یک تجربه فوق العاده برای علاقه مندان به غواصی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مالزی با سواحل بکر، یک تجربه فوق العاده برای علاقه مندان به غواصی است. اگر سری به سیپادان در سواحل صباح و جزایر پرهنتیان، که در سواحل شمال ترنگانو هستند، بزنید تجربه ای استثنائی خواهید داشت.

یک تجربه فوق العاده برای علاقه مندان به غواصی

محبوب ترین نقاط غواصی جزایری در سواحل شرق مالزی است، شبه جزیره (Perhentian، Redang، Tioman و بسیاری دیگر) و معمولا غواصی از آوریل تا سپتامبر بیشتر دیده می شود. با این حال، معروف ترین منطقه غواصی که به نوعی بهترین منطقه غواصی جهان هم محسوب می شود، سیپادان است که در شرقی ترین نقطه بورنئو مالزیایی است. سواحل دیگر به مراتب کمتر شناخته شده، مانند Layang Layang نیز برای غواصی انتخاب قابل توجهی خواهد بود.

سواحلی که در شهرهای غیر صنعتی کشور هستند، به طور کلی، ارزش رانندگی در راستا را دارند چرا که از این طریق زیبایی های طبیعی و آرامش بخش ساحلی (روستا) را می توانید نظاره کنید؛ هر چند مراقب باشید و در هر ساحلی شنا نکنید مخصوصا ساحل هایی که جایگاه حفاظ ندارند چراکه به وجود جریان قدرتمند آب امکان غرق شدن وجود دارد.

برای تفریح بچه ها هم چندین باغ وحش در سراسر مالزی وجود دارد که بچه ها شما به آن علاقه مند خواهند شد، به ویژه باغ وحش تایپینگ، باغ وحش ناگارات کوالالامپور و باغ وحش مالاکا. این احتمال خیلی بعید است که در پارک ها و طبیعت مالزی یک ببر یا یک فیل زنده را ببینید اما شاید اگر اقامت شما به چند هفته یا بیشتر طول بکشد یکی از آنها را ببینید.

پارک های ملی مختلف و زیبا در مالزی وجود دارد که دیدن آنها در کنار دیگر جاذبه ها، به مسافران پیشنهاد می شود. تورهای متنوعی هم وجود دارد که مسافران را راهنمایی می کند، اعم از تورهایی که می توانید به تنهایی بروید و جنگل ها و جاذبه ها را بگردید و یا با پرداخت پول با رهنما به سفر بروید:

تورها از حدود 4 روز تا 2 هفته و یا بیشتر متغیر هستند. توجه داشته باشید که در شرق مالزی پیاده روی و گشت و گذار در جنگل ها بدون راهنما اغلب غیر ممکن است به استثنای پارک ملی باکو. پارک های محبوب تر، یک پیست پیاده روی چوبی در میان بخش هایی از پارک در دسترس عموم و گردشگران گذاشته اند تا فرصتی باشد برای بازدیدکنندگان تا از جنگل و طبیعت لذت ببرند.

یکی از شایع ترین حیواناتی که در جنگل با آن روبرو می شوید، زالو است! در جنگل انبوه گرم و پر باران در واقع در جنگل های بسیار مرطوب که خیلی گرم نیستند زالو زیادی به چشم دیده می شود. دلیل آنهم این است که سایه های زیادی توسط درختان در هم تنیده به وجود می آید.

اگر می خواهید بدون دیدن مردم از پیاده روی لذت ببرید، تورهای برنامه ریزی شده در شهرهای مختلف ویژه افرادی که علاقه دارند تا در جنگل بمانند وجود دارد. برای فرار از مناطق استوایی گرم، مانند انگلیسی ها تا ارتفاعات سرد غرب مالزی بروید و یا به کوه کینابالو در صباح صعود کنید.

اگر می خواهید نبض یک شهر بزرگ با سرعت بالا را در دست بگیرید و از یک فضای مدرن با آسمان خراش هایی از جمله برج های معروف پتروناس لذت ببرید شهر کوالالامپور را به شما پیشنهاد می دهیم. اگر علاقه به سفر به شهری آرام تر دارید، شهر ایپوه که در غرب مالزی است انتخاب خوبی خواهد بود. شاید هم به دنبال رد پای تاریخ هستید؛ با این حال، مالاکا با ساختمان های جا مانده از دوران استعمار ردی از دوران استعمار و امپریالیستی تاریخ مالزی را در خود دارد.

پنانگ به غذاهای خوشمزه که از دیرباز تلفیقی از فرهنگ غذایی چینی و هندی در غذاهای مالزیایی و تایلندی بوده، معروف است. برای تجربه کمی متفاوت تر، سری به کوتا بهرو بزنید، شانس روبهرو شدن با یک فرهنگ منحصر به فرد قدیمی پیرو اسلام را از دست ندهید. علاوه بر این می توانید از شهرهای متنوعی از شرق مالزی، مانند Kuching و کوتا کینابالو بازدید کنید.

از دیگر تفریحاتی که می توان در مالزی از انها لذت برد قایق سواری در پنانگ و دیگر شهرهای این کشور است.

گلف: مالزی دارای تامینات فراوان از سطح جهانی زمین گلف است و باشگاه زیادی مانند ماین ریزوت و باشگاه گلف کوالالامپور و باشگاه کشور، هر دو که میزبان PGA بوده اند در این کشور قرار دارند.

پینت بال: مردم مالزی عاشق ورزش پینت بال هستند و این در جامعه و بازیکنان پینت بال منعکس شده است. بازی پینت بال جام جهانی آسیا درچند سال گذشته در لنکاوی برگزار شده و از سراسر جهان تیم های بزرگ و بازیکنان مطرحی در این جام حضور دارند. مسابقات بازی Speedball هم مانند دوره های بازی های پینت بال رسمی (MPOC)، در طول سال برگزار می شود.

دوچرخه سواری: دوچرخه سواری در گذر زمان تبدیل به یکی از علاقه های مردم مالزی شده است. در مالزی خطوط ویژه برای دوچرخه سواری و موتور سواری وجود دارد. یکی از اختصاصی ترین آنها خط دوچرخه از بزرگراه KESAS است که درکوالالامپور و سلانگور قرار گرفته است. برای دیدن زیبایی های مالزی با آژانس هواپیمایی قصر شیرین همراه شوید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44889

به "یک تجربه فوق العاده برای علاقه مندان به غواصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تجربه فوق العاده برای علاقه مندان به غواصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید