شروع پروژه مشترک بنز و ب ام و
به گزارش مجله سرگرمی، هیچکدام از آن ها به تنهایی سرمایه کافی برای رویارویی با این شرکت های ثروتمند را ندارد و این تهدید مشترک باعث شده رقیبانی قدیمی مانند بنز و ب ام و را با یکدیگر متحد شوند.
در برابر تهدید مشترک
ب ام و و دایملر، مالک کارخانه مرسدس-بنز، برنامه مشترک خود را برای ساخت فن آوری های خودران شروع کردند. در این پروژه قرار است سیستم خودران ماشین در بزرگراه، پارک ماشین بدون احتیاج به راننده و بعضی سیستم های کمکی دیگر برای سطح چهار از فن آوری خودران ساخته گردد.
میزان خودران بودن ماشین در پنج سطح تعریف شده که در بالاترین سطح، ماشین کاملا بدون احتیاج به راننده حرکت خواهد نمود.
فن آوری خودرانی که اکنون در ماشین ها ارائه می گردد در سطح دو است. در این سطح، راننده حتی هنگام حرکت به صورت خودران هم باید هوشیار باشد. در سطح چهار، سیستم خودران می تواند در محدوده ای تعیین مانند بزرگراه یا بخشی از شهر کنترل ماشین را در دست گیرد.
دایملر و ب ام و می گویند فن آوری هایی که به صورت مشترک خواهند ساخت را از سال 2024 در محصولات خود استفاده خواهند کرد. دو شرکت پیش از این اعلام نموده بودند که برای ارائه خدمات کرایه ماشین هم با یکدیگر همکاری می نمایند.
خودروسازان در ساخت ماشین های خودران با شرکت های اینترنتی بزرگ مانند آلفابت، مالک گوگل و شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر رقابت می نمایند.
اولین مدل الکتریکی فولکس واگن دو ماه دیگر رونمایی می گردد
اتحاد آلمانی-آمریکایی
گزارش شده که تبادل نظر های فولکس واگن و فورد برای همکاری در ساخت ماشین های الکتریکی و خودران در مراحل پایانی است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.
رسانه ها از قول منابع مطلع اعلام نموده اند که براساس توافق دو کارخانه قرار است فورد از پلتفرم الکتریکی فولکس واگن برای محصولات بعدی خود استفاده کند. این پلتفرم با نام MEB مبنای ساخت ده ها مدل در گروه فولکس واگن است و اولین محصول آن دو ماه دیگر در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می گردد.
دو کارخانه همچنین قرار است به طور مشترک در یکی از شرکت های وابسته به فورد سرمایه گذاری نمایند که در حال توسعه فن آوری خودران است.
پیش از این فورد و فولکس واگن برای ساخت مشترک وانت قراردادی امضا نموده بودند.
جگوار برای ساخت موتور الکتریکی مدل های جدید خود با ب ام و همکاری می نماید
مرخصی یک ساله
جگوار هم زمان با توقف فراوری لوکس ترین مدل خود، اکس جی (XJ)، خاطرنشان کرد نسل بعدی این ماشین را با قوای محرکه الکتریکی به بازار عرضه خواهد نمود. مدل جدید که فراوری آن از سال آینده شروع خواهد شد، با ماشین های الکتریکی لوکس مانند تسلا، پورشه تایکان و آئودی ئی-ترون جی تی رقابت خواهد نمود.
جگوار از اولین خودروسازان لوکس بود که با معرفی مدل آی-پیس (I-Pace) به جمع فراورینمایندگان ماشین های الکتریکی پیوست.
مدل جدید جگوار XJ با تسلا مدل S. رقابت خواهد نمود
جگوار-لندروور اعلام نموده که از سال آینده همه مدل هایش را می توان با موتور الکتریکی سفارش داد. اکس جی اولین ماشین از مجموعه ای از مدل های الکتریکی است که بزرگترین خودروساز بریتانیا در چند سال آینده به بازار عرضه خواهد نمود.
برخلاف آی-پیس که توسط شرکت اتریشی ماگنا ساخته می گردد، مدل های الکتریکی آینده جگوار-لندروور در بریتانیا فراوری خواهد شد. به همین منظور، کارخانه این شرکت در بیرمنگام با ظرفیت فراوری 150 هزار دستگاه در سال بازسازی خواهد شد.
جگوار-لندروور هم زمان برای ساخت موتور های الکتریکی پروژه ای را با ب ام و شروع نموده است.
کارخانه بریتانیایی به خاطر کاهش فروش در چین و از رونق افتادن ماشین های دیزل ماه های سختی را پشت سر گذاشته است. جگوار-لندروور سال گذشته چهار میلیارد و 500 میلیون دلار ضرر کرد و ناگزیر به اخراج هزاران کارگر شد.
این شرکت امیدوار است با حرکت به سمت ساخت ماشین های الکتریکی دوباره راه خود را به سود دهی پیدا کند.
رنو کپچر برای اولین بار با موتور هیبرید-الکتریکی ساخته خواهد شد
سرباز کوچک رنو
وقتی رنو در سال 2013 نسل اول مدل کپچر را به بازار عرضه کرد، این ماشین تنها یک رقیب جدی داشت. اما شاسی بلند های کوچک در چند سال گذشته آنقدر محبوب شده اند که کارخانه فرانسوی نسل دوم کپچر را به بازاری می فرستد که دست کم دوازده رقیب جدی در آن حضور دارد.
مدل جدید کپچر هفته پیش معرفی گردید و قرار است فروش آن از زمستان شروع گردد. کپچر به طور کلی ظاهر محبوب خود را حفظ نموده و تنها نسبت به قبل بزرگ تر شده است. داخل ماشین، اما کاملا تغییر نموده و به تکنولوژی روز مجهز شده است.
نمایشگر 9.3 اینچی که به صورت عمودی روی داشبورد قرار داده شده، اکثر اطلاعات ماشین را در اختیار راننده قرار می دهد. به جای کیلومتر شمار آنالوگ هم یک نمایشگر دیجیتال قرار داده شده که راننده می تواند آن را به دلخواه تنظیم کند.
رنو برای اولین بار کپچر را با موتور هیبرید-الکتریکی هم می فروشد. ماشین با این موتور می تواند تا 45 کیلومتر را تنها با نیروی باتری حرکت کند.
کپچر در سال های گذشته پرفروش ترین شاسی بلند اروپا بود و فقط در چند ماه اول سال 2019 این عنوان را به فولکس واگن تی-راک واگذار کرد.
علاوه بر فولکس واگن، پژو 2008 و فورد پوما از مهم ترین رقیبان این ماشین است. تویوتا هم به زودی یک مدل جدید در این کلاس به بازار عرضه خواهد نمود.
منبع: فرادیدak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا
sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع