آمازون از خودروی الکتریکی حمل کالای خود رونمایی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت آمازون از خودروی الکتریکی جدیدی رونمایی کرده که قرار است وظیفه حمل کالا را برای این شرکت بر عهده بگیرند.

آمازون از خودروی الکتریکی حمل کالای خود رونمایی کرد

آمازون که پیش از این روی خودروهای خودران هم سرمایه گذاری کرده بود، قصد دارد ناوگان کامیون های حمل بار خود را سبزتر کند. این شرکت از نخستین خودروی تحویل کالای الکتریکی خود رونمایی کرد؛ یک ون بزرگ که طی همکاری با استارتاپ ریویَن (Rivian) ساخته شده است.

همانند وانت کاملا برقی ریوین، این خودروی برقی تازه هم طراحی تمیز و البته عجیبی دارد. با چراغ های جلوی بزرگ و گرد که در پایین واقع شده است شاید بتوان شکل خودرو را شبیه سگی دانست که می داند کار اشتباهی را انجام داده است. در هر حال روشن است که طراحی این ون با خودروهای دیزلی عمومی حمل بار، تفاوت زیادی دارد.

در حالی که تجربه استارت آپ ریوین به شدت در نمای بیرونی و زیر کاپوت خودرو دیده می شود، نقش آمازون بر فضای داخلی بسیار محسوس است. علاوه بر سکوی انسانی برای مانور آسان درون خودرو، رانندگان سه سطح قفسه بندی، دیوارها و درهای تقویت شده برای امنیت بیشتر و دو نمایشگر در اختیار خواهند داشت که تصویر مجموعه ای از دوربین های 360 اطراف فن را نمایش می دهند.

رانندگان همچنین با درخواست از الکسا، دستیار صوتی آمازون، می توانند به روزرسانی هایی درباره جهت و آب وهوا دریافت کنند.

با توجه به تعهدهای آمازون برای کربن-خنثی شدن تا سال 2040 این شرکت قصد دارد تا سال 2022 تعداد 10000 خودروی الکتریکی در جاده ها داشته باشد. هرچند این به معنای تولید نشدن گازهای گلخانه ای نیست، بلکه آمازون می خواهد گازهای گلخانه ای که در جو رها کرده را جبران نماید.

این 10000 ون فقط بخشی از این تعهد هستند و آمازون در اواخر سال 2019 سفارش 100 هزار ون الکتریکی را به ریوین داده است. چند ماه بعد از آنکه بودجه ای 700 میلیون دلاری در اختیار این استارت آپ گذاشته بود. آمازون انتظار دارد تا سال 2030 تعداد 90 هزار ون برقی فعال داشته باشد.

در حالی که در ابتدا همکاری با ریوین منجر به سازگاری با محیط زیست شده است، اما آمازون در حال به طور فعال با سایر خودروسازان هم به منظور ساخت ناوگان خودروهای الکتریکی خود وارد مذاکره شده است. به طوری که فقط در ماه آگوست گذشته (مرداد) 1800 ون به مرسدس سفارش داده است.

  • ایرباس از طرح مفهومی هواپیماهای هیدروژنی خود رونمایی کرد

عکس کاور: طرح گرافیکی ون الکتریکی آمازون

Credit: Amazon

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114144

به "آمازون از خودروی الکتریکی حمل کالای خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون از خودروی الکتریکی حمل کالای خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید