گم شدن چمدان دلیل افت پرهام مقصودلو در مسابقات جهانی شطرنج

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شطرنج قهرمانی جهانی به میزبانی سن پترزبورگ روسیه برگزار گردید و شامگاه یکشنبه با معرفی نفرات برتر مردان و بانوان در هر یک از بخش های سریع و برق آسا و همچنین برترین های مجموع این دو بخش به انتها رسید.

گم شدن چمدان دلیل افت پرهام مقصودلو در مسابقات جهانی شطرنج

پرهام مقصودلو یکی از چهار شطرنجباز اعزامی ایران به این رقابت ها بود که به دلیل در اختیار داشتن ریتینگ بالای 2500 مجوز این حضور رو به دست آورد.

وی در جدول اولیه مسابقات و در بخش برق آسیا، به عنوان بخت 58 معرفی گردیده بود که البته موفق به کسب صندلی سی ام شد. در قسمت رپید هم مقصودلو شانس 155 معرفی گردیده بود اما با کسب صندلی 125 به کار خود انتها داد.

اگرچه مقصودلو در هر دو بخش برق آسیا و رپید صندلی هایی بالاتر از پیش بینی اولیه به دست آورد اما این شطرنجباز مدعی که در آستانه کسب عنوان سوپر استادبزرگی است، به عنوان یک مدعی می توانست جزو مدال آوران مسابقات باشد اما نتوانست به این مهم برسد.

مقصودلو در رقابت های اخیر جوانان دنیا که به میزبانی ترکیه برگزار گردید، در فاصله یک دور مانده به انتها مسابقات و برای اولین دور در تاریخ شطرنج ایران، عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. این شطرنجبازان کشورمان فاصله زیادی تا کسب عنوان سوپراستادی بزرگی ندارد؛ عنوانی که به شطرنجبازانی با ریتینگ 2700 به بالا اختصاص داده می گردد و در کل کمتر شطرنجبازی موفق به کسب آن می گردد.

مقصودلو همچنین به عنوان اولین شطرنجباز ایرانی به تورنمنت معتبر تاتا استیل دعوت شده که با حضور مدعیان این رشته در هلند برگزار می گردد. با همه اینها پرهام مقصودلو نتوانست در مسابقات دنیای روسیه در حد یک مدعی و مدال آور ظاهر گردد چراکه گُم شدن چمدان، وی را از نظر روحی به هم ریخته بود.

این مسئله ای بود که در حین اعزام تیم ملی شطرنج به محل برگزاری مسابقات قهرمانی دنیای در سن پترزبورگ روسیه برای مقصودلو ایجاد شد و باعث شد که وی تا انتها رقابت ها با ذهنی آشفته رقابت های خود را برگزار کند.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج که همراه با ملی پوشان در روسیه حضور داشت نیز در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را تایید کرد و گفت: قرار براین بود ملی پوشان شطرنج از تهران به استانبول سفر نمایند و از آنجا راهی سن پترزبورگ شوند اما تاخیر در پرواز اول باعث شد پرواز دوم را از دست بدهیم. به همین دلیل مجبور شدیم از استانبول به مسکو سفر کردیم و از آنجا راهی محل برگزاری مسابقات دنیای شدیم.

وی ادامه داد: این جابه جایی پروازها با گُم شدن چمدان پرهام مقصودلو همراه بود. موضوعی که ذهن و روان او را کاملا آشفته کرد و روی عملکردش هم تاثیر منفی گذاشت. به هر حال تمام وسایل شخصی و البسه مقصودلو گم شده بودند. البته سعی کردیم لباس و وسایل موردنیاز او را خریداری کنیم اما اصل موضوع، این شطرنجباز را به هم ریخته بود.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید نمود: البته یکی دو روز پیش خبر گرفتیم که چمدان مقصودلو پیدا شده است، یعنی زمانی که مسابقات تمام شده بود و ذهن و روان آشفته هم اجازه نداده بود او عملکرد همیشگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های شطرنج قهرمانی آسیا، سارا خادم الشریعه در هر دو بخش برق آسیا و رپید به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و در مجموع هم قهرمان قهرمانان بخش بانوان معرفی گردید.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9384

به "گم شدن چمدان دلیل افت پرهام مقصودلو در مسابقات جهانی شطرنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گم شدن چمدان دلیل افت پرهام مقصودلو در مسابقات جهانی شطرنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید