10 مقصد هیجان انگیز گردشگری ماجراجویانه

به گزارش مجله سرگرمی، تا به حال خواسته اید که به سفر خود کمی هیجان کنترل شده بدهید؟ رفتن به مقصدی غیر معمول، انجام یک مسابقه، سفر به هدف اکتشاف مکان های دور افتاده و موارد مشابه می توانند تجربه ای متفاوت برای شما خلق نمایند. با خبرنگاران همرا باشید تا 10 مقصد برتر گردشگری ماجراجویانه را بررسی کنیم.

10 مقصد هیجان انگیز گردشگری ماجراجویانه

گردشگری ماجراجویانه به نوعی از گردشگری گفته می شود که در آن در مقاصدی غیر معمول، کمیاب، خاص، وحشی یا دور افتاده به کاوش و گشت و گذار بپردازیم. گاهی در این نوع گردشگری انواعی از مسابقات و چالش ها نیز وجود دارند.

با ما همراه باشید تا 10 مقصد گردشگری ماجراجویانه از نگاه نشنال جئوگرافیک را بررسی کنیم.

1. دریاچه لوییس Louise، بنف Banff، کانادا

محصور در 6 یخچال طبیعی، این دریاچه یخی در زمستان ها میزبان علاقه مندان به اسکیت یخی، در تابستان محبوب علاقه مندان به قایق های پارویی و در طول سال مکانی جذاب برای افرادیست که با ایستادن در روی سواحل پر درخت، پشت صحنه کوه های کانادا را به نظاره می نشینند. می توانید بین می و سپتامبر تمامی این منطقه را سوار بر قایق های گاندولا در دریاچه لوییس که خود ارتفاعی حدود 2088 متر از سطح دریا دارد تماشا کرده و لذت ببرید.

2. مواب Moab در ایالت یوتا

دوچرخه سواری بر روی سطح صخره های صاف همیشه بین دوچرخه سواران کوهستان مایه مباهات و فخر فروشی بوده، این در حالیست که دوندگان ماراتن در کوه های مرتفع در دوردست از بین دره های عجیب و متعدد رود کلورادو طی راستا می نمایند. غرب پیر هنوز زنده است و در واقع اینجا هنوز گاوچران های بر روی زمین کار می نمایند و تاثیر مردم بومی و سرخ پوست را به راحتی و وفور حس می کنید.

3. ورزش های آبی، جنوب شرقی ویرجینیا

وقتی که در سپتامبر و اکتبر در مناطقی مانند فایتوایل Fayetteville، گالی بالایی Upper Gauley یا نیوریور با سرعت بر روی آب های خروشان قایق سواری می کنید، رنگهای زیبای پاییزی از کنارتان پایکوبی کنان می گذرند. در تضادی زیبا اگر کمی پایینتر در طول جاده حرکت کرده و به دریاچه سامرزوایل Summersville برسید، تنها صدایی که سکوت را می شکند صدای شکافته شدن آب توسط پاروهایی است که به آرامی بر روی آب شما را به جلو می برند.

4. گراند کیمن، جزایر کیمن Cayman

با ماهینانی با رنگ های نئونی صورتی، زرد و آبی، لاکپشت های سبز و یک دوجین از گونه های مرجانی، گرند کیمن ضیافتی آبی را را ارائه می کند که همیشه در حال تغییر است. خط ساحل شنی که به نام شهر سفره ماهی ها شناخته می شود، یکی از معدود مکان هایی است که می توان در آن ها در محیط طبیعی با سفره ماهی ها صمیمی شد و خو گرفت!

5. جنگل های بارانی، کاستاریکا

هر پیچی در جاده، هر ستیغی بر شیب ها و هر طلوعی بر رود های پر از کروکودیل منظره ای جدید را در پیش روی شما می گشاید.

چه از بین سایبان های بلند زیپ-لاین کرده و توکان ها یا طوطی باشکوه قرمز را ببینید، و چه سوار بر ترن هوایی فقط چند سانتیمتر با ارکید ها و گل های نایاب bromeliads فاصله داشته باشید، حتی یک سانتیمتر از کاستاریکا نیست که یکی از عجایب طبیعت را در خود جای نداده باشد. از ساحل شرقی به سمت دریای کارائیب گرفته تا خلیج غربی در کنار اقیانوس آرام.

6. ریودوژانیرو، برزیل

با کایت سواری بر فراز پدرا بونیتا Pedra Bonita و فرودی آرام در ساحل سائو کورادو Sao Corado، فقط در چند دقیقه دو منظره زیبا را خواهید دید. وقتی در هوا هستید قله های متراکم کله قندی در دسترستان و کوه کورکوادو Corcovado در دیدرس است و البته مجسمه مشهور مسیح رهایی بخش.

7. جزیره باته Bute در اسکاتلند

جستی بزنید و از گلاسکو 90 دقیقه به سمت دشت ها و علف زار های شمال حرکت کنید. این دشت ها به شما زیبایی زمخت و طبیعی را اراده می نمایند. اما سواحل شنی راتسی Rothesay و باغ های مانیکور! شده کوه استوارت تجربه ای کاملا متفاوت را در خاطرات شما منقش خواهند کرد.

8. جزایر آئولین Aolian (خدای بادها) در ایتالیا

در لذت دریانوردی از خلیج شمالی سیسیل به سمت این جزایر زنجیره ای آتشفشانی غرق خواهید شد. ازLipari به عنوان بزرگترین جزیره با دژ خسته اش گذشته و به تماشای بخار سولفوری برخاسته از آتشفشان فعال و دهانه های آتشفشانی Stromboli بنشینید.

حال از فراز صخره های Stromboli به آب های عمیق زل زده و در ساحلی با شن های سیاه به کاوش بپردازید.

9. پارک ملی کروگر Kruger، آفریقای جنوبی

همه شانس تماشای چرخه حیات را از روی بی رحم و وحشی تا روی خارق العاده اش ندارند. با بوفالو های آبی با شکوه ارتباط برقرار کنید، به نگاه خیره و تهدید آمیز کفتار ها نظری اجمالی بیاندازید و درک عمیق تری از گهواره بشر پیدا کنید. از موریانه گرفته تا کرکس.

10. کوئینزتاون Queenstown در نیوزلند

یک ورزش هیجان انگیز را انتخاب کرده و تصور کنید آن را در کوه های پوشیده از برف یا در حالی که آب رودخانه به صورتتان می پاشد انجام می دهید. احتمالا تمامی این انتخاب ها را در جزیره جنوبی نیوزلند خواهید یافت. از هلی اسکی (اسکی با پرش از هلیکوپتر) گرفته تا پیچ و تاب خودن در لبه صخره ای یک رود در یک قایق جتی و البته پرش بانجی. در حقیقت پرش بانجی در کوئینزلند توسعه یافته است. اولی روح های آرام و قابل اعتماد خود را در سال 1988 از پل شهر یعنی Kawarau با کش مخصوص بانجی به پایین پرتاب کردند.

این هم از 10 مقصد هیجان انگیز برای گردشگرانی که به دنبال تجاربی خاص هستند. شما کدام یک را پسندیدید؟ با خبرنگاران همراه باشید.

gardeshia.ir: گردشیا: مجله سفر و گردشگری

picoro.ir: پیکورو: وبلاگ ماشین و خودرو

منبع: کجارو / travel.nationalgeographic.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48618

به "10 مقصد هیجان انگیز گردشگری ماجراجویانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد هیجان انگیز گردشگری ماجراجویانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید