. توجه داشته باشید که حلقه های فلفل نباید بیش از مقدار قطور یا بیش از حد نازک باشند. سیر را پوست کنید و به صورت حلقه ای برش بزنید؛ سپس شیشه های ترشی را که کاملا خشک و تمیز هستند، آماده کنید. حالا حلقه های فلفل را توی شیشه بریزید تا شیشه پر گردد و بین آن ها چند برش سیر بگذارید. در یک ظرف گود آب جوش، سرکه قرمز، نمک و شکر را باهم مخلوط کنید.

سپس مخلوط آب جوش و سرکه را توی شیشه و روی فلفل ها بریزید تا جایی که شیشه کاملا پر گردد و آب روی فلفل ها را بپوشاند. درب شیشه ها را نبندید تا آب جوش از حرارت بیافتد. در این فاصله یکی دوبار با یک قاشق به آرامی فلفل های توی شیشه را زیر و رو کنید. وقتی ترشی سرد شد و فلفل ها تغییر رنگ دادند، کمی دیگر از مخلوط آب و سرکه به شیشه اضافه کنید و سپس درب شیشه های ترشی را محکم ببندید. شیشه های ترشی را به مدت ده ساعت به صورت وارونه روی کابینت بگذارید تا هوای اضافی ترشی از شیشه خارج گردد. سپس شیشه های ترشی فلفل را به مدت یک تا دو هفته در جای خنک و بدون نور یا در یخچال بگذارید تا ترشی جا بیافتند و آماده برای خوردن گردد. نوش جان

نکاتی که باید در تهیه انواع ترشی رعایت کنید

1- ترشی را در ظرف شیشه ای بریزید. ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته اید، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می زند. در ظرف را هم محکم ببندید تا هوا نکشد. اگر هوا بکشد، ترشی خراب می گردد.

2- ترشی را حتماً در جای خنک به دور از نور خورشید و ترجیحاً در داخل یخچال نگهداری کنید.

3- در ریختن ادویه ترشی و نمک زیاده روی نکنید. برخی ها در تهیه ترشی به قدری ادویه را زیاد می ریزند که تمام مواد ترشی عطر و طعم اصلی خودشان را از دست می دهند.

4 ـ توجه داشته باشید که در شیشه ترشی نباید باد نموده و زنگ زده باشد.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

banoirane.ir: بانوی ایران | مجله خبری و ورزشی بانوان، مجله خانواده

منبع: فرارو
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 162652

به "آموزش ترشی فلفل خانگی با روشی آسان و فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ترشی فلفل خانگی با روشی آسان و فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید