3 سوغاتی معروف ترکیه که باید خریداری کنید، از ترکیه چی بخریم ؟

به گزارش مجله سرگرمی، 3 سوغاتی که تنها در ترکیه خواهید یافت : صنایع دستی و سوغاتی خوراکی ترکیه

حتی آنهایی که از خرید متنفر اند و حال گشت و گزار در بازار و مراکز خرید استانبول را ندارند، نمی توانند در ترکیه و بخصوص استانبول در برابر خرید مقاومت نمایند. علت سفر شما به ترکیه مهم نیست، مهم نیست که به نیت خرید از بازار استانبول به ترکیه سفر نموده اید و یا تنها قصد بازدید از دیدنی های ترکیه را دارید، به هنگام بازگشت از ترکیه چند سوغاتی مهم ترکیه را آغشته در فرهنگ و تاریخ اسرارآمیز ترک هستند نباید فراموش کنید.

3 سوغاتی معروف ترکیه که باید خریداری کنید، از ترکیه چی بخریم ؟

1. سوغاتی و صنایع دستی ترکیه : فرش، گلیم و قالیچه ترکیه

خرید فرش ترکیه، چیزی فراتر از یک سوغاتی است. هر فرش دستباف اغلب ماه ها و حتی سال ها زمان صرف اش شد و نقوش و رنگ های فرش، سنت ها و باورهای فرهنگی منطقه ای از ترکیه را منعکس می نماید. منطقه ها خاصی از جمله میالس Milas، ازاک Usak و کنیا Konya به خاطر فرش های خود معروف هستند. با این حال، خرید فرش ترکیه به اسم سوغاتی کمی زمان بر است و باید حواستان به شیاد بازی های فرش فروشان هم باشد زیرا متاسفانه فرش های تقلبی چینی بسیاری بازار استانوبل را پر نموده اند. اگر می خواهید سوغاتی بخرید که به راحتی در چمدان جا گردد، فرشی با ابعاد کوچکتر بخرید و به گلیم و قالیچه ترکیه توجه کنید.

2. سوغاتی خوراکی ترکیه : چای و قهوه ترکیه

چای ماننده کشور عزیز خودمان، نوشیدنی ملی ترکیه است و در سراسر کشور، اهالی ترکیه هر روز هزاران فنجان چای می نوشند. انواع مختلف چای با طعم های متنوع و مختلفی در ترکیه برای فروش وجود دارد و به طور سنتی، چای در استکان های کمر باریک کوچک نوشیده می گردد، برای تکمیل کردن سوغاتی خود یک دست از این فنجان ها هم می توانید در کنار چای خود بخرید.

از چای که بگذریم، قهوه ترک هم دارای طعم قوی و متمایزی است. قهوه ترک می تواند سوغاتی بعدی شما از سفر با تور استانبول باشد.

3. سوغاتی خوراکی ترکیه : باقلوای شیرین

باقلوا از میان وعده های بعدازظهر یا عصرانه معروف ترین شیرینی های ترکیه است. سفر خود به ترکیه را بدون خرید باقلوا و یا راحت الحلقوم ترکیه نا تمام نگذارید. کاراکوز گولواغلو Karakoy Gulluoglu در استانبول، برترین باقلوا فروشی ترکیه برای خرید باقلوا است.

راحت الحلقوم ترکیه که در جعبه های کوچکی در مغازه های سوغات فروشی، عرضه می گردد را هم امتحان کنید. اگر در استانبول هستید، از فروشگاه Haci Bekir بازدید کنید، اجداد حاجی بکیر ، راحت الحلقوم ترکی را برای پادشاه های عثمانی ابداع کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ترکیه رویایی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152332

به "3 سوغاتی معروف ترکیه که باید خریداری کنید، از ترکیه چی بخریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 سوغاتی معروف ترکیه که باید خریداری کنید، از ترکیه چی بخریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید