گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون به کنگره آمریکا می روند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، کنگره آمریکا مشغول تحقیقاتی درباره قانون آنتی تراست (ضد انحصار) در صنعت فناوری است و میخواهد شرکت های بزرگ را برای شهادت فرابخواند.

گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون به کنگره آمریکا می روند

دستیاران دیوید سیسیلین، رئیس کمیته آنتی تراست کنگره آمریکا تایید نموده اند هفته آینده در 16 جولای یک جلسه استماع برگزار می گردد و از مدیران ارشد اجرایی شرکت های آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک سوالاتی پرسیده می گردد.

محور دقیق این سوالات معین نیست اما احتمالاً به نگرانی های رقابتی مربوط باشد. نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه مجلس آمریکا نگران هستند که تعداد اندکی از شرکت ها اینترنت را کنترل می نمایند و از قدرت خود برای از میدان به در کردن رقبا سواستفاده می نمایند.

البته این تحقیق لزوماً به انجام اقداماتی منجر نمی گردد اما سیاستمداران با استفاده آن معین می نمایند حل مسائل با قوانین فعلی امکانپذیر است یا باید قانون جدیدی در این باره وضع گردد.

کارشناسان معتقدند این شرکت ها با اتهام انحصار رقابت مقابله می نمایند. اپل انحصار قدرت در اپ استور را رد کرد است. از سوی دیگر نیز گوگل با جریمه های نقض قانون آنتی تراست در اروپا دست و پنجه نرم می نماید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31431

به "گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون به کنگره آمریکا می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل، فیس بوک، اپل و آمازون به کنگره آمریکا می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید