کشف سنگ نگاره های هزاران ساله در شهر داورزن خراسان رضوی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن گفت: سنگ نگاره هایی منقوش به تصاویر شیر، بز و قوچ با قدمت چهار هزار سال مربوط به عصر مفرغ و آهن در سه مکان تاریخی این شهرستان کشف شد.

کشف سنگ نگاره های هزاران ساله در شهر داورزن خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی محمد عبدالله زاده ثانی، با اعلام این خبر اضافه کرد: این تصاویر که به روش کوبه ای بر سنگ منقوش شده اند طی آنالیز میدانی و به صورت غیرسیستماتیک شناسایی شده اند.

او ادامه داد: نخستین سنگ نگاره مشابه با کشفیات اخیر 23 سال پیش در منطقه سبزوار شناسایی شده بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داورزن گفت: این شهرستان با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار دریافت در راستا جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه 25 میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا(ع) از این راستا، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

او آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، مساجد قدیمی، یخدان ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر را از جمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.

داورزن 150 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که 80 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. مرکز شهرستان 21 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

russiaro.ir: تور روسیه ارزان قیمت | تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ

sabzevartoday.ir: سبزوار امروز | مجله خبری و تحلیلی سبزوار امروز

sahandblog.ir: سهندبلاگ، سیستم مدیریت محتوای سهند

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40285

به "کشف سنگ نگاره های هزاران ساله در شهر داورزن خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سنگ نگاره های هزاران ساله در شهر داورزن خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید