کمیته اخلاق می بیند یا نمی بیند؛ مسئله این است!

به گزارش مجله سرگرمی، کمیته اخلاق درمحروم نموده منشا به حدی از خود عجله به خرج داد که حالا با سوال های متعددی روبرو شده است.

کمیته اخلاق می بیند یا نمی بیند؛ مسئله این است!

بازیکنان استقلال رها میان جمعیت، چرا و به چه دلیل؟ قانون چه می گوید؟

حمیدرضا عرب،کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درحالی گادوین منشاء، مهاجم استقلال را ازفوتبال تعلیق واین خبررادرآستانه یکی ازمهم ترین بازی های استقلال درفصل جاری لیگ قهرمانان آسیا رسانه ای نموده که تصاویرمنتشرشده ازماجرای اتفاق افتاده کاملا گویای وضعیت اسفباری است که به هنگام خروج بازیکنان استقلال ازهتل محل اقامت خود دراهوازحاکم است. کمیته اخلاق پیش ازآنکه چنین حکم سخت گیرانه ای را علیه مهاجم استقلال صادرکند، هیچ گاه ازخود نپرسیده که اساسا آن حجم ازهواداران درکناربازیکنان یک تیم چه می نمایند و چرا نیروهای امنیتی درمقابل هتل محل اقامت استقلال مستقرنیستند تا بازیکنان درامنیت و آرامش کامل سواراتوبوس شوند و به سمت استادیوم بروند.

برقراری شرایطی آرام و امن درواقع یکی ازبدیهی ترین وظایفی است که با هماهنگی میان فدراسیون فوتبال وبرگزارنماینده ها درشهرمیزبان باید انجام گردد تا شاهد وقایع ناگواری نباشیم و تیم مهمان که هوادارن زیادی هم دراهواز دارد با چنین مشکلاتی روبرو نشوند وبا سهولت راهی محل برگزاری بازی گردد. اما این قانون که لازم الاجرااست بارها با بی تدبیری و سهل انگاری زیر سوال رفته و فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هیچ گاه خود را ملزم به پاسخگویی درباره چرایی این بی نظمی ندیده اند و هرسال نیز اتفاقات تازه ای هم اتفاق افتاده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درشرایطی استقلال را مستحق محروم شدن ازبازیکنش می داند که بارها درهمین خوزستان حوادث ناگواری به هنگام برگزاری رقابت های لیگ برتروجام حذفی اتفاق افتاده است. کمتراز یک سال پیش یکی ازهواداران استقلال درفینال جام حذفی براثرپرتاب سنگ یکی ازچشم های خود را ازدست داد تا کام استقلالی ها درشبی که با پیروزی مقابل خونه به خونه قهرمان جام حذفی شده بودند، تلخ گردد.

بعد ازبازی اخیراستقلال درخوزستان مقابل فولاد بازهم اتفاقات مشابهی اتفاق افتاده است که فدراسیون فوتبال وکمیته اخلاق درروبروه با آن سیاست سکوت درپیش گرفته است. دراین ماجرای تازه بازهم یکی ازهواداران استقلال با اصابت سنگ ساعاتی به کما رفته و وضعیت بسیارنگران نماینده ای را پشت سرگذاشته و هنوزهم وضعیت جسمانی اش به گونه ای نیست که توانایی راه رفتن داشته باشد.

سال ها پیش نیز حسین فرکی، سرمربی جام آورفولاد خوزستان ازسوی یکی ازتماشاگران خوزستان با سنگ مضروب شد وبا وضعیتی نگران نماینده ودرحالی که صورتش غرق درخون بود استادیوم را ترک کرد.

سلسله اتفاقاتی که دراین سال ها دراستادیوم های خوزستان اتفاق افتاده می طلبید تا فدراسیون فوتبال وکمیته اخلاق تصمیم قاطع درباره نحوه میزبانی این استان بگیرد ویا امنیت را آن قدربالا ببرد که وقوع چنین اتفاقاتی به حداقل برسد اما هرسال این ماجرا های زشت تکرارمی گردد و هیچ تدابیری هم برایش اندیشده نمی گردد.

پرسش بزرگی که دربرابرفدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق قرار گرفته این است که چرا یک واکنش ساده ازبازیکن استقلال که درواقع نشات گرفته از رفتاری زشت و نادرست ازسوی یکی ازحاضران درصحنه بوده، با برخوردی تند روبرو می گردد اما به وقایع اهوازدرسال های اخیررسیدگی نمی گردد وبه سادگی ازکنارآن می گذرند؟

آیا سنگ پرانی های سریالی دراستادیوم های خوزستان که امنیت را ازاستادیوم های این استان ربوده و اجازه نمی دهد که حتی بسیاری ازهواداران فهیم و اصیل این خطه به راحتی ازدیدن فوتبال لذت ببرند، اهمیت بیشتری دارد یا هل دادن یک فرد ازسوی گادوین منشاء که دراصل دفاع از خود بود؟

ازهمه بحث برانگیز تر اعلام حکم هم زمان منشاء با حکم علیرضا حقیقی است؛ دروازه بان سابق ملی پوشی که اکنون عضوهیچ تیمی نیست، اما کمیته اخلاق حکم می دهد که او هم از فوتبال تعلیق است! علیرضا حقیقی عضو کدام باشگاه است که ازسوی کمیته اخلاق محروم شده و آیا رفتاری که او انجام داده و معاون باشگاه استقلال مضروب نموده اساسا با آنچه منشاء رقم زده یکسان و برابراست؟

بدون شک اگرمنشاء آغاز نماینده آن اتفاق بود می شد او را به نقد کشیدو ازحکم کمیته اخلاق دفاع کرد اما لااقل درتصاویری که منتشرشده بازیکن استقلال هرگزدرنقطه آغازاین اتفاق قرارنداشته و ریشه این اتفاق از نقطه ای کلید خورده که به راحتی اجازه داده شده افرادباهر نوع علایقی دریکقدمی بازیکنان استقلال قرار بگیرند.

درعین حال که ضرورت دارد کمیته اخلاق خواستاراحضارآن فرد خاطی به مراجع قضایی بگردد تا شاید برای دیگران هم درس باشد، توجه به برقراری امنیت برای تیم های مهمان نیز با تکرار این وقایع الزام بیشتری می یابد که امید است سرسری از کنارش نگذرند.

1

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14333

به "کمیته اخلاق می بیند یا نمی بیند؛ مسئله این است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته اخلاق می بیند یا نمی بیند؛ مسئله این است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید