400 فیلم در صف اکران فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی

به گزارش مجله سرگرمی، 400 فیلم در فرانسه در نوبت اکران قرار دارند تا با بازگشایی سینما ها که از چهارشنبه گذشته شروع شد، روی پرده های نقره ای بروند.

400 فیلم در صف اکران فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که سینما های فرانسه از چهارشنبه گذشته کارشان را با اکران 45 فیلم آغاز کردند، هنوز فیلم های زیادی در صف اکران هستند.

سینما های فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا از چهارشنبه آغاز به کار کردند و با اقبال وسیع مردم روبه رو شدند، اما فیلم هایی که راهی سینما ها شدند 2 تا 3 برابر حد معمول بود. برای مثال سینما گودو با داشتن 6 پرده و سالن، برای نخستین هفته آغاز به کار مجدد خود 18 فیلم را روی پرده می برد.

فرانسه با داشتن بیش از 2 هزار سالن سینما شماری از فیلم های مطرح داخلی و بین المللی را برای اکران آماده نموده که دور دیگر توماس وینتربرگ برنده جایزه اسکار و فیلم فرانسوی دی ان ای ساخته میوِن از جمله آن ها هستند. سرزمین آوارگان و پدر نیز از دیگر فیلم های فهرست اکران هستند. فیلم ابرقهرمانی هالیوودی از جمله بیوه سیاه و جوخه خودکشی نیز در فهرست اکران جای دارند.

بای بای کله پوک ها ساخته آلبر دوپونتل برنده جایزه سزار سال جاری نیز از دیروز شنبه اکران شده است.

با آغاز موجب دوم شیوع کرونا در اکتبر گذشته (مهر ماه) 2045 سالن سینما در فرانسه تا به امروز بسته مانده بودند.

بازگشایی سینما ها با رعایت پروتکل های کووید انجام شده و سینما ها با ظرفیت 35 درصد آغاز به کار کردند. با فروش 305 هزار بلیت برای روز چهارشنبه که اولین روز آغاز به کار سینما ها بود، بیشترین اقبال به سینما در اولین روز بازگشایی در اروپا، در فرانسه صورت گرفت. این رقم برابر با فروش در چنین روزی از سال 2019 بود که جان ویک: فصل 4 و علاء الدین راهی سینما ها شده بودند.

سینما های فرانسه در تابستان 2020 پس از اولین موج کووید با اکران تنت کریستوفر نولان آغاز به کار نموده بودند تا مردم را ترغیب به بازگشت به سینما نمایند، اما بازگشت مجدد فقط به مدد یک فیلم مشهور هالیوودی آغاز نشده و به جای آن طیف وسیعی از فیلم ها راهی سینما ها شدند.

2 فیلمی که در روز اول بازگشایی سینما ها بیشترین اقبال از آن ها به عمل آمد، دیو کش: قطار موگن فیلم انیمیشن ژاپنی و فیلم ترکیبی انیمیشن -زنده تام و جری بودند. پس از آن آرواره ها ساخته کوئنتین دوپیو و سفر آخر پل دبلیو. آر ساخته رومن کوئیرو از سینمای فرانسه جای داشتند.

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 146300

به "400 فیلم در صف اکران فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "400 فیلم در صف اکران فرانسه پس از 6 ماه تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید