یوونتوس متکی به رونالدو؛ چیزی شبیه به رئال اما زشت تر

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- یوونتوس در این فصل منتقدان را تحت تاثیر قرار نداده اما مادامی که آنها بتوانند به حسرت 23 ساله خود در فتح لیگ قهرمانان اروپا سرانجام دهند، نارضایتی منتقدان هیچ اهمیتی ندارد؛ درست همان اتفاق شیرینی که رئال بارها به لطف داشتن کریستیانو رونالدو تجربه کرد.

یوونتوس متکی به رونالدو؛ چیزی شبیه به رئال اما زشت تر

به گزارش خبرنگاران، ویتخ شزتنی گلر یووه همزمان با تمجید از عملکرد منسجم هم تیمی هایش پس از تساوی یک بر یک مقابل آژاکس در دور رفت مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان به شکلی زیر پوستی اعترافی کرد و گفت: آژاکس نسبت به ما تیم متفاوتی است؛ آنها هجومی تر و خطرناک ترند!!

انکار این اعتراف برای هر کسی که بازی های یووه را در این فصل دیده باشد، غیرممکن است، شاگردان ماسیمیلیانو آلگری یک بار دیگر سری آ را به تسخیر خود در آورده اند اما شگفت انگیز نبوده اند.

آنها از 32 بازی لیگ تا اینجای کار، 27 پیروزی به دست آورده اما در یکی 2 بازی وحشتناک بوده اند. بی شک برای تماشای فوتبال در سری آ تیم های به مراتب بهتری از یووه همچون آتالانتا یا ناپولی وجود دارند و این در حالی است که امین یونس بازیکن آلمانی ناپولی هفته گذشته در مصاحبه با گل گفته بود فوتبال یوونتوس زیبا نیست اما کارساز و کار راه انداز است.

این ویژگی به طور عمده به وجود کریستیانو رونالدو وابسته است و تساوی در آمستردام نمونه ای واضح برای اثبات این ادعا محسوب می گردد.

یووه در هلند نمایش ضعیفی داشت؛ آنها برای حفظ توپ تقلای زیادی می کردند و تنها پیروز شدند 39 درصد مالکیت توپ را به نام خود ثبت نمایند. علاوه بر این شاگردان آلگری تنها یک شوت درون چارچوب داشتند! با این حال، آنها پیروز شدند یک تساوی از آژاکسِ شگفت انگیز بگیرند و این کار راه هم به شکلی اجتناب ناپذیر، مدیون رونالدو هستند.

در حقیقت، مرد پرتغالی تنها دلیل ماندگاری یووه در لیگ قهرمانان است و او بود که با درخشش در بازی برگشت مقابل اتلتیکو مادرید و به ثمر رساندن سه گل، سند صعود بیانکونری را به یک چهارم امضا کرد. در آن دیدار نقشه بازی یا همان گیم پلن یووه ساده اما کارساز بود: فقط توپ را به رونالدو برسانید.

این تاکتیک برای یووه معجزه کرد و شماره 7 تمام نشدنی با 2 گلی که روی ارسال و با ضربه سر به ثمر رساند، مقدمات بازگشت آنها را در تورین فراهم کرد و این در حالی است که او در آمستردام هم با همین روش تک گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

یکی دیگر از نعمت های به مراتب بزرگ تر رونالدو برای بانوی پیر صرف نظر از رجحان بلامنازعش روی توپ ها و نبردهای هوایی این است که هیچ بازیکن دیگری به جز رونالدو پیروز نشده در مرحله یک چهارم برای یووه گلزنی کند.

با توجه به این وابستگی شدید یووه به شماره 7 خود به علاوه تمایل ذاتی قهرمان اسکودتو برای کسب نتایج مثبت از دل عملنمودهای ضعیف، سخت نیست اگر یوونتوس را رئال مادرید جدید بخوانیم.

این در حالی است که رونالدو همیشه با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا و راهنمایی رئالی ها به سوی افتخارآفرینی در این تورنمنت، ناکامی هایشان را در لالیگا جبران می کرد.

البته او از قوای پشتیبان قدرتمند و خوبی همچون سرخیو راموس، تونی کروس، لوکا مودریچ و رافائل واران بهره می برد؛ بازیکنانی که همگی فوتبالیست هایی کلاس جهانی در پست های خود هستند اما با تمام این حرف ها، گل ها تکلیف برنده و بازنده یک بازی را روشن می نماید و از این رو، همیشه رونالدو ستاره نمایش هایی بود که روی پرده بزرگ سانتیاگو برنابئو اکران می شد.

او در رئال و در مراحل حذفی لیگ قهرمانان به تنهایی 50 گل به ثمر رساند و تعجبی ندارد که کهکشانی های بدون رونالدو حالا حذف شده و یوونتوسی ها در راه رسیدن به نیمه نهایی باشند.

منتقدان بر این باورند که یوونتوس به رغم بهره بردن از موهبتی بزرگ همچون رونالدو به دلیل در اختیار داشتن سرمربی بیش از اندازه محافظه کار و البته وفادار به اصول خشک، برای فتح اروپا مستعد نیست.

به عبارت دیگر، عملکرد بی نهایت تسلیم گونه یووه در نیمه دوم دیدار مقابل اتلتیکو که البته آلگری نیز شخصا آن را زشت خواند، بهترین و متقاعد نماینده ترین مدرک را برای اذعان به صحت گفته های منتقدان فراهم می نماید.

در آن دیدار خاص، رونالدو در نهایت بازی را برای یوونتوس به اصطلاح در آورد، درست همان کاری که وی پیش تر بارها و بارها برای رئال انجام داد. حتی هت تریک رونالدو در بازی برگشت مقابل حریف مادریدی نخستین بار نبود و اعجوبه پرتغالی پیش تر و در مرحله یک چهارم سال 2016 مقابل وولفسبورگ چنین شیرین کاری نموده بود.

با این حال، همان طور که هم در سری آ و هم در لیگ قهرمانان اروپا دیده ایم، این یووه، تیمی نیست که به طور غریزی لایق قهرمانی باشد چه بسا که پیروزی 4 بر یک آنها مقابل اودینزه در ماه گذشته تنها پیروزی بیش از سه گل آنها محسوب می گردد.

به عبارتی می توان گفت که احساسی که پیرامون یووه به وجود آمده این نیست که آنها نمی توانند افسار گسیخته و بی مهابا بازی نمایند، بلکه موضوع این است که آنها اجازه ندارند که اینگونه باشند؛ برای شرح این موضوع بد نیست به بازی سال گذشته این تیم مقابل رئال اشاره کنیم. جایی که شاگردان آلگری پس از شکست 3 بر صفر خانگی در دیدار رفت هیچ چاره ای جز حمله کردن در سانتیاگو برنابئو نداشتند و اگرچه از گردونه رقابت ها کنار رفتند اما در نهایت با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند.

برای شرح بیشتر ناکارآمدی آلگری در اروپا به صحبت های مهدی بن عطیه مدافع مراکشی پیشین یووه اشاره می کنیم: آلگری در ایتالیا عملکرد خوبی داشته و در لیگ قهرمانان هم همین طور بوده است. ما در خصوص سرمربی حرف می زنیم که فوتبال را می فهمد اما مطمئن نیستم که او برای فتح لیگ قهرمانان گزینه مناسبی باشد.

با این حال، با رونالدو هر چیزی امکان پذیر است، او تقریبا گلزنی تیمش را تضمین می نماید و بنابراین در هر شرایطی که باشد عنصری مشخص نماینده برای تیم هایش به شمار می رود.

رئال همیشه بهترین تیم اروپا نبوده و در سال های اخیر حتی بهترین تیم اسپانیا هم نبوده اما با این وجود، طی پنج سال اخیر 4 بار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان را تصاحب نموده است.

بی شک آنها در این جهت به اندازه خودشان شانس آورده اند که از جمله آنها می توان به اشتباهات دروازه بان هایی همچون لوریس کاریوس و سون اولریش اشاره نمود و علاوه بر این بسیاری از تصمیمات بزرگ داوری در لحظات بحرانی به دادشان رسیده که از جمله مهم ترین آنها نیز می توان به اخراج عجیب آرتور ویدال هافبک اسبق بایرن مونیخ در سال 2016 و همچنین پنالتی جنجال برانگیز سال گذشته مقابل یوونتوس در برنابئو اشاره نمود.

اما تمام قهرمان ها برای قهرمانی به کمی شانس و اقبال احتیاج دارند همان طور که بارسلونا در صورتی که در نیمه نهایی سال 2009 مقابل چلسی زنجیره ای از سوت های اشتباه و جنجال برانگیز به سودشان زده نمی شد، هرگز قهرمان نمی شدند.

با این حال، اگرچه یووه فوتبال زیبایی را به معرض نمایش نمی گذارد اما طرفداران این تیم مادامی که می توانند بخت های تیمشان را برای انتها حسرت 23 ساله در فتح لیگ قهرمانان بالا ببینند هیچ توجهی به جنبه های زیبا شناختی بازی نمی نمایند.

ورزشی**3991**1067**

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19598

به "یوونتوس متکی به رونالدو؛ چیزی شبیه به رئال اما زشت تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوونتوس متکی به رونالدو؛ چیزی شبیه به رئال اما زشت تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید