9 استراتژی رقابتی در فرایند سئو

به گزارش مجله سرگرمی، محتوا در بهبود استراتژی های سئو بسیار تأثیرگذار است، به طوری که ارائه یک محتوای جالب و قدرتمند در وب سایت و رسانه های اجتماعی، مخاطبان زیادی را به سوی شما جلب خواهد نمود.

9 استراتژی رقابتی در فرایند سئو

استراتژی های سئو ممکن است در وهله اول مفاهیمی ناآشنا و غریب به نظر برسند، مفاهیمی که گویی به یک زبان خارجی نوشته شده اند؛

به طوری که عبارت بهینه سازی موتورهای جستجو در دل بسیاری از صاحبان کسب وکارهای نوین، ترس ایجاد می نماید. این در حالی است که عبارت سئو به آن ترسناکی که به نظر می رسد نیست؛

بلکه استراتژی های سئویی دارد که با رعایت آنها می توان به سادگی یک حضور آنلاین مناسب را برای کسب وکارها ایجاد کرد.

اگر کسب وکار خود را در فضای دیجیتال گسترش داده اید، چطور می توانید بفهمید که مشتریان در صورت احتیاج به استارتاپ شما دسترسی پیدا نموده و از خدماتتان استفاده می نمایند یا خیر؟ یا بهترین راه چاره برای مقاومت استارتاپ شما در کنار سایر رقبای آنلاینی که وجود دارند، چیست؟

بی شک پاسخ سوالاتی از این دست، در گرو آشنایی با مفاهیم سئو و رعایت کردن آنهاست. بر این اساس اگر 9 مورد زیر را در استراتژی های سئو رعایت کنید، قطعا می توانید در فضای رقابتی به شدت آنلاین عصر حاضر، به مشتریان خود دست پیدا نموده و صندلی خود را به عنوان یک کسب وکار نوپا تثبیت کنید.

1-انجام حسابرسی سئو

برای ایجاد یک استراتژی پیروز در فرایند سئو، قبل از هر چیز باید بدانید در کجا ایستاده اید، یعنی کسب وکار شما در چه شرایطی قرار گرفته است و رسیدن به این مهم نیز به وسیله حسابرسی سئو (SEO Audit) امکان پذیر است.

این مرحله یکی از مراحل مهم در ایجاد استراتژی های سئو به شمار می رود، زیرا باعث درک اساسی از کسب وکارتان شده و می توانید بهترین صندلی را برای بهبود آن پیدا کنید.

یک حسابرس سئو مانند یک نقشه راه عمل نموده و نکات زیادی را مانند اینکه آیا طراحی سایت شما کاربرپسند است یا خیر، لینک ها به درستی کار می نمایند یا خیر و … درباره شرایط سئو گوشزد می نماید.

2- انتخاب کلمات کلیدی درست

شاید کلمات کلیدی در ظاهر پیچیده به نظر برسند، اما آنها ساده هستند، آنها کلمات و عبارات ساده ای هستند که مشتریان بالقوه هر کسب وکاری برای محصولات و خدمات مورد احتیاج خود در فضای آنلاین جستجو می نمایند.

انتخاب کلمات کلیدی درست از این نظر اهمیت دارد که فرایند پیدا کردن وب سایت شما را برای موتورهای جستجو راحت تر می نمایند و موتورهای جستجو نیز اطلاعات مربوط به کسب وکار شما را به جستجوگران تحویل می دهند.

در انتخاب کلمات کلیدی باید سه عنصر ارتباط، تقاضا و رقابت را در نظر گرفت. به وسیله برقراری ارتباط با مخاطبان بالقوه می توان کلمات کلیدی مورد تقاضای آنها را پیش بینی کرد و با توجه به فضای رقابتی با دیگر وب سایت های نزدیک، یک رویکرد رقابتی را برای کسب رتبه بالاتر سئو اتخاذ کرد.

انتخاب کلمات کلیدی که رقابت کمتری دارند، امکان بالا بردن نتایج جستجوی وب سایت و قرار دریافت در رتبه های بالاتر را فراهم می نماید.

از طرف دیگر به منظور بهبود کلمات کلیدی، باید هر سه نوع نمونه کلمات کلیدی کوتاه، کلمات کلیدی بلند و کلمات کلیدی محلی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

انتخاب کلمات کلیدی محلی مشتریانی را که در نزدیکی شما هستند راحت تر به سوی شما راهنمایی می نماید.

کلمات کلیدی طولانی یا (دم بلند) عبارات 3 تا 5 کلمه ای هستند و در مقابل آنها، کلمات کلید دم کوتاه قرار گرفته است که تعداد کلمات کمتری دارند.

اگرچه نرخ جستجوی کلمات کلیدی کوتاه بیشتر است، اما رقابت آنها نیز بالاتر است و رتبه وب سایت را پایین می آورند. بنابراین بهتر است از هر دو گروه این کلمات کلیدی بهره ببرید.

یکی از موارد دیگری که باید در انتخاب کلمات کلیدی مد نظر داشته باشید، توجه به جستجوی صوتی کلمات کلیدی است که امروزه بین کاربران باب شده است و بسیاری از افراد ترجیح می دهند ار دستیارهای صوتی برای جستجوی خود استفاده نمایند.

از آنجایی که شیوه و نوع صحبت کردن افراد متفاوت است، کلمات کلیدی صوتی نیز متفاوت بوده و باید با دقت بیشتری انتخاب شوند؛ ضمن اینکه عموما جستجوی صوتی در قالب کلمات کلیدی طولانی و به صورت سؤال ارائه می گردد.

3- فراوری محتوای عالی

هر اندازه که انتخاب درست کلمات کلیدی باعث راه یافتن جستجوگران به یک وب سایت می گردد، ارائه یک محتوای عالی آنها را در وب سایت مذکور نگه خواهد داشت.

بنابراین باید محتوایی به کاربران ارائه گردد که به احتیاجهای آنها را پوشش داده و به سؤالات احتمالی آنها پاسخ دهد.

یک محتوای عالی باید برای مسائل کاربران راه چاره های کاربردی ارائه داده و اطلاعات بیشتری درباره سرویس و محصول مورد نظر آنها بدهد.

محتوا در بهبود استراتژی های سئو بسیار تأثیرگذار است، به طوری که ارائه یک محتوای جالب و قدرتمند در وب سایت و رسانه های اجتماعی، مخاطبان زیادی را به سوی شما جلب خواهد نمود.

فقط کافی است محتوای خود را جذاب کنید و از آن پس مخاطبان شما بقیه کارها را انجام می دهند.

4- موبایل پسند باشید

خواه این نکته را بپذیرید و خواه نپذیرید، گوشی های هوشمند آمدند که بمانند و امروزه بسیاری از کاربران اینترنت به وسیله گوشی های هوشمند خود به دنیای دیجیتال متصل می شوند.

آنالیز ها نشان می دهند تعداد کاربران گوشی های هوشمند تا امسال به 4.7 میلیارد نفر خواهد رسید که می توانید نمودار رشد آن را در فاصله سال های 2015 تا 2020 در جدول شماره یک ببینید.

بنابراین یکی از نکات مهمی که در فرایند سئو باید به آن توجه کنید، بهینه سازی وب سایت تان برای گوشی های هوشمند است، زیرا در فضای رقابتی کنونی که نیمی از کل ترافیک جهانی به دستگاه های تلفن همراه منتسب است، به نظر می رسد نادیده دریافت این دستگاه ها غیرعاقلانه باشد.

5- بک لینک بسازید

لینک های برگشتی، پیوندهای قابل کلیکی هستند که در سایت ها حضور دارند و به سایت های دیگر ارجاع می دهند، بنابراین هنگامی که یکی از منابع قابل اعتماد، به وب سایت شما بک لینک بدهد، این فرایند می تواند در فرایند رتبه بندی سایت تان تأثیر زیادی داشته باشد.

به طور مشابه نیز هرگاه لینک هایی را در سایت خود قرار می دهید که به سایت های معتبر و مرتبط با محتوای ارائه شده توسط شما ارجاع می دهند، استراتژی سئو را بهبود می بخشید.

بر این اساس بخشی از استراتژی هر وب سایتی باید شامل دسترسی به سایت های معتبر و همکاری با آنها برای ایجاد لینک های سودمند متقابل باشد.

6- دریافت گواهینامه SSL

این گواهینامه که مخفف Secure Socket Layer به معنای لایه امنیتی محافظ است، اطلاعات بین کاربر و سرور را کدگذاری نموده و از سرقت و هک شدن اطلاعات جلوگیری می نماید.

شکی نیست که مشتریان به امینیت سایبری بیش از گذشته اهمیت می دهند و نگران به خطر افتادن داده های خود هستند.

بر این اساس کاربران نسبت به وب سایتی که به نظر امن نمی رسد، مردد هستند و بر این اساس دریافت گواهینامه مذکور می تواند در جلب اعتماد مشتریان و افزایش ترافیک وب سایت یاری کند.

از جمله مزایای این گواهینامه این است که به اعتبار وب سایت شما اضافه می نماید، ضمن اینکه به موتورهای جستجو و مشتریان نیز سیگنال هایی را مبنی بر این وب سایت شما قانونی است، ارسال می نماید.

7- استفاده از نشانه گذاری Schema

یکی از قدرتمند ترین راهکارها جهت بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو، به وسیله نشانه گذاری Schema است.

این زبان نشانه گذاری، شامل کدهایی می گردد که جزئیات یک وب سایت را تعریف می نمایند و به وسیله این نشانه ها می توان یک سری توضیحات در خصوص بخش های مختلف سایت به موتورهای جستجو ارائه داد.

بر این اساس موتورهای جستجو می توانند به وسیله نشانه گذاری Schema مهم ترین اطلاعات وب سایت تان را به مشتریان ارائه دهند.

همچنین موتورهای جستجو به وسیله این نشانه گذاری ها متوجه می شوند چه اطلاعاتی برای مشتریان مهم است و بر همین اساس نیز اطلاعات مذکور مستقیما در نتایج جستجو نشان داده می گردد.

8- URL سئوپسند

شاید در وهله اول اینطور تصور گردد که URL ها یک عامل ساده و ناچیز در استراتژی های سئو به شمار می فرایند، اما واقعیت این است که همین فاکتور به ظاهر کوچک و ساده، می تواند نقش مؤثری در فرایند بهینه سازی موتورهای جستجو ایفا نموده و در فضای رقابتی اینترنت، رتبه سایت شما را بالاتر ببرد.

URL همان نشانی وب است و برای بهینه سازی این نشانی اینترنتی بهتر است از به کار بردن URL های خیلی طولانی که حاوی حروف و اعداد تصادفی هستند، خودداری کنید؛

زیرا نه تنها به رتبه وب سایت شما آسیب می زند، بلکه باعث انصراف مشتریان بالقوه جهت بازدید از وب سایت تان نیز می گردد.

یک URL مناسب در درجه اول باید ساده بوده و در گام بعدی نیز این ایده را به کاربر ارائه دهد که چه محتوایی را از صفحه انتظار داشته باشد.

بر این اساس انتخاب حروف و اعداد رندمی و عجیب و غریب که هیچ معنایی ندارند، نمی تواند یک نکته مثبت در فرایند بهینه سازی موتورهای جستجو جهت یافتن یک وب سایت باشد.

9- دنبال کردن پیشرفت خود

بیایید با یکدیگر صادق باشیم، اگر شما به دنبال پیشرفت کسب وکارتان در فضای وب نیستید دیگر لزومی ندارد برای بهبود استراتژی سئو وقت بگذارید!

بر همین اساس نیز باید به منظور بهینه سازی استراتژی های سئوی خود، یک گزارش پیشرفت دوره ای و مداوم را تهیه کنید که در فواصل زمانی منظم، نحوه پیروزیت وب سایت تان را در رابطه با بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه دهد.

برای این منظور نیز ابزارهای زیادی وجود دارند که می توانید به وسیله آنها پیشرفت فرایند سئوی خود را دنبال کنید.

با پیگیری فرایند تکامل وب سایت تان می توانید به پیروزیت کوشش های استراتژی سئوی خود مانند موارد زیر دست پیدا کنید که قطعا در مشخص استراتژی های بعدی مؤثر خواهند بود:

  • کنترل بهبود رتبه موتور جستجو برای کلمات کلیدی مختلف
  • مشاهده افزایش و کاهش ترافیک وب سایت
  • آنالیز حضور وب سایت در فضای رقابتی
  • شناخت بهترین محتوای ارائه شده و یاری به تدوین استراتژی های محتوا

در سرانجام گفتنی است که استراتژی های سئو قوانین ثابت و ایستایی ندارند و نباید تصور کنیم که 9 مورد مذکور حجت را در فرایند بهینه سازی موتورهای جستجو تمام می نمایند؛

بلکه استراتژی سئو یک چشم انداز همیشه در تغییر است و همیشه تکنیک ها و ابزارهای جدیدی ایجاد می شوند که می توانند در فرایند بهبود سئو مؤثر باشند. بنابراین ضمن رعایت موارد فوق، باید به روز بوده و از راهکارهای جدیدتر غافل نبود.

از قلم نیاندازید که یک استراتژی خوب سئو، چیزی فراتر از کلمات کلیدی است و برای بهبود رتبه سایت خود در فضای رقابتی امروز و حضور بیشتر کاربران در وب سایت تان باید به طور موازی از تمام استراتژی های مربوط به این حوزه بهره ببرید.

datapad.ir: دیتاپد | مجله فناوری و تخصصی رایانه

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 84926

به "9 استراتژی رقابتی در فرایند سئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 استراتژی رقابتی در فرایند سئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید