5G را فراموش کنید؛ شاید مگ سیف مهم ترین دلیل خرید آیفون 12 باشد

به گزارش مجله سرگرمی، اپل 5G را بزرگ ترین ویژگی آیفون 12 معرفی کرد تا همه نگاه ها به سوی نسل جدید ارتباطات موبایل معطوف شود اما شاید ویژگی MagSafe برگ برنده آیفون های جدید باشد.

5G را فراموش کنید؛ شاید مگ سیف مهم ترین دلیل خرید آیفون 12 باشد

غیر از بحث اینکه MagSafe می تواند باعث برچیده شدن هر نوع درگاهی در آیفون شود و آیفون های آینده به شارژ بی سیم مغناطیسی مجهز شوند؛ این ویژگی دستاوردهای بزرگ تری هم دارد.

سال ها است از انواع کاورها و کیس ها برای گوشی های تلفن همراه خود و سایر گجت ها استفاده می کنیم. کاورها به نوعی شخصیت ما را نشان می دهند و منعکس کننده روحیه ما هستند. به هر چیزی آویزان می شویم تا ظاهری متفاوت برای گوشی ها و به ویژه آیفون ها بسازیم.

اخیرا، اپل به کاربران iOS 14 اجازه داده است صفحه خانگی خود را با انواع آیکون های اپلیکیشن ها و ویجت ها سفارشی سازی کنند. نوجوانان به سختی در تلاش هستند با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Animal Crossing و Harry Potter و Star Wars و Marvel و Twilight و دیگر اپ ها، یک پوسته جدید برای خودشان بسازند.

هرچند اپلیکیشن هایی مانند Widgetsmith ظهور پیدا کردند ولی هنوز بسکمک از کاربران تمایلی به دستکاری صفحه خانگی خود ندارند.

جذابیت های مگ سیف

همه این داستان ها برای پیش از معرفی MagSafe در آیفون 12 است. حالا با مگ سیف، شخصی سازی آیفون 12 ساده تر از گذشته شده و پیش بینی می شود یک انقلاب بزرگ در اکسسوری های اپل به وجود بیاورد. چون با آهن ربا، در کسری از ثانیه هر چیزی می تواند به آیفون شما بچسبد.

با مگ سیف متوجه می شوید تعویض قاب گوشی چقدر آسان می شود و شاید هر روز صبح یا شب پیش از رفتن به میهمانی یک کاور جدید را امتحان کنید. کاورهای قدیمی که دارای لبه ها و پنجه هایی برای دریافت گوشی بودند؛ کنار گذاشته می شوند تا زیبایی آیفون بیشتر نمایان شود.

به علاوه، کاورهای قدیمی به لبه های آیفون و ماژول های دوربین فشار وارد می کردند و باعث آسیب دیدن این بخش های گران قیمت دستگاه می شدند. مجبور بودیم کلیدهای کناری را بیش از حد فشار دهیم؛ چون کاور روی آن ها باعث می شد با کمترین تماس کار نکنند.

کاورهای مک سیف تمام این دردسرها را خاتمه می دهند و قابلیت شارژ مگ سیف هم می تواند با دستگاه های جانبی سازگاری بیشتری به وجود بیاورد تا به صورت همزمان از چندین اکسسوری مبتنی بر مگ سیف استفاده کنید.

آیا تا به حال مجبور شدید یک قاب را بردارید یا با قاب دیگری تعویض کنید؛ چون مانع از شارژ بی سیم می شوند یا اجازه نمی دادند برق به صورت قابل اعتمادی عبور کند؟ مجبور شدید یک صفحه فلزی را بین قاب گوشی و خود موبایل قرار دهید تا به خوبی روی داگ خودرو متصل شود؟

هر چیزی را به آیفون بچسبانید

برخی کاربران هم سراغ قاب های مخصوصی می فرایند که فضاهای اضافی برای قرار دادن کارت اعتباری و چیزهای دیگر دارند. قاب هایی که بسیار بدقواره و زشت هستند و گوشی موبایل گران قیمت اپل را بد جلوه می دهند.

فناوری مگ سیف اپل به نوعی شارژ بی سیم و قاب محافظ گوشی ها را در هم ادغام می کند. قاب های آیفون نسل بعدی دیگر اختلالی در کار شارژ بی سیم به وجود نمی آورند و طوری طراحی شدند که به راحتی از گوشی جدا شوند.

به صورت تئوری، در آینده می توان آیفون را مستقیم به داگ خودرو وصل کرد و دیگر نیازی به خرید قاب اضافه نیست. دیگری خبری از قرار دادن صفحه فلزی بین قاب گوشی و آیفون نیست و به جای خرید یک داگ شارژ بی سیم بزرگ و زشت، کافی است یک پایه نگهدارنده برای کابل مگ سیف بخریم.

اصلا بیایید ذهن خود را از قاب محافظ آیفون فراتر ببریم و به انواع اکسسوری ها سازگار با مگ سیف فکر کنیم. مثلا، لرزش گیر موبایل Osmo Mobile 4 شرکت DJI دارای پایه های مغناطیسی جداشونده است تا در کمترین زمان ممکن از گوشی موبایل جدا شود اما باز هم نصب و جداسازی آن از گوشی وقت گیر است. حالا، تصور کنید می توانید پایه Osmo را به طور مستقیم به آیفون وصل کنید و دیگر نیازی به پایه ندارید!

به این فکر کنید که دیگر نیازی نیست قاب های افزایش دهنده باتری آیفون بخرید؛ بلکه می توانید یک باتری مغناطیسی را به صورت مستقیم به پشت آیفون وصل کنید.

از همین الان، شرکت ها می توانند به صدها گجت و ماژول مغناطیسی فکر کنند که به طور مستقیم به گوشی آیفون وصل می شود؛ از انواع باتری ها و شارژرهای بی سیم یا اکسسوری هایی که هم جذابیت آیفون را افزایش داده و هم کارایی را بهبود می دهند.

چالش های مگ سیف

همه این قابلیت ها به قدرت گیرندگی و آهن ربایی مگ سیف آیفون 12 وابسته هستند. اگر مگ سیف نتواند این تجهیزات را محکم بگیرد و قدرت کافی برای جدا نشدن آن ها از بدنه آیفون نداشته باشد؛ هیچ استقبالی از این ویژگی و اکسسوری های آن در بازار نمی شود.

تصور کنید در حین رانندگی، آیفون 12 هزار دلاری شما سر یک پیچ تند از داگ مغناطیسی خودرو جدا شده و به گوشه ای از ماشین پرت شود.

چالش دیگر مگ سیف و اپل، توسعه اپلیکیشن ها و ساخت اکسسوری هایی برای این اکوسیستم است؛ به طوری که معتبر و رسمی باشند و اپل آن ها را مجاز بشمارد.

آهن رباها، تجهیزاتی هستند که مالکیت معنوی آن ها متعلق به اپل نیست. استاندارد شارژ بی سیم Qi تحت کنترل و نظارت اپل نیست و قابل تصور است که شرکت های زیادی اقدام به ساخت قاب و تجهیزات جانبی برای مگ سیف کنند ولی آیا با قوانین سخت گیرانه و انحصارطلبانه اپل کنار می آیند؟

اپل در تبلیغات ویدئویی خود نشان داده به دنبال روش هایی برای شناسایی تجهیزات رسمی است. به علاوه، در مگ سیف، بالاترین سرعت شارژ تنها به کمک پدهای شارژ رسمی میسر خواهد بود.

به هر حال، فناوری مگ سیف آیفون 12 شروع یک عصر جدید برای اکوسیستم تجهیزات جانبی اپل است. شخصی سازی آیفون ها را بسیار راحت می کند و شارژ آیفون در هنگام خواب ساده تر می شود.

با این مفروضات است که خرید آیفون های 12 معقول به نظر می رسد و مگ سیف را به ویژگی بسیار جذاب و هیجان انگیز برای کاربران تبدیل می کند تا 5G به سایه برود. همه گوشی های موبایل دنیا کمی زودتر یا دیگر به 5G مجهز می شوند و دارای پردازنده های سریع تر خواهند بود؛ ولی کدام اکوسیستم گوشی های اندرویدی می توان جایگزین تجهیزات جانبی آیفون ها شود؟

منبع

https://bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 114816

به "5G را فراموش کنید؛ شاید مگ سیف مهم ترین دلیل خرید آیفون 12 باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5G را فراموش کنید؛ شاید مگ سیف مهم ترین دلیل خرید آیفون 12 باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید