گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت مادر گوگل اعلام نموده تجارت خود با هواوی را معلق نموده است. بنابراین آپدیت های نرم افزاری این شرکت در دستگاه های آینده هواوی ارایه نمی گردد.

گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، اکنون ماه ها از شروع اختلاف میان دولت آمریکا و هواوی می گذرد. اما به نظر می رسد این اختلافات هر روز ریشه دار تر می گردد.

به همین دلیل یکی از منابع خبرگزاری رویترز ادعا می نماید گوگل بخشی از کسب و کار خود با هواوی را معلق نموده است.

کسب و کار معلق شده مربوط به انتقال سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی اختصاصی گوگل است. به عبارت دیگر هواوی فقط به آپدیت هایی که به وسیله پروژه متن باز اندروید (Android Open Source Project) ارائه می گردد، دسترسی خواهد داشت.

این ضربه ای سنگین به شرکت فناوری چینی است. البته صاحبان موبایل های فعلی هواوی که دارای اپلیکیشن های اندروید است می توانند آپدیت های فراهم شده توسط گوگل را دانلود و استفاده نمایند.

بنابراین نسخه های آینده موبایل هواوی که مجهز به اندروید هستند قادر به دسترسی به خدمات پرطرفدار از جمله گوگل پلی استور، جی میل و اپلیکیشن یوتیوب نیستند.

منبع رویترز در این باره می گوید: هواوی فقط می تواند از نسخه عمومی اندروید استفاده کند و به اپلیکیشن و سرویس های اختصاصی گوگل دسترسی نخواهد داشت.

این در حالی است که دولت ترامپ روز پنج شنبه شرکت هواوی را در فهرست سیاه تجاری قرار داد و بلافاصله محدودیت هایی را در قبال آن فعال کرد. در نتیجه این محدودیت ها همکاری هواوی با شرکت های آمریکایی بسیار سخت می گردد.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24501

به "گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل ارتباط خود را با هواوی قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید