15 مورد از دیدنی ترین میراث جهانی یونسکو در اروپا

به گزارش مجله سرگرمی، میراث جهانی یونسکو در اروپا

میراث جهانی یونسکو در واقع مجموعه ای از اماکن فرهنگی و طبیعی مانند جنگل ها، کوه ها، دریاچه ها، ساختمان ها، شهرها، بناهای مذهبی است که در این سازمان به ثبت رسیده اند. آن ها هر سال فهرستی را انتخاب می نمایند و مکان های منتخب فارغ از ملیت، نژاد و اعتقادات به تمامی انسان های کره زمین تعلق دارند. پس از به ثبت رسیدن اگرچه این مکان ها همیشه متعلق به کشور خودشان هستند اما تمامی کشورهای عضو یونسکو باید از آن حفاظت نمایند. میراث یونسکو بسیار تماشایی هستند و جزو برترین دیدنی های کره زمین قرار می گیرند. در این میان قاره اروپا نقش بسیار پررنگی دارد و کشورهای آن در صدر فهرست بیشترین میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند. در این مطلی با خبرنگاران همراه شوید تا 15 مورد از برترین میراث جهانی یونسکو در اروپا را به شما معرفی کنیم.

15 مورد از دیدنی ترین میراث جهانی یونسکو در اروپا

تماشای میراث دنیای یونسکو در اروپا

استون هنج در انگلستان | Stonehenge, UK

استون هنج یکی از معروف ترین مکان های متعلق به ما قبل تاریخ در دنیا است که معمولا همه آن را با حلقه ای از سنگ افراشت ها می شناسند. از حدود سال 3100 قبل از میلاد مسیح این مکان به ثبت رسیده میراث دنیای یونسکو در اروپا محل تدفین افراد مهم بوده است. احتمال می رود که شکل خاص سنگ ها به خاطرباورهای جادویی به ستاره شناسی و آسمان ها بدین گونه ساخته شده اما هنوز دانشمندان و مورخان دلیل قطعی این شکل های عجیب را کشف ننموده اند.

این حلقه سنگی شاهکاری از مهندسی پیشینیان است افسانه های زیادی در رابطه با آن گفته می گردد، بعضی معتقدند مرلین جادوگر سنگ ها را در زمان شاه آرتور افسانه ای از ایرلند به این جا آورده است. با توجه به پیشینه سه هزار ساله باید بگوییم که استون هنج از اهرام مصر هم قدمت بیشتری دارند. در میان سنگ ها گودالی به نام آبری وجود دارد که کاربی آن نیز مانند سایر بخش های زیبای استون هنج هنوز به صورت راز باقی مانده است.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا | Sagrada Família, Spain

آنتونیو گائودی معمار نامدار کشور اسپانیا بود که سازه های عجیب و غریب بسیاری را از خود بجا گذاشت. ساگرادا فامیلیا کلیسایی است که 15 سال آخر عمر خود را وقف ساخت آن کرد. بسیاری از آثار او مانند ساگرادا فامیلیا، کازا بالیو و پارک گوئل از دیدنی ترین میراث دنیای یونسکو در اروپا هستند. جالب است بدانید که ساخت بنا از سال 1882 میلادی آغاز شده و پیش بینی می گردد که حداقل تا ده سال آینده هم ساخت آن به خاتمه نخواهد رسید. برای آشنایی بیشتر با شاهکار بی تکرار کلیساهای دنیا و اطلاع از راه های سفر به آن مطلب ساگرادا فامیلیا را مطالعه کنید.

هر سال 2.8 میلیون نفر گردشگر از سراسر دنیا برای دیدن ساگرادا فامیلیا می روند و به همین دلیل تبدیل به پربازدیدترین سازه تاریخی این کشور شده است، یکی از انگیزه های مسیحیان بازدید نماینده از بنای تاریخی تقدیس آن بوسیله پاپ بندیکت شانزدهم است. آنتونیو ساخت کلیسا را وظیفه دینی خوب می دانست و بخش عظیمی از هزینه های ساخت بنا را از درآمدهای خودش خرج کرد. جالب است بدانید که 13٬000 نفر می توانند به صورت همزمان در این کلیسای زیبا حضور داشته باشند.

ساختمان مجلس و قلعه بوداپست در مجارستان | Hungarian Parliament and Buda Castle, Hungary

روزی روزگاری سه شهر در کنار رود دانوب به هم می پیوستند، بودا و اوبودا در غرب و پست در شرق رودخانه. سال 1873 آن ها یک شهر متحد شدند و پایتخت جدید امپراطوری اتریش-مجارستان به نام بوداپست شکل گرفت. بلافاصله بعد از شکل دریافت شهر جدید مردم آغاز به ساخت ساختمان جدید مجلس کردند که پایان در سال 1904 به خاتمه رسید. این دیدنی فوق العاده که از زیباترین های میراث دنیای یونسکو در اروپا است به سبک گوتیک، رنسانسی طراحی شده و در حال حاضر دومین ساختمان بلند بوداپست به حساب می آید. اطلاعات کامل قلعه شامل راه های دسترسی و بهترین زمان سفر به آن می توانید در این مطلب بخوانید.

کاخ الحمرا در اسپانیا | The Alhambra, Spain

کاخ الحمرا در محله البایثین و استان گرانادا کشور اسپانیا قرار گرفته است. این سازه باشکوه به ثبت رسیده فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا قرن هفتم میلادی توسط مورها ساخته شده است. سبک و سیاق معماری مدجن به خوبی در نمای آن پیداست. مورها مسلمانانی با نژاد عربی اسپانیایی هستند که امروز بیشتر در شمال آفریقا زندگی می نمایند. در روزهای تابستانی حدود 6 هزار نفر به بازدید از این بنای زیبا می پردازند. اگر قصد سپری کردن روزی به یاد ماندنی در کاخ الحمرا را دارید نگاهی به کاخ الحمرا در اسپانیا بیاندازید.

قلعه کرانبورگ در دانمارک | Kronborg Castle, Denmark

قلعه نمادین کرانبورگ سال هاست که با اقتدار در میان آب های دریا دیده می گردد و مرز میان کشور دانمارک و سوئد را تعیین می نماید. در طول تاریخ این منطقه زیبای ثبت شده میراث دنیای یونسکو در اروپا همواره از اهمیت زیادی برای نشان دادن تقابل و تفاوت های این دو ملت برخوردار بوده است. در طول سه قرن قلعه کرانبورگ برای کنترل دسترسی به دریای بالتیک استفاده می شد و دانمارکی ها قدرت و درآمد قابل توجهی از آن بدست آورده بودند و البته امروز هم گردشگران زیادی برای تماشای قلعه تاریخی رنسانی و یادآوری تاثیراتش در تاریخ اروپا به بازدید قلعه می پردازند.

واتیکان در سریر مقدس | Vatican City, Holy See

واتیکان مقدس ترین مکان به ثبت رسیده میراث دنیای یونسکو در اروپا است و داخل آن می توانید به تماشای سازه های باشکوه با معماری های خیره نمایندشان بپردازید. کلیسای سنت پیتر قرن چهارم پیش از میلاد مسیح در آرامگاه او ساخته شد و البته آن چه امروز مشاهده می کنید بیشتر در قرن شانزدهم مرمت و بازسازی شده است. انواع نقاشی های آبرنگی، مجسمه هایی از سنگ مرمر و جزییات زیبا و پیچیده دیگر مناطق مختلف واتیکان در گوشه گوشه شهر دیده می شوند. سفر به واتیکان و تماشای قلب دنیای مسیحیت هرگز از خاطرتان فراموش نخواهد شد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و نحوه سفر به واتیکان راهنمای سفر به آن را در مجله گردشگری خبرنگاران بخوانید.

آکروپولیس در یونان | Acropolis, Greece

حتما شهرت امپراطوری باستانی یونانیان را شنیده اید. یونانیانی که میراث زیاد مادی و معنوی را برای بشریت به جا گذاشته اند. آن ها سازه های زیبا و باشکوهی را در مناطق مختلف ساخته اند که چندین مورد از آنان جایگاهی در میراث دنیای یونسکو در اروپا را دارند. آکروپولیس قرن پنجم قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. امروز این سازه نمادی از تمدن انسان در گذشته و ایده آل های دموکراسی، فلسفه و آزادی اندیشه است.

جزیره مون سن میشل در فرانسه | Mont-Saint-Michel, France

جزر و مد با سرعت زیادی به سراغ جزیره فوق العاده زیبای مون سن میشل می آید و راه ارتباط با آن را دچار تغییر می نماید. قلعه ای که در بالای جزیره ساخته شده متعلق به قرن دوازدهم میلادی است توسط دوک نورماندی ساخته شده است، اما گفته می گردد که از قرن هشتم میلادی قلعه ای استراتژیک در جزیره بوده است. این جزیره تماشایی سالانه میزبان 3 میلیون گردشگر از سراسر دنیا است. برای بدست آوردن اطلاعات کامل درباره پیشینه جزیره و راه های سفر و دسترسی به آن جزیره مون سن میشل ، مرواریدی در میان آب های نورماندی را بخوانید.

مرکز تاریخی بروخه در بلژیک | Historic centre of Bruges, Belgium

بسیاری بروخه را با نام ونیز شمال می شناسند. مردم این منطقه تماشایی میراث دنیای یونسکو در اروپا را با معماری های گوتیک و کانال های آبی پیچ در پیچش به یاد دارند. اواخر قرون وسطی این مکان مرکز مهم فرهنگی و هنری بود و افراد مشهوری چون Jan van Eyck و Hans Memling اهل بروخه هستند. اغلب مسافرن بلژیک آن را در برنامه سفر خود می گنجنند. بروخه به حدی زیبا است که تماشای آن الهام بخش ایده پردازان و هنرمندان شده است. سفر به این شهر قرون وسطایی در قلب اروپا رویایی است که برای 2 میلیون گردشگر در سال به حقیقت تبدیل می گردد. اگر قصد سفر به بروخه را دارید روی این مطلب کلیک کنید.

مجموعه کلیسای اسقفی یوفرازین پرچ در کرواسی | Episcopal Complex of the Euphrasian Basilica, Poreč, Croatia

گفته می گردد که قدمت این مورد از فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا به قرن چهارم میلادی می رسد. از مجموعه باسیلیکا، اتاق های میانی آن، محل تعمید دادن آن و دیگر بخش های منطقه در طول تاریخ به خوبی محافظت شده است و برجسته ترین نمونه به جا مانده از چنین بناهایی متعلق به آن دوران است. بخش های مختلف بنا بر اثر زلزله و آتش سوزی در طول تاریخ چندین بار تخریب و شده و از نو ساخته شده اند. در حال حاظر کلیسا نماد معماری سبک بیزانسی مدیترانه ای است.

شهر باستانی نسبار در بلغارستان | Ancient City of Nessebar, Bulgaria

در کنار سرزمین های صخره ای مجاور دریای سیاه بیش از 3 هزار سال است که شهر باستانی نسبار با اقتدار ایستاده است. برای نسبار نام مروارید دریای سیاه را انتخاب نموده است. در این شهر شکوه گذشتگان و تفریحات مدرن در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در این شهر قدیمی آثار زیادی از دوره های مختلف مانند زمان پادشاهی رومی ها، یونانی ها، عثمانی ها و بلغاری ها به جا مانده است. تفریحات بسیاری در این مورد از مکان های زیبای میراث دنیای یونسکو در اروپا وجود دارد که برای کسب اطلاعات کامل درباره آن می توانید معرفی شهر تاریخی نسبار در بلغارستان را بخوانید.

ترولوهای آلبروبلو در ایتالیا | The trulli of Alberobello, Italy

شهر آلبربلو به خاطر داشتن کلبه های سنتی آلپولیایی از جنس سنگ و با سقف هایی مخروطی مشهور شده است. این خانه ها را ترولو می نامنند که البته جمعشان در زبان ایتالیایی ترولی خوانده می گردد. سال 1996 میلادی ترولی در فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا ثبت شد. کارگران زمین های کشاوزی قرن 18 و 18 میلادی در ترولوها زندگی می کردند. آن ها از سنگ آهک ساخته شده اند و در تکنیک احداثشان از شیوه های ماقبل تاریخی یاری گرفته شده است.

کلیسای جامع کلن در آلمان | Cologne Cathedral, Germany

کلیسای جامعی جایگاهی را در فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا بدست آورده و هر روز 20 هزار نفر به دیدن آن می روند. ساخت این بنای با شکوه سال 1248 میلادی آغاز شد و سال 1473 در حالی که هنوز خبری از اتمام پروژه نبود نیمه کاره رها شد. قرن نوزدهم تصمیم به تکمیل نقشه اولیه دریافتد و سر انجام پس از گذشت بیش از 6 قرن در سال 1880 ساخت کلیسا به خاتمه رسید. در حال حاضر کلیسای جامع کلن دارای عنوان هایی از جمله بزرگ ترین کلیسای گوتیک در اروپای شمالی و دومین مناره های بلند در دنیا است. اطلاعات کامل را می توانید در کلیسای جامع کلن، جایی برای تماشای تاریخ و هنر بخوانید.

شهر والتا در مالت | City of Valetta, Malta

پس از محاصره مالت در قرن شانزدهم میلادی شهر والتا میان دو بندر بزرگ مدیترانه ای ساخته شد. شوالیه های سنت جان طراحی طرح را به عنوان یک تجسم از آرمان های رنسانسی انجام دارند و امروز تعدادی از ساختمان های اصلی و آثار تاریخی (حدود 320 تای آن ها) به همان صورت و کاملا دست نخورده باقی مانده است. این منطقه زیبا نیز در فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا به ثبت رسیده است.

اگر قصد سفر به قاره اروپا و تماشای مناطق زیبای آن بخصوص فهرست میراث دنیای یونسکو در اروپا را دارید می توانید از خدمات خبرنگاران بهره ببرید. امکان رزرو آنلاین تور، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل برای بیشتر شهرها و کشورها فراهم شده و می توانید از این امکانات بصورت آنلاین بهره ببرید.

منبع: theculturetrip

کالارنا: کالارنا: مقایسه و نقد کالاهای دیجیتالی

turkeyro.ir: ترکیه: سفر به سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

منبع: الی گشت
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31637

به "15 مورد از دیدنی ترین میراث جهانی یونسکو در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 مورد از دیدنی ترین میراث جهانی یونسکو در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید