709 هزار و 273 خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/مازندران مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: 709 هزار و 273 خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند و مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت حمایت معیشتی تا 30 دی ماه تمدید شده است.

709 هزار و 273 خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند

کامران اصغری صبح امروز دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و همچنین شورای هماهنگی روابط عمومی و حراست های ذیل این شورا که با حضور مدیران عضو شورا، مسئولان روابط عمومی، حراست دستگاه های عضو شورا و رسول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران و ابوعلی مهدی زاده مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به میزبانی بانک توسعه تعاون استان برگزار گردید، اظهار کرد: در این جلسه به آنالیز شرایط سبد حمایت معیشتی در استان، پیگیری مصوبات این شورا و برررسی فرایند پزشک خانواده شهری پرداخته شده است.

وی توضیح داد: 95 درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجرایی شده است و تنها استانی هستیم که طبق ارزیابی های انجام شده از مرکز، جلسات این شورا به صورت مرتب و با دستور کار دقیق اجرا می گردد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه سبد حمایتی خانوارها از آبان ماه شروع شده است، اعلام نمود: یاری های خوبی از سوی دولت به همه افراد مشمول سبد حمایتی به تدریج پرداخت خواهد شد.

اصغری گفت: با توجه به توزیع مرحله اول بسته حمایتی دولت در آبان ماه امسال، مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت حمایت معیشتی تمدید شده است.

وی با اعلام اینکه مهلت ثبت نام متقاضیان دریافت یاری حمایت معیشتی تا 30 دی ماه تمدید شد، اضافه کرد: افرادی که در لیست یارانه بگیران نیستند و متقاضی دریافت یاری حمایت معیشتی هستند می توانند تا 30 دی ماه برای ثبت درخواست خود به سایت حمایت hemayet مراجعه نمایند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تعداد یارانه بگیر در استان را یک میلیون و 32 هزار و 911 خانوار شامل 2 میلیون و 15 هزار و 5 نفر اعلام نمود و ادامه داد: 709 هزار و 273 خانوار(68.7 درصد) مشمول دریافت بسته حمایتی در استان هستند.

رشد 12 درصدی بانک توسعه تعاون در مازندران

رئوف احمدی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به مسئولان و مهمانان، با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون در استان دارای 22 شعبه است، اظهار کرد: منابع این بانک در استان به 3 هزار و 589 میلیارد ریال رسیده است که شاهد رشد 12 درصدی منابع این بانک هستیم.

وی با اشاره به اینکه از محل منابع داخلی 3 هزار و 740 فقره به میزان هزار و 214 میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است، توضیح داد: از محل تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه که 108 میلیارد رسال اعتبار داشته ایم 323 فقزه تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون مازندران اضافه کرد: در سیل امسال در استان 873 فقره به میزان 75 میلیارد ریال به خسارت دیدگان سیل پرداخت شد.

احمدی اعلام کرد: در حوزه اشتغال روستایی 860 میلیارد ریال سهمیه ما بوده که 665 فقره به میزان 720 میلیارد ریال پرداخت شد که 44 درصدر در حوزه اشتغال فراگیر محقق شده است.

وی گفت: در بخش رونق فراوری برای 6 فقره 110 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و در بخش های حوزه کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی تکلیفی پرداخت تسهیلات داریم.

مشارکت 12 هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در مازندران

رسول ظفرمند مدیر کل بیمه سلامت مازندران نیز در این جلسه جزئیات اجرای پزشک خانواده شهری در استان را تشریح کرد و خواهان همکاری همه مسئولان و مردم در این طرح شد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت به پزشکان خانواده شهری در استان به روز شده است، گفت: امیدواریم با استمرار طرح پزشک خانواده شهری به نقطه مطلوب برسیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه قابلیت های پزشک خانواده شهری خیلی مهم است و همه باید در اجرای این طرح یاری نمایند، توضیح داد: مازندران در شناسایی بیماری فشار خون و دیابت در کشور در رتبه نخست قرار گرفته است.

ظفرمند ادامه داد: تا به امروز 12 هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی در استان مازندران مشارکت کردند.

وی اعلام کرد: طرح پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از 13 آبان ماه امسال در سراسر کشور شروع شد که بر این اساس تمامی متقاضیان فاقد پوشش بیمه درمان از تاریخ یاد شده به مدت 6 ماه می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران اظهار کرد: از تمامی افراد فاقد پوشش بیمه درمان درخواست می کنیم هرچه سریعتر در فرصت باقی مانده نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام کرده تا از تسهیلات یارانه بیمه سلامت بهره مند شوند.

اختصاص 100 سهمیه کارگران ساختمانی به شهرهای نور و محمودآباد

سید علی اصغر محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از اختصاص 100 سهمیه کارگران ساختمانی به شهرهای نور و محمودآبادخبر داد و گفت: این یکی از مصوبات جلسه گذشته شورای هماهنگی تعاون استان بوده که با پیگیری انجام شده محقق شد.

جمال باقری سرپرست بهزیستی مازندران نیز در این جلسه آخرین شرایط مناسب سازی معابر و ادارات استان برای معلولان را تشریح کرد و اضافه کرد: تا انتها امسال ارزیابی عملکرد دستگاه ها در حوزه مناسب سازی اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67181

به "709 هزار و 273 خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "709 هزار و 273 خانوار در مازندران یارانه حمایتی دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید