امیدواری والورده به جادوی مسی، آژاکس و چالش رونالدو

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دو دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب برگزار گردید و دو دیدار باقی مانده نیز قرار است چهارشنبه شب در استادیوم های کرایف آره نا و اولترافورد برگزار می گردد.

امیدواری والورده به جادوی مسی، آژاکس و چالش رونالدو

منچستر یونایتد- بارسلونا؛ منچستر مانع بزرگترین هدف بارسا

چهار ماه قبل بود که یونایتد با شکست سنگینی که از لیورپول خورده بود تنها به این فکر می کرد که مقابل پاریسن ژرمن شکستی آبرومندانه متحمل شود اما تصمیم شجاعانه و ریسک پذیر مدیران یونایتد در اخراج ژوزه مورینیو و جایگزینی اوله گونر سولشیر باعث تحول این تیم انگلیسی شد.

سولشیر که به نوعی اولین تجربه جدی مربیگری خود را سپری می نماید در مرحله قبل پیروز به عبور شیاطین سرخ از جهنم پارک دو پرنس شد و نیمار و تیم فرانسوی را در کمال ناباوری از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف کرد.

این مربی نروژی که با نتایج درخشان مدیران یونایتد را قانع کرد تا قراردادش را به طور دائمی تمدید نمایند، در این مرحله باید به مصاف بارسلونایی برود که طبق گفته کاپیتان آنها یعنی لیونل مسی سال جاری مهم ترین هدف آنها قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است؛ عنوانی که در سه سال گذشته به رقیب دیرینه خود یعنی رئال مادرید رسیده است و شاید همین مساله باعث شد تا مسی در مصاحبه ای که اول فصل انجام داد از قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا بگوید.

کاتالان ها در این فصل به دلیل حذف مدعیان قهرمانی مانند رئال مادرید، بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن، امید زیادی به کسب این عنوان دارند. آنها در این فصل با اقتدار در صدر جدول لیگ اسپانیا قرار دارند و با توجه به فاصله 11 امتیازی با تیم دوم جدول که اتلتیکو مادرید است، بنظر آنها را باید قهرمان این فصل لالیگا هم بدانیم.

شاگردان والورده در جام حذفی هم با حذف رئال به فینال این جام صعود کردند و شانس خوبی برای قهرمانی در این جام هم دارند. با توجه به این نکات بنظر می رسد این تیم اسپانیایی شانس خوبی برای کسب سه جام معتبر یعنی لیگ اسپانیا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا دارد.

بارسایی ها سال گذشته در این مرحله در کمال ناباوری از آس رم ایتالیا شکست خوردند. آنها در حالی که بازی رفت را از رم برده بودند در بازی برگشت غافلگیر شدند و در نهایت هم با شکستی تلخ از این جام خداحافظی کردند.

آخرین قهرمانی بارسا در لیگ قهرمانان اروپا به چهار فصل قبل بر می شود که با راهنمایی انریکه پیروز شدند تا با شکست یوونتوس در فینال قهرمان این رقابت ها شوند.

بدون تردید خط حمله بارسا نقطه قوت آنها در دیدار با منچستر است. خط آتشی که با حضور مسی، سوارز، کوتینیو و دمبله از قدرت زیادی برخوردار است.

اما اوضاع خط دفاعی این تیم چندان شبیه به خط حمله آنها نیست. به گواه بسیاری از اهالی فوتبال، اگر ترشتگن گلر آلمانی بارسا رو فرم نبود، این تیم پیروز به پیروزی در بسیار از بازی ها نمی شد.

اوضاع اما در منچستر خیلی شبیه به بارسلونا نیست. شاگردان سولشیر در حال حاضر با 66 امتیاز در رده ششم جدول انگلیس قرار دارند. آنها که به تازگی در بازی با ولورهمتون شکست خوردند، امیدوارند با پیروزی در دیدارهای پیش رو به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برسند.

منچستری ها که پس از سرالکس فرگوسن چندان اوضاع خوبی نداشتند، امید زیادی به شاگرد وی دارند تا او بتواند منچستر را به صندلی پیشین خود برگرداند.

بزرگترین نقطه قوت شیاطین سرخ مربوط به ذهنیت آنها است که حتی بنا به گفته کارشناسان همین مساله موجب پیروزی آنها مقابل پاریسن ژرمن شد.

بی شک اما پاشنه آشیل تیم سولشیر خط دفاعی ضعیف آنها است. این تیم در 32 بازی ای که در لیگ انگلیس انجام داده است 43 گل دریافت نموده؛ آماری که حکایت از کار سخت این تیم برابر خط آتش بارسا دارد. مسی و سوارز دو تا از بازیکنان هجومی بارسا هستند که به تنهایی پیروز به زدن 53 گل در لیگ اسپانیا شده اند؛ آماری بالاتر از تمام تیم های لالیگا به جز رئال مادرید.

یوونتوس- آژاکس؛ پسران هلندی باز هم شگفتی ساز می شوند؟

در این مرحله از رقابتها نه می توان آژاکس رو قرعه ای خوب برای یوونتوس دانست و نه بد. این تیم هلندی که در مرحله قبل دست به کاری بزرگ زد و رئال مادرید پرستاره را که در سه دوره قبلی قهرمان این مسابقات شده بود، حذف کرد، حالا باید در این مرحله هم به مصاف تیم قدرتمندی مانند یوونتوس برود.

پسران هلندی اریک تن هاگ در آژاکس بدون تردید پدیده این فصل لیگ قهرمانان بوده اند. این تیم که در لیگ هلند با 71 امتیاز از 29 بازی صدرنشین است در این مرحله از رقابتها کار بسیار سختی دارند. آنها باید به مصاف تیمی بروند که در مرحله قبل پیروز به حذف اتلتیکو مادرید قدرتمند شد.

مهم ترین نقطه قوت تیم هلندی، بازیکنان کم سن و سال و جوان آنها است که بی شک در خاتمه فصل بسیاری از آنها توسط تیم های قدرتمند اروپایی به تاراج می روند. درست مانند موناکو سه سال قبل که در تیم خود از وجود ستارگانی مانند، کیلین امباپه، بنجامین مندی، فابینیو و برناردو سیلوا بهره می برد که در خاتمه فصل بسیاری از ستاره های این تیم توسط دیگر بزرگان فوتبال اروپا خریداری شدند.

شاید نداشتن تجربه کافی برای این بازیکنان را بشود نقطه ضعف این تیم هم دانست. بازیکنانی که با درخشش خود از همین حالا جنگی را میان تیم های اروپایی راه انداخته اند.

اما اوضاع در آن سوی میدان هم بسیار مساعد است. تیم ایتالیایی که با خرید کریستیانو رونالدو فوق ستاره پیشین رئال مادرید، هدفی جز قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد، حتماً بازی آژاکس در مرحله قبل مقابل رئال را دیده است و می داند که کار راحتی برای صعود به مرحله قبل و دیدار با برنده بازی منچسترسیتی و تاتنهام، ندارد. آنیلی مدیر این تیم در ابتدای فصل با ریسکی که در خرید رونالدو انجام داد، باعث به وجود آمدن نقدها بسیاری علیه باشگاه شد. بسیاری از منتقدین و طرفداران یووه اعتقاد داشتند این باشگاه نباید برای یک بازیکن 34 ساله 100 میلیون یورو هزینه کند و آنها می توانند بدون رونالدو هم به قهرمانی اروپا برسند. اما شاید با هتریک ستاره پرتغالی در بازی قبل مقابل اتلتیکو این شدت این نقدها کاهش یابد.

بیانکونری که فاصله چندانی با هشتمین قهرمانی متوالی در ایتالیا ندارد، بزرگترین نقطه قوت تیم را در خط حمله خود می بیند؛ جایی که کریس رونالدو، متخصص لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد و امیدوار است تا با درخشش در این بازی قدمی بزرگ برای ششمین توپ طلای خود بردارد.

شاید این فصل آخرین فصل حضور آلگری در یوونتوس باشد و از فصل آینده باز هم شاهد حضور کونته روی نیمکت این تیم باشیم.

می توان گفت یوونتوس آلگری نقطه ضعف چندانی ندارد که بشود از آن نام برد اما آنها حتماً بازی رفت با اتلتیکو را بخاطر دارند و حتماً خوب می دانند که چهارشنبه شب قرار است با تیمی دیدار نمایند که در مرحله قبل، قهرمان سه دوره اخیر لیگ قهرمانان را حذف کرد؛ کاری که بسیاری از غول های اروپا در سه سال اخیر پیروز به انجام آن نشده بودند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18728

به "امیدواری والورده به جادوی مسی، آژاکس و چالش رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری والورده به جادوی مسی، آژاکس و چالش رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید