یک جوانمرد نسخه خداحافظی قلعه نویی را بپیچد

به گزارش مجله سرگرمی، سپاهان در نیم فصل دوم روی نوار ناکامی نهاده شد اما مدیران باشگاه اصفهانی بین اعتبار و هزینه ای که برای باشگاه خود نموده بودند و وجهه مربیگری امیر دومی را انتخاب کردند و اعلام کردند که تصمیمات هیجانی برای ادامه لیگ نخواهند گرفت.

یک جوانمرد نسخه خداحافظی قلعه نویی را بپیچد

رضا جوکار

سپاهان دیشب در حالی که امیر قلعه نویی را به دلیل منع پزشکان از نشستن بر روی نیمکت در اختیار نداشت فینال سهمیه لیگ را به استقلال باخت تا سرنوشتش برای لیگ قهرمانان آسیا در دستان سایر مدعیان باشد.

از هفتههای قبل و بعد از قرار دریافت سپاهان روی نوار ناکامی طرفداران تیم اصفهانی در فضای مجازی خواهان برکناری امیر قلعهنویی شده بودند. شاید آنها با کیفیتی که از تیم امیر می دیدند بهتر از هر کسی می دانستند که این تیم راه به جایی نخواهد برد.

فوتبالی که سپاهان خصوصا در نیمه دوم و با ورود قربانی برابر استقلال ارائه داد (به جز صحنه گل این تیم که حاصل کار تاکتیکی بود)یادآور روزگاری بود که همچنان دستور تاکتیکی بکش زیرش در فوتبال ایران جواب می داد. چرا که وقتی همه از همین تاکتیک استفاده می کردند تیمی که کشنده بهتری مانند خسرو حیدری داشت در نتیجه گیری هم موفقتر بود.

سپاهان قلعه نویی در نیم فصل دوم از 12 بازی تنها 17امتیاز گرفته و این برای تیمی که مدعی قهرمانی لیگ نوزدهم بود یعنی فاجعه. تیم قلعه نویی در 9بازی اخیر تنها 2 بار با 3 امتیاز از زمین بیرون آمد که همین فرایند منجر به این شد که امروز آنها باید از دل سه بازی سخت برابر شهرخودرو، پیکان و نساجی سهمیه از دست رفته خود را با انتظار ناکامی رقبا زنده نمایند.

امیر قلعه نویی از سال 1381 که بعد از برق تهران سرمربی استقلال شد تا بازگشت به سپاهان 18سال است که در سطح اول فوتبال ایران مربیگری می نماید و در همه این سال ها هم هرگز بیرون از گود نمانده است. او در تمام سال های مربیگری خود از هیچ تیم باشگاهی اخراج نشده است.

در واقع افتخارات او در لیگ برتر همواره سدی محکم در برابر برکناری او از سوی مدیران باشگاه ها بوده. چه زمانی که او با استقلال در لیگ برتر دو سال متوالی نتیجه نگرفت و چه حالا که عایدی سپاهان پرمهره در دو فصل اخیر با حضور او هیچبوده. این جمله تکراری که ما از نظر هزینه تیم پنجم لیگ هستیم را هم احتمالا تنها خود امیر به آن اعتقاد دارد.

از یک جای لیگ به بعد، زمانی که نایب قهرمانی سپاهان از طرف سایر مدعیان تهدید شد، مدیران باشگاه اصفهانی بین اعتبار و هزینه ای که برای باشگاه خود نموده بودند و وجهه مربیگری امیر دومی را انتخاب کردند و اعلام کردند که تصمیمات هیجانی برای ادامه لیگ نخواهند گرفت.

هیجان ها حالا فروکش نموده و سپاهان در آستانه از دست دادن سهمیه قرار گرفته است. کیفیت سپاهان هم همین 90 دقیقهای بود که در بازی برابر استقلال ارائه داد و نه آنچه که امیر در کنفرانس های خبری ادعا می کرد.

سپاهان تا خاتمه فصل 6 بازی سرنوشت ساز خواهد داشت. 3 بازی در لیگ و 3 بازی در جام حذفی. سرنوشت این تیم در لیگ که در دستان سایر مدعیان سهمیه است اما در جام حذفی شاید امیدها برای تیم اصفهانی پررنگ تر باشد.

قلعه نویی سخت ترین دوران حرفه ای خود در مربیگری را تجربه می نماید. مربی ای که روزگاری با 5 عنوان قهرمانی در لیگ برتر شناخته می شد حالا سال های بی افتخار را به رویش می زنند.

کاش همانند پزشکی که برای سلامت امیر دوری موقت او از فوتبال را تجویز نموده بود یک نفر نسخه دوری کامل از دنیای مربگیری را برایش می پیچید. شاید اعتبار و وجهه ای که با 5جام کسب نموده بود و سلامتش اینطور به حراج گذاشته نمی شد. با حال و روزی که این روزها از او می بینیم ، دوری مقطعی از فوتبال آنچنان هم دردناک نیست.

silverseven.ir: سیلور 7 | مجله فناوری های رایانه ای، علوم کامپیوتری

slimfa.ir: اسلیم فا | مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104307

به "یک جوانمرد نسخه خداحافظی قلعه نویی را بپیچد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک جوانمرد نسخه خداحافظی قلعه نویی را بپیچد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید