آدرس و مشخصات اماکن دیدنی شیراز

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از زیبا و پر آوازه ترین شهرهای ایران، شهر شیراز است که یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری بسیاری از توریست ها می باشد. شیراز و اصفهان فاصله چندانی با یکدیگر ندارند به همین دلیل در ایام مختلفی همچون ایام نوروزی اصفهانی ها با تهیه بلیط قطار اصفهان شیراز به این شهر سفر نموده و تعطیلات نوروزی خود را در این شهر می گذارنند.

آدرس و مشخصات اماکن دیدنی شیراز

شیراز قدمت بسیار زیادی دارد و جاذبه های تاریخی آن زبان زد تمام مردم ایران است. به جرعت و بدون اغراق می توان گفت که خانه های تاریخی که در شیراز وجود دارد، در هیچ کجای جهان یافت نمی گردد! اماکن تاریخی شیراز کم نیستند و با وجود شان عظمت و تاریخ کهن این شهر را به رخ می کشند.

شیراز مرکز استان فارس است و وجود جاذبه های تاریخی اش سبب شده اند تا این شهر همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی قرار بگیرد. جاذبه های تاریخی این شهر آنقدر زیاد است که گمان نمی کنیم در یک سفر بتوانید از تمامی آن ها دیدن نمایید!

باغ هایی سرسبز و زیبا که عطر بهار نارج درخت هایش آدم را مست می نمایدو همچنین وجود خانه هایی با معماری اصیل ایرانی آنقدر شما را غرق در خیال و رویا می نماید که ساعت و زمان و مکان را فراموش کنید و فقط از مناظری که پیش چشم های تان است لذت ببرید. در این قسمت از مطالب مستر بلیط قصد داریم به معرفی خاص ترین اماکن دیدنی شیراز بپردازیم در ادامه با ما همراه باشید.

بازار وکیل شیراز

اگر جزء آن دسته از آدم هایی هستید که سرتان برای ماجراجویی درد می نماید و عاشق خوشمزه گردی و گشت و گذار هم هستید، پس پیشنهاد می کنیم که حتما از بازار وکیل شیراز دیدن نمایید.

این بازار سنتی و قدیمی فقط جایی برای خرید نیست! این بازار جزء یکی از اماکن تاریخی شیراز هم به شمار می رود که قدمتی طولانی دارد. در این بازار می توانید علاوه بر تماشای تمامی قسمت های تاریخی اش، برای عزیزان تان سوغاتی های سنتی و دست ساز شیراز را تهیه کنید و از نزدیک با مردم خونگرم شیرازی صحبت کنید و در ارتباط باشید.

این بازار یکی از یادگاری های دوران حکومت کریم خان زند است و قدمت آن آنقدر طولانیست که در سال 1351 با شماره ثبت 924 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت جهانی رسیده است و همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیاری با تهیه بلیط هواپیما اصفهان شیراز به این شهر خوش آوازه سفر کنند.

این بازار از چندین قسمت تشکیل شده است که شامل مسجد، حمام، بازار و آب انبار می گردد و برای تماشای همه این قسمت ها باید حداقل یک روز خود را در این مکان صرف کنید.

نشانی: بعد از میدان شهرداری، شرق میدان شهدا

مسجد نصیر الملک شیراز

یکی از 10 مسجد زیبا در جهان، قطعا مسجد نصیر الملک شیراز است. زیبایی این مسجد زبان زد خاص وعام است و حتی اگر ده ها صفحه از زیبایی آن بنویسیم باز هم نمی توان آن را به خوبی وصف کرد و باید حتما از نزدیک تماشایش کنید.

فضای داخلی با کاشی های زیبای رنگی تزیین شده است و درها و پنجره ها با شیشه های رنگی مزین شده اند. مسجد نصیرالملک را با عنوان مسجد صورتی ایران هم می شناسند.

اگر عکاس هستید و یا به عکاسی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که در بازید از این مسجد، دوربین عکاسی خود را از قلم نیاندازید. مسجد نصیر الملک یک سوژه بسیار ناب برای عکاسی است.

هنگامی که قصد ورود به این بنا را دارید اولین چیزی که توجه تان را جلب خواهد نمود، درهای چوبی بزرگ و قدیمی هستند که با تمام سادگی شان باز هم جذاب اند. قسمت هایی از این بنا با کاشی هایی با طرح سنتی همچون گل سرخ و زنبق تزیین شده است.

یکی از شگفت انگیز ترین قسمت های این مسجد ستون ها و شبستانی است که در ضلع غربی واقع شده است و بر روی دیواره های آن سنگتراشی انجام شده که می توان گفت یکی از منحصر به فرد ترین نوع معماری در زوران قاجار ها است.

نشانی: جنوب خیابان لطفعلی خان زند، نزدیک شاه چراغ، کوچه نصیر الملک

باغ دلگشا شیراز

یکی دیگر از اماکن گردشگری شیراز که بسیار هم تاریخی و پر قدمت است، باغ دلگشای شیراز می باشد. این باغ تاریخ بسیار متنوعی را که در دوره های حکومتی مختلف وجود داشته، به خود دیده است.

معماری بنایی که داخل باغ وجود دارد الهام گرفته از سبک معماری ساسانیان است. خانواده قوام الملک در زمان حکوت قاجارها در این باغ زندگی می کردند. در این باغ می توان اولین کلاه فرنگی ایران را که به ثبت هم رسیده است تماشا کرد.

گچبری ها، هنر زیبای منبت کاری و معرق کاری، رنگ روغن و نقاشی های نفیسی که با طرح گل و درخت نارنج و.. هستند، همگی جزء زیباترین قسمت های این باغ می باشند که تماشای شان چشمان آدم را سیر نمی نماید.

نشانی: شمال شرقی شیراز، در راستا آرامگاه سعدی

تخت جمشید شیراز

مگر می گردد کسی تخت جمشید را نشناسد؟ اصلا مگر می گردد به شیراز فکر کرد و اولین چیزی که متصور شد تخت جمشید نباشد؟ این جاذبه گردشگری آنقدر محبوب است که بسیاری از گردشگران با خرید بلیط اتوبوس اصفهان شیراز به این شهر سفر می کنند تا از آن دیدن کنند.

تخت جمشید دارای 125 هزار متر مبع مساحت است. این بنا به دستور داریوش یکی از شاهان هخامنشی ساخته شده است. پیشنهاد می کنیم که در سفر به شیراز حتما از تخت جمشید دیدن کنید.

نشانی: 57 کیلومتری شیراز در راستا مرودشت

ارگ کریمخانی شیراز

این بنا یکی از مهم ترین بناهایی است که در دوران حکومتی زندیه وجود داشته و در گذشته وکیل الرعایا در آن سکونت داشته است. این بنا در طی دوره های مختلف حکومتی مورد استفاده قرار گرفته است و در بیشتر مواقع هم از آن بهعنوان زندان استفاده نموده اند.

ارگ کریمخانی بسیار با شکوه است و در داخل آن پر از وسایل نفیس و قدیمی می باشد. باغچه ها، آبنماهای زیبا و فواره ای، اتاق هایی که به نقاشی های نفیس مزین شده اند، ایوان های قدیمی و باشکوهو حمامی اختصاصی از جمله قسمت های مختلف این بنا هستند که می توانید از آن ها دیدن کنید.

نشانی: خیابان کریمخان زند

سعدیه شیراز

پس از تخت جمشید دومین جاذبه گردشگری مهم و معروف شیراز که نمادش همچون امضایی مهم برای این شهر محسوب می گردد، آرامگاه سعدی است. این آرامگاه جزء اولین آرامگاه های غیر مذهبی در ایران می باشد.

سعدیه شیراز در سال 1353 به عنوان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ایران به ثبت ملی رسیده است. سبک معماری سعدیه تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است که در بیشتر کتب تاریخی از آن به عنوان باغ مزار یاد شده است.

نشانی: شمال شرق شیراز، میدان بوستان

خرید بلیط لحظه آخری چند سالی هست که تبدیل به شیوه رایج خرید بلیط هواپیما در بین مسافران شده است. اگر شما از آن دسته…

بسیاری از افراد برای خرید بلیط هواپیمای به دنبال بهترین راه و روش برای خرید بلیط ارزان قیمت و مناسب هستند. چطور می توان بلیط مناسب…

کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر اما پیشرفته و زیبا است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است به طوری که هشتمین…

امروزه اتوبوس ها برای سفر به هر مقصدی بهترین انتخابی هستند که می توانید داشته باشید. ممکن است بعضی از شهرها دارای خط راه آهن و یا فرودگاه…

شاید تصور کنید به محض اینکه از ایران خارج شوید؛ در هر کشور و شهری به اینترنت پرسرعت و وای فای رایگان دسترسی دارید. این طور نیست…

وارد فصل تابستان شدیم. حتما برای خودتان برنامه یک سفر را چیدید و می خواهید سال جاری تابستان به مسافرت بروید. هنگامی که از خانه دور می شویم؛…

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65957

به "آدرس و مشخصات اماکن دیدنی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس و مشخصات اماکن دیدنی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید