12 هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری، برنامه مشارکت مبنا یعنی به کارگیری مردم و تشکل های حرفه ای

به گزارش مجله سرگرمی، سالاری گفت: با توجه به محدودیت های اقتصادی، مدیران شهری نباید به صورت بخشی نگری و به هر قیمتی امورات محله را سپری نمایند.

12 هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری، برنامه مشارکت مبنا یعنی به کارگیری مردم و تشکل های حرفه ای

به گزارش خبرنگار ، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران در آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با اشاره به این نکته که شهرسازی مشارکت مبنا به معنای مشارکت مردم و تشکل های حرفه ای دانشگاهی است که متأسفانه پس از تصمیم های مدیریتی این نکته مغفول مانده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران ادامه داد: آنچه که مسلم است موضوع شهرسازی و مشارکت برای جامعه ما نهادینه شده است و در ادبیات کارشناسی و تصمیم گیری مدیران شهری از آن ها استفاده می گردد و ما باید در این حوزه در مقدمه برنامه های بلندمدت خود به آن توجه کنیم.

سالاری با اشاره به آمادگی جامعه برای مشارکت گفت: با توجه به کنشگری ایجاد شده جامعه آماده پذیرش برنامه مشارکت مبنا را دارد و از نظر من مهمترین رسالت ما در حوزه شهرسازی این است که بتوانیم برنامه ای تدوین شده را دنبال کنیم تا در نهایت به یک الگویی تبدیل گردد، اما من در این حوزه یک نگرانی جدی دارم و آن هم انجام هزینه و برنامه ریزی های خرد مدیران در بخش های کوچک است.

او توضیح داد: تمامی مدیران شهر تهران در همه سطوح کوشش می نمایند با مشارکت با ذی نفعان به موضوع شهرسازی مشارکت مبنا بپردازند و ما نیز باید با توجه به جغرافیای تهران با 22 منطقه و با محدودیت منابع درآمدی به آن توجه کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران با اشاره به بودجه مدیریت شهری اظهار کرد: از 18 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی به مدیریت شهری 12 هزار میلیارد آن برای حقوق و مزایا مصرف می گردد و رقم باقی مانده برای مدیریت شهری رقم ناچیزی است که نباید آن را به صورت محله ای و خرد هزینه کرد و بزرگترین دغدغه من این ست در این حوزه نگاه مشارکت مبنا کم گردد و تشکل های حرفه ای نتوانند حضور پیدا کند و همین امر سرخوردگی آن ها را به دنبال دارد.

سالاری توضیح داد: اگر نتوانیم الگوی مشارکت مبنا را به مدیریت شهری وارد کنیم آن گاه جامعه می گوید که مدیریت شهری فقط حرف زده است.

او با تأکید مجدد بر این نکته که نباید بودجه شهری به صورت پراکنده مصرف گردد، گفت: ما باید برنامه های خود را با اولویت بندی انجام دهیم و از بخشی نگری پرهیز کنیم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 60190

به "12 هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری، برنامه مشارکت مبنا یعنی به کارگیری مردم و تشکل های حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری، برنامه مشارکت مبنا یعنی به کارگیری مردم و تشکل های حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید