3 میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر پنج شنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اظهار کرد: از پاییز 93 تا تابستان سال گذشته، به جمعیت فعال کشور سه میلیون نفر اضافه شده که ضرورت دارد برنامه ریزی دقیقی برای آینده این افراد انجام گردد.

3 میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است

محسنی بندپی اضافه نمود: این افزایش جمعیت فعال در ایران نسبت به 10سال گذشته قابل توجه است چرا که چنین رقمی را تاکنون نداشته ایم.

وی توضیح داد: با توجه به جنگ اقتصادی و روانی که از سوی دشمن بر کشور حاکم شده، ضرورت دارد برنامه ها و سیاست گذاری های بین سه قوا بیش از گذشته باشد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور با شرایط حساسی روبرو هستیم، اعلام کرد: در گذشته نگاه همه جانبه به فضای کسب و کار روستایی نبود به طوری که توجه به قشر روستایی به صورت سنتی بود و همین امر سبب مهاجرت شماری از روستاییان به حاشیه شهرها شد.

محسنی بندپی اظهار کرد: همچنین در گذشته نگاه سنتی به کشاورزی، دامداری و باغداری، زمینه ماندگاری نسل جدید حتی پس از تحصیل را فراهم نکرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: همچنین کاهش بارندگی و خشکسالی ها زمینه مهاجرت روستاییان را طی سال های اخیر فراهم کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح اشتغال پایدار طی سنوات گذشته در کشور اشاره نمود و گفت: وام های اشتغالزایی که در سال های گذشته برای ایجاد اشتغال داده می شد سر از برج سازی در می آورد.

محسنی بندپی ادامه داد: در این شرایط که تحریم های ظالمانه همچنان از بدو انقلاب همراه است، کوشش داریم با اعطای تسهیلات، اشتغال پایدار را در بخش روستایی و عشایری توسعه دهیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان نمود: برای نخستین بار یک نظم و انضباط درست کاری همراه با بحث ارزیابی منطقه ای در کشور اجرا شده است.

وی در ادامه به اختصاص 1.5 میلیارد تومان مجلس از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی، اشاره نمود و گفت: برنامه دقیق اجرای آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کار اجرا شده است.

وی افزود: چنانچه بانک ها در مرحله دوم تخصیص اعتبار طرح ها تاخیر کردند، باید از محل منابع خود تسهیلات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند تا جوشش و خیزش کار متوقف نگردد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به منظور اجرای مطلوب طرح ها، طرح آموزش و مشاوره برای کارفرمایان در نظر گرفته شده که در صورت احتیاج باید اجرایی گردد.

محسنی بندپی اضافه نمود: باتوجه به اینکه در دوره تحریم ها قرار داریم، بسته های اختصاصی اشتغال به رئیس جمهور داده شده که در جلسات متعدد مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد: اگر نرخ بیکاری کشور را 12 درصد در نظر بگیریم، نرخ بیکاری در خراسان شمالی در بهار سال گذشته حدود 10 درصد بوده و این رقم سال جاری به هشت درصد رسیده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در حال حاضر سهم اشتغال روستایی از 12 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

محسنی بندپی در ادامه گفت: قرار است در کارگروه ملی اشتغال از تجربیات استانداران بهره مند بشویم که به این منظور پنج استاندار در این کارگروه حضور خواهند یافت.

وی بر نظارت دقیق نحوه هزینه کرد تسهیلات اشتغالزایی تاکید نمود و اضافه نمود: نظارت بر طرح کارفرماهایی پس از دریافت تسهیلات کار خود را 30 تا 40 درصد پیش برده اند ضرورت دارد تا در صورتی که خارج از طرح هزینه ای شده بود، برخورد قانونی گردد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی کشور تاکید نمود و گفت: هر شهرستانی که جمعیت آن بیش از 50 هزار نفر باشد تا دو هفته آینده، اورژانس اجتماعی راه اندازی خواهیم کرد.

شارژ 10: شارژ 10: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

جعبه مهر: جعبه مهر: با همدیگر مهربان باشیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4829

به "3 میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 میلیون نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید