10 مورد از بهترین و معروف ترین موزه های پاریس

به گزارش مجله سرگرمی، در سفر به پاریس می توان تفریحات و سرگرمی های متعددی را تجربه کرد اما بسیار جای افسوس خواهد بود اگر به سراغ این موزه های ارزشمند نروید. این موزه های پاریس با معماری خیره کننده، افسونگر و زیبا گردشگران را یکی پس از دیگری به درون خود می کشانند. اگر فرصت شما محدود است حداقل سعی کنید یکی از موزه هایی که در این مطلب به شما معرفی می کنیم را در فهرست بازدیدهای خود جای دهید.

10 مورد از بهترین و معروف ترین موزه های پاریس

1. مرکز پمپیدو

رنگ های اصلی، لوله ها و کانال های تهویه هوای از بیرون کار شده، به مرکز پمپیدو (The Centre Pompidou) نمایی بخشیده اند که به یکی از مشهورترین جاذبه های پاریس تبدیل شده است. دو معمار ایتالیایی و بریتانیایی یعنی رنزو پیانو (Renzo Piano) و ریچارد راجرز (Richard Rogers) با این طرح شبیه به یک موتورخانه از بیرون، توانستند برنده رقابت بر سر طراحی این مرکز شوند. آن ها تهویه هوا، لوله ها، پله برقی، آسانسور و بالابرها را بیرون از ساختمان قرار داده اند و فضایی قابل ملاحظه را درون آن آزاد باقی گذاشتند. فعالیت چند زمینه ای مرکز هم به نوبه خود انقلابی محسوب می گردد و در آن می توان مهم ترین موزه هنر مدرن اروپا ، کتابخانه، فضای نمایشگاه و پرفورمنس و سینمای رپراتور را مشاهده کرد. بزرگ ترین مجموعه هنر مدرن اروپا امروزه در این مرکز دیده می گردد.

2. موزه لوور

موزه لوور بزرگ ترین و پربازدیدترین موزه دنیا شناخته می گردد که بازدید از آن در سال 2017 به رقم باورنکردنی 8,1 میلیون نفر رسید. لوور به دلیل نگهداری از شاهکارهایی همچون تابلوی مونالیزا شهرت دارد اما موزه به خودی خود بنایی تحسین برانگیز به شمار می آید. حدود 35,000 اثر هنری مربوط به هشت بخش در سه جناح ساختمان به نمایش درآمده اند که نقاشی و مجسمه سازی عمده آثار را تشکیل می دهد.

3. موزه اورسِی

ایستگاه قطار سابق در سال 1986 بازسازی و به موزه اورسی تبدیل شد که بزرگ ترین مجموعه آثار امپرسیونیست (حدود 480 نقاشی) و شاهکارهای پست امپرسیونیست دنیا (حدود 1100 نقاشی) را در اختیار دارد. آثار اورسی از انتها تاریخ مجموعه های لوور یعنی حدود سال 1848 آغاز شده و تا آغاز تاریخ مجموعه های مرکز پمپیدو یعنی حدود سال 1914 ادامه دارد. در واقع شصت سال تاریخ هنر در اورسی روایت می گردد که سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می نماید.

4. موزه هنرهای تزئینی

موزه هنرهای تزئینی (Musée des Arts Décoratifs) یکی از اصلی ترین مجموعه های هنرهای تزئینی و طراحی را در اختیار دارد. این موزه در جناح غربی لوور از زمان بازگشایی آن وجود دارد و 6,000 از 150,000 اثر آن را کلکسیونرهای خصوصی اهدا نموده اند. عمده تمرکز این موزه بر مبلمان و ظروف غذاخوری فرانسوی است و از فرش های نفیس تا ظروف کریستال و سفالی ظریف را می توان در آن دید.

5. گالری ملی گرند پله

گالری ملی گرند پله (Galeries Nationales du Grand Palais) در بنای گرند پله نهاده شده است که برای نمایشگاه دنیای 1900 (1900 Exposition Universelle) توسط سه معمار مختلف ساخته شد و هر کدام یک نما برای آن طراحی کردند. این بنا در سال 2005 مورد بازسازی اساسی نهاده شد و از آن موقع نمایشگاه های بزرگ و پیشگامانه ای در آن برپا می گردد که از آثار اروینگ پن (Irving Penn) تا مارک شاگال (Marc Chagall) و زیورآلات کارتیه (Cartier) را دربرمی گیرد. رویدادهای هفته مد پاریس، فستیوال طعم غذای پاریس و اسکیت روی یخ نیز در آن برگزار می شوند.

6. پتی پله

پتی پله (Petit Palais) یا کاخ کوچک در آن سوی خیابان تحت الشعاع برادر بزرگ ترش، گرند پله، نهاده شده است. پتی پله یکی از جذاب ترین موزه های هنرهای زیبای پاریس شمرده می گردد و در آن آثاری گوناگون از پوسن (Poussin)، دوره (Doré)، کوربه (Courbet) و هنرمندان امپرسیونیست به همراه نقاشی ها و مجسمه هایی از دوران باستان تا سال 1900 مشاهده می گردد. هواداران هنر آرنوو می توانند در طبقه پایین از مشاهده زیورآلات و اشیای خرده ریز از طراحان برجسته دوران زیبا (Belle Epoque) مثل لالیک (Lalique) و گاله (Gallé) و مبلمان و ظروف سرامیکی بهره مند شوند.

7. موزه معماری و مجسمه های تاریخی

موزه معماری و مجسمه های تاریخی (Cité de lArchitecture et du Patrimoine) در سال 2007 بازگشایی شد. ابعاد این موزه اولین چیزی است که بیننده را تحت تأثیر قرار می دهد. طبقه همکف مملوء از بخش هایی از ساختمان های تاریخی و سردر کلیساها در ابعاد واقعی و نمایشگرهای تعاملی است. در طبقه بالا اتاق های تاریک با کپی های کامل از نقاشی های دیواری مورال (mural) از قرون وسطی و رنسانس و پنجره هایی با شیشه های رنگی وجود دارد. مهم ترین نمونه از معماری مدرن در این مجموعه، ماکتی از آپارتمان شهر درخشان (Cité Radieuse) طراحی شده توسط لوکوربوزیه (Le Corbusier) است که اصل آن در مارسی واقع است.

8. موزه کارناوالت

در 140 اتاق موزه کارناوالت (Musée Carnavalet) تاریخ شهر پاریس به ترتیب زمانی از دوره پیشا رومی (pre-Roman Gaul) تا قرن بیستم روایت می گردد. این بنا را که در سال 1548 ساختند، در سال 1866 با کوشش های هاسمن (Haussmann) برای حفظ طراحی داخلی زیبای آن به موزه تبدیل شد. در اتاق های اصیل قرن شانزدهمی آن مجموعه های رنسانس، پرتره های کلوئه (Clouet) نقاش فرانسوی دوره رنسانس، مبلمان و تصاویری از جنگ های مذهبی نگهداری می گردد. در طبقه اول مبلمان و نقاشی های تا سال 1789 در اتاق هایی که دکوراسیون آن ها بازسازی شده نمایش داده شده اند و در ساختمان مجاور سال های بعد از 1789 را خواهید دید.

9. موزه دو که برانلی

موزه دو که برانلی (Musée du Quai Branly) در حاشیه رود سن (Seine) و در ساختمان خارق العاده ژان نوول (Jean Nouvel) واقع شده و فرهنگ های غیراروپایی را به نمایش می گذارد. هنر بومیان آفریقا ، اقیانوسیه، آسیا و آمریکا در این موزه مشاهده می گردد. از گنجینه های این موزه می توان به مجسمه نیمه انسان دوگون (Dogon) از اقتصادی، لباس ویتنامی ها، ماسک های گابنی ها، مجسمه های آزتک، تونیک بافت پَر از پرو و نقاشی های فرسکوی کمیاب از اتیوپی اشاره نمود.

10. موزه هنر و حرفه

موزه هنر و حرفه (Musée des Arts et Métiers) قدیمی ترین موزه علمی اروپا به شمار می آید که در سال 1794 بنا شد تا تکنیک های علمی مفید را به افراد مشغول در صنعت فراوری فرانسه آموزش دهد. این موزه در صومعه سابق سنت مارتین (St. Martin) نهاده شده است که در سال 1819 به مالکیت آن درآمد. مجموعه هایی جذاب و گسترده در این موزه به نمایش درآمده که اسطرلاب های زیبا، کره سماوی، فشارسنج، ساعت، ابزار سنجش وزن، تعدادی از دستگاه های اندازه گیری پاسکال، سینماتوگراف برادران لومیر (Lumière) و غیره را شامل می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143930

به "10 مورد از بهترین و معروف ترین موزه های پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از بهترین و معروف ترین موزه های پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید