گزارش تصویری جشنواره اقوام و عشایر در یاسوج

به گزارش مجله سرگرمی، پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از 16 تا 20 تیرماه با حضور 25 استان کشور در پارک ولایت شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.

گزارش تصویری جشنواره اقوام و عشایر در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به حضور 25 استان کشور در پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین گفت: در این جشنواره آداب و رسوم و صنایع دستی عشایر استان های مختلف کشور به نمایش گذاشته می گردد.

وی با بیان اینکه این جشنواره تا 20 اردیبهشت هر شب از ساعت 20 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان به فرهنگ عشایری است، اضافه کرد: در طول مدت برگزاری این جشنواره برنامه های شاد، مفرح و متنوعی از آداب و رسوم عشایر استان های مختلف کشور به صورت زنده اجرا می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد و معیشت عشایر همان اقتصاد مقاومتی است که همه مسئولان به دنبال آن هستند و این قشر از گذشته تاکنون جامعه مولد کشور بوده که کمتر به گروه های دیگر وابسته هستند.

باقری بیان کرد: امیدواریم این جشنواره بتواند ظرفیت های گردشگری و آداب و رسوم عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد را به خوبی معرفی نموده و لحظات شادی را برای مردم استان و گردشگران در این جشنواره ببینیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور هم در این آیین با تقدیر از حضور استان های مختلف در این جشنواره گفت: همه ظرفیت های عشایر همچون قطعات پازل فرهنگ ایران را شکل داده است.

ولی تیموری اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای نمایش فرهنگ ایران زمین و رونق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است. در حاشیه این جشنواره یکصد غرفه صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده است.

منبع: ایسنا

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38603

به "گزارش تصویری جشنواره اقوام و عشایر در یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تصویری جشنواره اقوام و عشایر در یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید